اسلام آباد خبر20:35 - 1402/01/08
مدیر میراث فرهنگی اسلام‌آبادغرب خبر داد:

ورود بیش از 42 هزار مسافر نوروزی به اسلام‌آبادغرب/اسکان بیش از 10 هزار نفر در اقامتگاه‌های نوروزی شهرستان

مدیر میراث فرهنگی اسلام‌آبادغرب از ورود بیش از 42 هزار مسافر نوروزی به اسلام‌آبادغرب و اسکان بیش از 10 هزار نفر در اقامتگاه‌های نوروزی شهرستان خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، شهرام علی‌یاری در گفتگو با خبر نگار ما اظهار کرد: ستاد خدمات سفر شهرستان اسلام‌آبادغرب از ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱ خدمات به مسافران نوروزی را شروع کرده و با تشکیل کمیته های ده‌گانه متشکل از ادارات خدمات رسان با برنامه ریزی در جهت جذب حداکثری گردشگر و خدمات مطلوب هر کمیته وظایف خاص خود را انجام داد.

 

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان عنوان کرد: در پایان روز هفتم فروردین ماه ۱۴۰۲ با اسکان۴ هزار و ۷۳ نفر در اقامتگاه‌های رسمی شامل؛ هتل آپارتمان ،خانه معلم و مدارس و خانه مسافرها در سطح شهرستان و تعداد ۶ هزار و ۲۰۰ نفر در اقامتگاه های غیر رسمی نظیر؛ پارکها، بوستان‌ها و زائرسراها اسکان داشته است. 

وی خاطرنشان کرد: تعداد بازدید کننده از جاذبه های تاریخی ،تفریحی و مذهبی و ودر مجموع ورود مسافر نوروزی به شهرستان تا پایان روز هفتم فروردین به تعداد ۴۲ هزار نفر می باشد . که از این تعداد ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از جاذبه های تاریخی شهرستان شامل سه بنای آتشکده پلنگرد، شیان و میلگه و بنای فیروزآباد دیدن داشتند و تعداد ۱۹ هزار نفر از جاذبه های طبیعی و مجتمع های گردشگری و همچنین تعداد ۷ هزار نفر از جاذبه های مذهبی شهرستان بازدید نمودند.

علی‌یاری گفت: با ایجاد جاذبه دست ساز در ورودی شهر اسلام آباد توسط شهرداری و احداث سازه سنتی و سفره هفت سین و برپایی سیاه چادرهای سنتی و پخت نان و شیرینی‌جات محلی فضای آرام‌بخشی در ورودی شهر اسلام آباد ایجاد شده است. 

به گفته وی یکی دیگر از اقدامات برای جذب گردشگر ساماندهی بازارچه دائمی صنایع دستی با ۱۴ غرفه ثابت و ارائه هنرهای صنایع دستی توسط صنعتگران شهرستان هم به صورت نمایشگاه و هم برای فروش محصولات صنایع دستی و ایجاد درآمد و کسب و کار صورت گرفت که در این مدت غرفه های مذکور تا تاریخ ذکر شده تقریبآ مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال فروش داشته‌اند.

 

جاذبه‌های مذهبی شامل بقعه شاهزاده حسن حمیل، بقعه قاضیوند ، بقعه امامزاده علی اکبر است و جاذبه های طبیعی و گردشگری شامل مجتمع گردشگری سد شیان، سراب هرسم، سراب شرف آباد اسلام آباد، منطقه میان‌تنگ منصوری ، سد طبیعی بره سیله و تنگ صندوقه می‌باشد.