اسلام آباد خبر19:43 - 1401/12/24

بدنبال رشد کمی رسانه‌ها نبودیم/ فعالیت ۱۵۲ رسانه در کرمانشاه

مرصاد نیوز: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه گفت: رشد کیفی و تخصصی رسانه‌ها در دستور کار قرار دارد و به دنبال رشد کمی نبوده‌ایم.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی صفدری ظهر امروز در نشست هم اندیشی استاندار کرمانشاه با اصحاب رسانه با اشاره به مشکلات خبرنگاران و تلاش‌های صورت گرفته در راستای برطرف کردن آن اظهار داشت: مسکن از مهم‌ترین مشکلات این قشر است که در راستا با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته امکان ثبت نام اهالی رسانه در نهضت ملی مسکن با توجه به اتمام فرصت زمانی ثبت نام فراهم شد که در نهایت ۱۸۹ نفر از جامعه رسانه‌ای استان نام‌نویسی کردند و در حال پیگیری سایر مراحل هستیم.

وی افزود: ۱۵۲ رسانه در استان کرمانشاه مشغول فعالبت هستند که ۶۵ رسانه به صورت نشریات محلی، ۷۳ پایگاه خبری و ۱۴ خبرگزاری مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: سه روزنامه، ۳۷ هفته نامه، چهار دو هفته نامه، یازده ماهنامه، هفت فصل نامه و سه دو فصل نامه در قالب نشریات محلی استان مشغول فعالیت هستند.

این مسئول بیان داشت: ۵۵ درصد اهالی رسانه استان کرمانشاه دارای مدرک کارشناسی، ۴۰ درصد کارشناسی ارشد و پنج درصد دارای مدرک دکتری هستند و در مجموع بیش از ۶۰ درصد از این افراد تحصیلات غیر مرتبط دارند.

صفدری با بیان اینکه تعداد قابل قبولی رسانه در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: رشد کیفی و تخصصی رسانه‌ها در دستور کار قرار دارد و به دنبال رشد کمی نبوده‌ایم و در این راستا دوره تخصصی آموزشی در حوزه رسانه از شهریور ماه طی ۵ هفته در روزهای پنج شنبه و جمعه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور اساتید برجسته کشوری برگزار شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به لزوم وضرورت جهاد تبیین در بحث اغتشاشات اخیر سلسله نشست‌های با عنوان نقش رسانه‌ها در اغتشاشات اخیر با حضور فعالان و اهالی رسانه برگزار شد.