اسلام آباد خبر19:52 - 1401/12/24

پر کشیدن یک ستاره دیگر از آسمان هنر دیار شیرین و فرهاد / مرکز ارتباط دید آن روز انتقال پیام ممکن نیست...

مرصاد نیوز: مرصادنیوز: این روزها قلب کرمانشاه به سوگ هنرمندانی نامی چون محمدجواد محبت نشسته که البته چند روز پیش از آن هم شاهد از دست دادن استاد امیر کرم هنرمند دیگری از همین دیار بودیم.

به گزارش اسلام آباد خبر ، پیر و جوان و زن و مرد به خوبی شعر معروف دو گاج استاد محمدجواد محبت را به خاطر دارند؛ شعری بسیار نغز و پرمعنا که تنها مشتی نمونه خروارها اشعار آیینی و انقلابی این استاد برجسته است.

 

استاد محمدجواد محبت که یکی از شعرای دوره معاصر است در عرصه اشعار آیینی و انقلابی، نام‌آور و شهره است و این برگ درخشان دیگری از کارنامه هنری استاد محبت را رقم زده است.

 

کرمانشاه در این روزها به سوگ هنرمندان برجسته‌ای چون محمدجواد محبت و امیر کرم نشسته؛ اساتیدی که به تنهایی معرف یک سبک و سیاق هنری بودند و قطعا رهروانی دارند که باید راه آنها را با جدیت ادامه دهند.

 

شهرت استاد محمدجواد محبت در سرودن اشعار آیینی و انقلابی  

پیمان جسری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: استاد محمد جواد محبت از مفاخر بزرگ عرصه شعر در کرمانشاه در دوره معاصر است.

 

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: استاد محبت از چهار شاعری است که جایزه شعر فروغ را به خود اختصاص داد.

 

جسری تصریح کرد: معروف‌ترین اثر استاد محبت شعر کاجستان یا دو کاج است که زبانزد عام و خاص بوده هرچند که از وی آثار خوبی در شعر آیینی  به یادگار مانده است.

 

وی عنوان کرد: استاد محمدجواد محبت به عنوان شاعر آیینی و انقلابی شناخته شده است.

 

جسری مهمترین مجموعه اشعار استاد محبت را که تا سال 1380 چاپ شده، مجموعه کتاب‌های گلوی آسبز آواز، از مرزهای فریاد: کتاب شعر شهادت، خانه هل اتی، کوچه باغ آسمان معرفی کرد.

 

وی افزود: همچنین از استاد محبت مجموعه اشعار رگبار کلمات به یاد قصرشیرین به یادگار مانده زیرا این استاد بزرگوار مدت زیادی را در روستاهای قصرشیرین به عنوان معلم زندگی کرده و دلسبتگی خاصی به این منطقه داشت همچنین مجموعه اشعار بهار بی پاییز از دیگر آثار وی است که یکی ازاشعار بنده هم در این کتاب به چاپ رسیده است.

 

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مراسم خاکسپاری استاد محمد جواد محبت با حضور پر شکوه مردم روز جمعه مورخ بیست و ششم اسفند ماه در کرمانشاه قطعه هنرمندان باغ فردوس کرمانشاه برگزار خواهد شد.  

 

به گزارششبکه اطلاع رسانی مرصاد، از دست دادن هنرمندان انقلابی آن هم در این وانفسای بیداد فرهنگ و هنر غربی و حاکم شدن تقلید به جای خلق اثر به راستی یک ضایعه و ثلمه به ویژه برای دیار کرمانشاه است.

 

شبکه اطلاع رسانی مرصاد/

انتهای پیام/