وبلاگ " بشارتی ها "

داشتن رابطه دختر و پسر در تلگرام !

کد خبر: 293867
|
09:35 - 1394/09/02
نسخه چاپی
داشتن رابطه دختر و پسر در تلگرام !
اسلام آبادخبر: نمی توانم درکش کنم! حرف های ضد و نقیض دارد، شاید با کس دیگری هم رابطه دارد، معمولا تا ساعت دو شب تو تلگرام آنلاین هست، واقعا نمی دانم چه کار کنم؟!

دیشب هم به ایشان پیام دادم عکس و مدارکم که دستش بود، برای من بیاورد، هدیه هایی (از طرف ایشان) که یک کتاب و یک قرآن بود گفتم پس می دهم، گفت: من چیزی را که بدهم پس نمی‌گیرم، نمی دانم چه کار کنم؟!  نمی توانم درکش کنم! حرف های ضد و نقیض دارد، شاید با کس دیگری هم رابطه دارد، معمولا تا ساعت دو شب تو تلگرام آنلاین هست، واقعا نمی دانم چه کار کنم لطفا راهنمایی کنید

 

یکی از مهمترین تدابیری که در بحث روابط بین دختران و پسران باید به آن اهتمام ورزید، تربیت و معرفت دهی آنان هست، به گونه ای که قادر به شناخت درست از جنس مخالف و رابطه با آنها و پیامدهای منفی و مسائل دیگر باشند.[۱]


در بحث روابط بین دختران و پسران، چه بسا بسیاری از دختران فریب پسرانی می شوند که می گویند ما می خواهیم با شما ازدواج کنیم، آنچه در این قضایا به چشم می خورد، این است که دختران به لحاظ رواشناختی وقتی به پسری می گوید: من تو را دوست دارم با آن نگاهی که آقا پسر به دختر خانم می گوید: من تو را دوست دارم، بسیار متفاوت است.
معمولا دخترها  فقط به یک نفر می گویند من تو را دوست دارم، ولی پسرها ممکن است همزمان به بسیاری از دخترها این جمله را بگویند.[۲]
ازدواج  آداب و شرایطی  دارد که  اگر طبق  آن  انجام بگیرد از ارزش بالایی برخوردار خواهد شد و همچنین جوانان از آسیب های احتمالی نیز مصون خواهند ماند.گاهی از جوانان به علت عدم رعایت و عدم آشنایی با شیوه خواستگاری و ازدواج  وارد خطوطی می شوند که نتایج خوشی را بدنبال نخواهد داشت.


در دوستی ها و روابط قبل از ازدواج بین دختر و پسر ( در قالب دوستی)  هر چند انگیزه ازدواج  هم باشد، باز روش صحیح و مناسبی برای شروع زندگی نیست.


در این راستا نامه ای از انجمن بدست ما رسیده که در اینجا بیان می کنیم:


باسلام/ همانطوری که قبلا اشاره کرده ام بنده با یک پسری رابطه داشتیم، بعد از چهار روز جواب ندادن زنگم، تو تلگرام پیام گذاشتم یا دلیلتان را بگویید یا مجبور می شوم از خانواده تان بپرسم، بعد با مادرم موضوع را در میان گذاشتم، و ایشان هم زنگ زد به مادرش گفت دخترم نگران شده به من گفت زنگ بزنم حال آقا پسرتان را بپرسم، مادرش هم گفت خوبه و من خبر ندارم چرا جواب تلفن را نمی دهد بعد که رفتم تو تلگرام دیدم برام پیام گذاشته حالا که برای من وقت تعیین کردید تا جواب ازدواج و خواستگاری را به شما اعلام کنم، پس بی خیال من شوید، و قبلا به شما گفته بودم با من مشکل داری پای کسی را وسط نکش، حالا زنگ زدی به منزل، برو جوابت را هم بگیر، آخه کار من که بد نبوده، من ۵روز به ایشان زنگ زدم و جواب نداد، آن هم فقط مادرم زنگ زد و گفت حالشان را می پرسم، همین من هم به ایشان پیام دادم، ایشان  به حضور خانواده ها در این رابطه خیلی راغب نیستند، دیشب هم به ایشان پیام دادم عکس و مدارکم که دستش بود، برای من بیاورد، هدیه هایی (از طرف ایشان) که یک کتاب و یک قرآن بود گفتم پس می دهم، گفت: من چیزی را که بدهم پس نمی‌گیرم، نمی دانم چه کار کنم؟!  نمی توانم درکش کنم! حرف های ضد و نقیض دارد، شاید با کس دیگری هم رابطه دارد، معمولا تا ساعت دو شب تو تلگرام آنلاین هست، واقعا نمی دانم چه کار کنم لطفا راهنمایی کنید.


پاسخ:
سلام
خواهر گرامی روش آشنایی شما با این آقا پسر به این شکلی که بیان کردید، صحیح نبود، و ادامه و پیگیری شما باز به مصلحت نیست و وضعیت آینده زندگی شما را خراب خواهد کرد.
شانه خالی کردن ایشان از قبول بار مسئولیت زندگی و ازدواج، می تواند بیانگر این نکته باشد که چنان انگیزه واقعی و قوی به ازدواج با شما ندارد.
همین عدم تمایل به حضور خانواده ها و با خبر شدن  از  مسائل و روابط  شما، می تواند بیانگر این باشد، شاید اصلا انگیزه ازدواج  با شما را ندارد، و شاید از وجود شما به عنوان ابزار و یا مسائل منفی دیگر به نفع خود استفاده کند. چنین رفتارهای پنهانی عملا پشتوانه اش افکار اشتباهی است که در نهایت منتهی به عواقب پست خواهد شد.
شما با کمک خانواده و تحت حمایت آنها تصمیم بگیرید، و از سعی و تلاش بر روابط پنهانی و به دور از خانواده را از کسی نپذیرید. (از هر توجیه و منطقی هم استفاده بکنند قبول نکنید)
ازدواج با این فردی که چنین رفتارهایی از خود نشان می دهد، صلاح و مصلحت شما نمی باشد.
سعی کنید خاطره او را فراموش و تمام هدایای او را به هر شکلی شده برگردانید، و منتظر یک خواستگار خوب باشید، و از هر گونه اقدام بر شناخت دیگران به صورت پنهانی و در قالب دوست پسری پرهیز کنید، که آفت ها و آسیب های زیادی را بدنبال خواهد داشت.
این بحث را در انجمن دنبال کنید: داشتن رابطه دختر و پسر در تلگرام!!


پی نوشت:
[۱]. تحلیل تربیتی در روابط بین دختر وپسر در ایران،دکتر علی اعصغر احمدی،ص۱۸
[۲]. بررسی روابط بین دختر  و پسر در جامعه ایران، معاونت پژوهشی موسسه امام خمینی، ص۱۰

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد