بنا:کارم را بلدم اما قولی نمی دهم/شرایط انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی مانند سال‌های قبل نیست

کد خبر: 293575
|
08:27 - 1394/07/24
نسخه چاپی
بنا:کارم را بلدم اما قولی نمی دهم/شرایط انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی مانند سال‌های قبل نیست
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این پرسش که در خصوص کشتی فرنگی چه وعده ای به مردم می دهید، گفت: من هیچ وعده ای نمی دهم و فقط کار خود را انجام می دهم و همه مردم هم می دانند که کارم را بلدم.

به گزارشاسلام آباد خبر، محمد بنا در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در اسلام آباد غرب که در حاشیه مسابقات لیگ برتر کشتی انجام شد، با اشاره به شرایط فعلی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: پس از 17 ماه دوری از این تیم، مدت کوتاهی است که حضور در تیم ملی کشتی فرنگی را قبول کرده‌ام.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه شناخت کافی و کامل از کشتی فرنگی‌ دارم، افزود: باوجود این شناخت باز هم نیازمند زمان هستم تا وضعیت این کشتی‌گیران را بفهمم و دیدار از مسابقات لیگ برتر کشتی نیز برای آگاهی از وضعیت این کشتی‌گیران است.

بنا شناخت کامل از وضعیت کشتی‌گیران فرنگی‌کار را نیازمند دو ماه بررسی دانست و گفت: بسیاری از کشتی‌گیرانی که در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی حضور دارند و برخی کشتی‌گیران جوان که خارج از این اردو هستند، به مسابقات لیگ برتر کشتی آمده‌اند.

وی در مورد شرایط انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی، بیان کرد: شرایط انتخابی تیم ملی همانند سال‌های قبل نیست ولی فرآیندی که فدراسیون در نظر گرفته انجام می‌شود و در تعامل با فدراسیون، آقای خادم و شورای فنی شرایطی لحاظ می‌شود که به کشتی ضروری وارد نشود و فرآیند نیز لطمه نبیند.

 

 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که تحلیل شما از حضور وزیر ورزش در تمرین اردوی تیم ملی کشتی فرنگی چیست؟ گفت: حضور وزیر ورزش نشان از محبت ایشان دارد و این حضور را مثبت ارزیابی می کنم.

وی افزود: آقایان سجادی، گودرزی نگاه ورزشی دارند و خوشحال هستم که در شروع کار بنده این مدیران در اردوی تیم ملی حضور یافتند تا شادی کادر فنی و کشتی‌گیران را فراهم کنند.

بنا با اشاره به میزبانی اسلام‌آباد غرب در مسابقات قهرمانی جوانان کشور و لیگ برتر، گفت: فضای مسابقات مطلوب است؛ مسابقات لیگ برتر که به این شیوه زود تمام می‌شود، بسیار مطلوب بوده و فرصت بیشتری برای حضور بچه‌ها را در اردوها ایجاد می‌کند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از سطح فنی مسابقات لیگ و آمادگی کشتی گیران به ویژه ملی پوشان چیست؟ گفت: در این مسابقات و در کشتی فرنگی ملی پوش آنچنانی که در مسابقات لیگ شرکت کرده باشد نداریم ولی در مجموع چون تازه مسابقات جهانی تمام شده و کشتی گیران باید یکسری دوره های آماده سازی را طی کنند هنوز سطح آمادگی آنان بالا نیست.

وی افزود: آماده شدن ملی پوشان کشتی فرنگی مدتی زمان می برد و پیک نهایی این کشتی گیران مسابقات المپیک است که تا آن موقع 10 ماه زمان داریم.

هیچ قولی نمی دهم اما کارم را بلدم

بنا در پاسخ به این سوال که در خصوص المپیک چه وعده به مردم می دهید گفت: من هیچ وعده ای نمی دهم و فقط کار خود را انجام می دهم و همه مردم هم می دانند که کارم را بلدم و همیشه با امید شروع کردم و با امید همه ادامه می دهم.

بنا افزود: قابلیت کشتی ما بسیار بالاست ولی اینکه من بعد از 17 ماه برگردم و قولی بدهم که کار معجزه واری خواهم کرد فکر می کنم حرف درستی نیست چرا که بعد از این مدت طولانی تنها 10 روز است وارد کشتی شده ام.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه تمام تلاش بنده معطوف به آماده سازی جسمی و روحی کشتی گیران ملی پوش در این ده ماه می باشد، ادامه داد: آمادگی جسمی زمانبر است و آمادگی روحی و روانی هم صحبت و بحث زیادی دارد که انشاالله بعد از چهار یا پنج ماه که اردوها به شکل مستمر ادامه پیدا کند آن زمان می توانم طبق آنالیز از کشتی دنیا و کشتی گیران ملی به طور تقریبی حدس بزنم چه کاری می توانیم انجام دهیم.

 

 

 

توقع مردم از کشتی بالاست

وی در پاسخ این این پرسش که چرا با قابلیت های زیاد کشتی ایران نتوانستیم نتیجه مطلوب را درمسابقات جهانی بگیریم گفت: من به گذشته کاری ندارم ولی توقع مردم ما از کشتی بالا رفته و این توقع نیز بحق است.

بنا افزود: سال گذشته تیم کشتی ما اول دنیا شد و چون امسال چهارم دنیا شد مردم فکر کردند که ما شکست خوردیم در حالی که ما شاید سالهای قبلتر آرزو داشتیم جزو ده تیم اول دنیا قرار بگیریم و در این سالها این رشد کشتی به ویژه در رشته فرنگی باعث شد تا توقع مردم بالا رود به همین دلیل ما باید خیلی ریز بینانه و اصولی با برنامه ریزی دقیق شرایطی را به وجود بیاوریم که از حداکثر پتانسیل کشتی و حداکثر شرایطی که بتوانیم دل مردم را شاد کند استفاده کنیم.

وی بیا بیان اینکه مردم ما با چهارم شدن در کشتی دنیا شاد نمی شوند گفت: انشالله باید تلاش کنیم تا در این ده ماه شرایطی را به وجود بیاوریم که کشتی آزاد و فرنگی ما نتیجه ای در المپیک بگیرد که مردم خوشحال شوند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها