اسلام آباد خبر21:57 - 1401/12/28

استقبال وزارت نفت از هرگونه سرمایه‌گذاری جدید در بخش نفت و گاز کشور

وزارت نفت در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اهمیت انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت نفت تصریح کرد، در مسیر تضمین امنیت انرژی جهان، از هرگونه سرمایه‌گذاری جدید در بخش نفت و گاز کشورمان استقبال می‌کنیم.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وزارت نفت در این بیانیه‌ که یکشنبه شب انتشار یافته، با تأکید بر ایجاد ثبات در بازار جهانی انرژی و نفت افزود: ثبات بازار جهانی انرژی نیازمند غیرسیاسی کردن آن است. هرگونه دخالت در بنیادهای اقتصادی بازار انرژی از جمله دخالت‌های حقوقی و سیاسی در بازار انرژی در گذشته و آینده، یک بازی باخت - باخت برای همه بازیگران عرصه انرژی خواهد بود و کمکی به رفع فقر انرژی و تامین امنیت انرژی جهان نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: دخالت‌های حقوقی و سیاسی با اهداف کوته‌بینانه، ثبات بازار و امنیت انرژی جهان را در معرض مخاطره قرار می‌دهد. باوجود همه نااطمینانی‌های حاکم نظیر شیوع کرونا و پیامدهای آن برای اقتصاد جهان، تصمیمات کشورهای عضو اوپک‌پلاس در سه سال گذشته، تا حد زیادی ثبات و توازن بازار انرژی به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان را تضمین کرده است.

وزارت نفت در این بیانیه افزود:‌ کشورهای تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافق بیانیه همکاری اتفاق نظر دارند که ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی، مانع از انجام سرمایه‌گذاری‌های برنامه‌ریزی‌شده در توسعه‌ صنعت نفت و انرژی است که نتیجه آن، برهم‌خوردن ثبات بازار و امنیت انرژی جهان خواهد بود؛ از این رو، جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان یکی از بزرگترین کشورهای جهان از نظر ذخایر نفت و گاز، بر اهمیت انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت نفت تأکید داشته و در مسیر تضمین امنیت انرژی جهان، از هرگونه سرمایه‌گذاری جدید در بخش نفت و گاز کشورمان، به‌ویژه از سوی کشورهای اوپک‌پلاس، استقبال می‌کنیم.