کنگره ملی "احمد عزیزی" 20 آبان برگزار می‌شود

کد خبر: 293691
|
11:04 - 1394/08/06
نسخه چاپی
 کنگره ملی "احمد عزیزی" 20 آبان برگزار می‌شود
ایسنا نوشت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری کنگره ملی "احمد عزیزی" در 20 آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارشاسلام آباد خبر، ابراهیم رحیمی زنگنه اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی برگزاری این کنگره ملی چند بار به تاخیر افتاد که خوشبختانه نهایتا این کنگره یک روزه 20 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: هزینه‌های برگزاری این کنگره نیز به میزان 70 میلیون تومان تماما از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقبل شده است.

رحیمی زنگنه از ارسال 120 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 80 مقاله در قالب مجموعه‌ای به چاپ رسیده است.

وی از حضور مهمانان سرشناسی از جمله «عبدالجبار کاکایی»، «یوسف علی میرشکاک»، «علیرضا قزوه»، «سهیل محمودی»، «محمدرسول جعفریان»، «اسماعیل امینی»، «سعید بیابانکی» و «ساعد باقری» از شاعران برجسته کشور در آیین برگزاری این کنگره خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه احمد عزیزی را شاعر آیینی و انقلابی توصیف کرد و افزود: احمد عزیزی بیشترین تاثیر را در شعر آیینی بعد از انقلاب داشته و یکی از شعرای مورد توجه مقام معظم رهبری است.

وی افزود: هدف از برپایی این کنگره این است تا جایگاه ادبی احمد عزیزی در شعر معاصر را بیش از پیش معرفی کرده و از شخصیت فرهنگی او تجلیل شود.

پیش از این آبان و آذر سال گذشته و نیز اردیبهشت و 11 آبان امسال به عنوان تاریخ‌های برگزاری این کنگره از سوی مسئولین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اعلام شده بود.

احمد عزیزی از سال 1386 بدلیل بیماری در بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه بستری است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد