اسلام آباد خبر19:45 - 1401/12/24

برای مدیریت استان نگاه سلیقه‌ای ندارم

مرصاد نیوز: استاندار کرمانشاه گفت: برای مدیریت استان نگاه سلیقه‌ای ندارم.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، محمد طیب صحرایی امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه اظهار داشت: پیشنهادات و سوالات اهالی رسانه دغدغه‌های مشترک همه ماست و من به آن‌ها اعتقاد دارم.

استاندار کرمانشاه افزود: بخشی از نکات جای مباحثه و تأمل دارد و بخشی دیگر هم ناشی از این است که باید اطلاعاتی را با هم رد و بدل کنیم تا به نتیجه درست‌تری برسیم.

وی با توجه به آیه شریفه قرآن که باید با کفار هم سریع و روشن صحبت کرد و مبنا و دلیل را کنار هم قرار دهیم، گفت: عرصه رسانه و عرصه تعاملات فکری و گفتگویی معرکه بزرگی از صداقت و سلامت است که انشالله همگی از آن موفق بیرون بیاییم.

صحرایی با اشاره آیه شریفه که می‌فرماید از چیزی که به آن علم ندارید نگویید، گفت: باید در یک چهارچوب اخلاقی انسانی با هم همکاری و همفکری کنیم.

وی ادامه داد: در ادبیات اسلامی ما اینطور یاد گرفتیم که کنش و واکنش را با سنجه‌هایی ارزیابی می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها هدف است ما باید بر مبنای هدف کارها را ارزیابی و ارزشیابی کنیم که در این چهارچوب در یک کارهایی کاملاً شبیه بهم، یک نفر نمره قبولی گرفته و دیگری نمره مردودی می‌گیرد زیرا یکی با نیت خوب کار انجام میدهد و دیگری با نیت بد انجام داده لذا در تعاملات اصحاب رسانه در تعامل با مسئولان در موارد مختلف که رقم خواهد خورد این است که در تعامل، هدف را بشناسند.

مدیر ارشد استان ادامه داد: تعامل به دنبال چه هدفی است ما میخواهیم به چه برسیم اولین نکته این است که در فواصل منطقی و معناداری که اصحاب رسانه دارند باید جلسات معنادار برگزار شود، جلسات «کار محور» و «موضوع محور» برگزار کنیم و متمرکز بشویم در یکی از مسائل کلان استان و یکی از مسائل بنیادین و مهم استان از زوایای مختلف و آن‌ها را بررسی و به نتیجه برسیم و برایش اقدام کنیم.

وی افزود: اما اینکه بنشینیم و یک سری نکات را با هم رد و بدل کنیم و اینکه از توانمندی‌های کلامی در خصوصیات اصحاب رسانه وجود دارد هنرنمایی‌های همدیگر را بشنویم این کافی نیست لذا اولین نکته‌ای و خواهشی که دارم با زحمت برادرمان جناب آقای دکتر صفدری با توجه به تمرکز‌ای که در این حوزه دارند و زحمت برادرمان جناب آقای شعبانی با موضوعات محوری استان و الحمدالله توانی که در این جلسه هست و بزرگوارانی که الان هستند اگر متمرکز شویم.

صحرایی تصریح کرد: «شاه بیت» مشکلات استان مسئله کار و اشتغال است اصحاب رسانه اگر به صورت متمرکز و هم افزا تمرکز کنند روی کار و اشتغال استان به صورت جهشی می‌توانیم اقدامات خوبی را با هم پیش ببریم بنده در این قضیه کاملا مُصر هستم لذا در اولین فرصت همین رسانه‌های مکتوب غیر مکتوب در حوزه اشتغال نظرات خود را بگویند که چه کاری باید انجام بگیرد.

وی گفت: شما تکلیف خودتان را بردارید من هم تکلیف خودم را برمیدارم که ۶ ماه بعد بگوییم که چه کارهایی کرده ایم.

صحرایی؛ پیشنهادات و راهکارهای اهالی رسانه یک نوع هدایا دانست که به او هدیه شد، گفت: من برای جلسه نوروز آماده هستم جلسه با موضوعات کلیدی، طبق آیه قرآن که میفرماید پای حرف‌ها و تعهدات باید ایستاد.

صحرایی عنوان کرد: با گفتن تنها داشتن مشکل اشتغال وظیفه تمام نمیشود باید کاررکرد و راه حل ارائه داد.

وی گفت: بنده این طور یاد گرفتم که چه در زندگی فردی و چه در خانوادگی بر مبنای یک جهت قابل دفاع حرکت کنم جهت در ادبیات مشترک با آن کلید واژه‌ای که هم در نظر عقلایی منصف و هم در محضر خدای متعال بتوانند از کارهایش دفاع کند که چرا این کار را کردید عقل و شاعر بگوید قبول است این تلاش شخصی بنده بوده یکی از نمونه‌ها همین ماجرای پذیرفتن مسئولیت فعلی بنده بود بنده برای مسئولیت فعلی به فلان کس سفارشی نکردم آویزان کسی نشدم امضا و طومار از کسی جمع نکردم و از طرفی اینکه خودم را پنهان نکردم و تا آخرین لحظه دعایم این بود اگر خیری در آن است فراهم کند و اگر شری است خدایا خودت مرتفع کن.

صحرایی ادامه داد: چندین پروژه بزرگ علمی را انجام دادم بنده افتخار می‌کنم که معلم هستم آنچه تحویل گرفتم رزومه ایی از افرادی بوده که قبلاً برای استان زحمت کشیدن به اندازه زحماتشان انشاالله مآجور باشند.

وی گفت: آنچه که برای بنده جا مانده و برای شما به عنوان افتخار نام ببرید چیست؟ آیا اشتغال این استان افتخارآمیز است؟! یا بیکاری اش؟ اعتیادش؟ طلاقش؟ ضریب فلاکت اش؟ وضعیت آب؟ و یا مرگ و میرش؟! من که نبودم این وضعیت به وجود آمده دو ماهه و یکساله که به وجود نیامده است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه نمی‌خواهم کسی را متهم کنم ولی ثمره یک سری کارهای همین کارنامه‌ای است که تحویل بنده داده شده است، آیا به این کارنامه افتخار می‌کنید؟ اگر کارنامه خوبه چرا دور هم هستیم؟ اگر این کارنامه خوب است چرا امروز انتقاد می‌کنیم؟ اگر مردم این استان زندگی‌شان بر وفق مراد است! چرا این همه با هیجان در گفتن مشکلات سخن می‌گوییم؟! بنده عرض می‌کنم آن‌هایی که صادقانه تلاش کردند ذخیره دنیا و آخرت‌شان باشد. آن بزرگوارانی که زحمت کشیدن ماجور خواهند بود و اگر اگر کسی هم کاری انجام نداده فرصتی از دست داده باید برود و جواب آماده کند.

وی گفت: امروز بنده و شما فرصتی برای خدمت پیدا کرده ایم. از این لحظه بیایید فرصت را برای مردم استان استفاده کنیم.

صحرایی گفت: اولین نگاه مدرسه‌ای که پیشنهاد بنده است این است که باید از این جهت کمک کنیم مگر نگفته‌اند که علم سلطان‌آور و برتری‌آور است، برادران و خواهران شما کمک کنید استان عالمانه‌تر اداره شود کمک کنید استان از سلایق گذرا نجات پیدا کند.

مدیر ارشد استان با اشاره به سخنانش در تاکید به گردشگری گفت: پیشنهاد اینجانب خلق الساعه و سلیقه‌ای نبوده چرا که برای این قضیه ریشه‌های علمی پیدا کرده‌ام.

وی گفت: ما در استان صنایع خوبی داریم کشاورزی هم داریم که باید تقویت شود و کارهایی در این زمینه صورت گرفته، اما در زمینه گردشگری ظرفیتهای زیادی مغفول مانده است.

صحرایی با اشاره به اینکه نگاه سلیقه‌ای به استان نداشته، گفت: پنج منبع و مأخذ تصمیم‌ساز را در این مدت تقاطع دادیم از جمله فرمایشات و مصوبات سفر مقام معظم رهبری، مستندات سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت، برنامه و بودجه ۱۴۰۱، برنامه و بودجه ۱۴۰۲ و نظرات کارشناسی ۵۰ مدیر استان که در این نظرات بزرگترین فلش کرد مقام معظم رهبری تا مدیران درون استان به عنوان یک فرصت بی‌بدیل مغفول مانده بود و مورد توجه قرار گرفت و کشف شد بخش میراث فرهنگی و گردشگری استان بود.

وی ادامه داد: لذا این پیشنهاد سلیقه‌ای نبوده طبق فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرماید: من تصورم این است که اگر مسئولین کشور بتوانند از ظرفیت گردشگری به شکل درست با تبلیغات و جهت گیری صحیح استفاده کنند درآمد آن کشور را از همه مقولات بی‌نیاز می‌کند.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از قله‌های گردشگری کشور می‌تواند باشد، بیان کرد: از کنگاور تا مرز قصرشیرین چند تا ایستگاه بین راهی خدماتی آبرومند در این مسیر فعال هستند؟ لذا گردشگری به زبان نیست باید برایش کار کرد ما راجع به چیز ساده صحبت میکنیم آیا امکانات لازم و کافی در شهر ما وجود دارد؟

صحرایی با اشاره به مشکلات اجتماعی فرهنگی استان گفت: برای گردشگری باید یک دسته کارهای ایجابی و سلبی انجام شود.

آماده‌سازی چهره استان از پاک کردن بیش از دو هزار معتاد متجاهر زباله‌گرد یکی از کارهای سلبی است.

وی با بیان اینکه این معتادان زباله گرد محصول یک ماه و یکسال گذشته نیستند، بیش از ۲۰ تا ۳۰ نهاد و سازمان را پای کار آوردیم تا در این زمینه کار جهادی انجام شود.

 

انتهای پیام/