اسلام آباد خبر15:30 - 1402/01/01
فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

هشدار‌هایی به شهروندان و مسافران برای پیشگیری از سرقت در ایام تعطیلات نوروز/ناکام گذاشتن مجرمان حرفه‌ای در سرقت‌ها با رعایت نکات ایمنی

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب با بیان هشدار‌هایی به شهروندان و مسافران برای پیشگیری از سرقت در ایام تعطیلات نوروز گفت: با رعایت نکات ایمنی می‌توان مجرمان حرفه‌ای را در سرقت‌ها ناکام گذاشت.

به گزارش اسلام آباد خبر ، سرهنگ هوشنگ مبارکی در گفتگو با خبرنگار ما، با هشدار‌هایی به شهروندان و مسافران برای پیشگیری از سرقت در ایام تعطیلات نوروز اظهار کرد: رعایت برخی نکات ظریف، اما بسیار مهم می‌تواند بیشترین تأثیر را در ناکام گذاشتن مجرمان حرفه‌ای در سرقت‌ها داشته باشد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب عنوان کرد: برای جلوگیری از سرقت منزل خود، توپی قفل را با بدنه درب هم سطح کنید و در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیای قیمتی در داخل منزل هستید، از پنهان کردن آن به صورت یک جا خودداری و از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنید.

سرهنگ مبارکی خاطرنشان کرد: نزد افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید از میزان اموال و دارایی موجود در منزل صحبت نکنید و از نوشتن نام و مشخصات خود بر روی زنگ منزل خودداری کنید. 

 

وی تأکید کرد: چنانچه در اطراف محل زندگی شما، خانه‌های خالی از سکنه و نیمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید و در مواقعی که به مسافرت می‌روید از همسایگان یا اقوام مورد اطمینان خود بخواهید از منزلتان مراقبت کنند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب بیان داشت: از بازگو کردن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهیزید و نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف شده و یا سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن‌ها را یادداشت کنید و موارد را سریعاً به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهید. 

 

سرهنگ مبارکی تصریح کرد: از باز کردن در، به روی افراد ناشناس به ویژه، هنگام شب خودداری و این مورد را به فرزندان خود نیز یادآوری کنید، محوطه بیرون منزل خود را همواره روشن نگاه دارید و معاشرین فرزندان خود را قبل از تردد به منزلتان مورد شناسایی قرار دهید. 

 

این مقام انتظامی تأکید کرد: از افشا کردن محل نگهداری وجوه نقد، جواهرات و اشیای با ارزش خود نزد همسایگان و بستگانی که مورد اطمینان نیستند، جداً بپرهیزید و از ورود افراد ناشناس با عناوینی چون: متکدی، فالگیر، رمال و ... به داخل منزل خود ممانعت کنید.

 

انتهای پیام/