به مناسبت دهه مبارک فجر/

گلدون وبلاگی اسلام آبادخبر در باب دهه فجر و پیروزی انقلاب

کد خبر: 294287
|
08:54 - 1394/11/20
نسخه چاپی
گلدون وبلاگی اسلام آبادخبر در باب دهه فجر و پیروزی انقلاب
اسلام آبادخبر: با یک وبگردی ساده در وبلاگ های شهرستان اسلام آبادغرب به حال و هوای اوایل انقلاب و شور انقلابی نسل های انقلاب پی می بریم.

به گزارشاسلام آباد خبر،محسن احمدیان نگارندهوبلاگ وزینراوند خبرچندی پیش بطور اتقافی با عکسی برخورد می کند که مربوط به 22 بهمن ماه سال 1358 اسلام آباد غرب یعنی اولین راهپیمایی مردم اسلام آباد غرب بعداز سقوط رژیم شاهنشاهی می باشد درپی این عکس وی تصمیم می گیرد افراد داخل عکس را شناسایی و با آنها صحبت کند گزارش زیر مربوط به این افراد است :

 
راوند خبر اسلام آباد غرب
 
تصاویر زیر مربوط به افراد داخل عکس بالا از سمت چپ شروع می شود :
 
 
 
 
 
 
 
این هم تصویر ، دوربینی که عکس 22 بهمن سال 58 گرفته
روز 22 بهمن 57 نیز روز نجات ملت ایران از چنگال طاغوتیان زمان، روز آشکار شدن نعمت بزرگ الهی; یعنی، استقلال و آزادی بود.
این مسلم است که هر ملتی تا از وابستگی ها نجات پیدا نکند و از چنگال اسارت و استثمار آزاد نشود، نمی تواند نبوغ و استعداد خود را آشکار سازد و در راه «الله » که راه مبارزه با هر گونه شرک و ظلم و بیدادگری است، گام نهد.تداوم پیروزی ها، حاصل تداوم رمزهای پیروزی است. زیرا هرگز خداوند متعال نعمتی را که به قومی عطا فرمود، از آن ها باز پس نمی گیرد، مگر آن ها خود از نگهداری آن دست بر دارند.
 
 
گفتنی است؛ با همکاری اداره ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب در روز سه شنبه مورخ 20 بهمن ماه ساعت 15/30 در مجتمع الغدیر شهرستان در مراسمی از افراد بالا تقدیر به عمل می آید.
 
 
به گزارشاسلام آباد خبر،عرفان طالبی وبلاگ نویس خوش ذوق نیز دروبلاگراه بی بن بست برخی از سخنان امام و رهبری را بصورت عکس نوشته درآورده است؛
 
 
 
 
 
بر اساس این گزارش؛وبلاگ 9دیبه بررسی ابعاد نفوذ پرداخته و علاوه برمعنای این کلمه ، به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص پرداخته است؛
 

 

«نفوذ» یعنی چه؟

فرهنگ معین سه معنا برای «نفوذ» آورده است:

1- فرو رفتن تیر در هدف

2- اثر کردن و تأثیر کردن

3- جاری شدن حکم و فرمان

در فرهنگ عمید نیز همین سه معنا آمده است با این تفاوت که مورد اول را چنین نوشته است: «فرو رفتن تیر در نشانه و بیرون آمدن آن از طرف دیگر».


بنابراین، معنای حقیقی نفوذ، «اصابت تیر به هدف» است ولی به طور استعاری در معنای اثرگذاری در طرف مقابل به کار می‌رود. معمولاً واژه نفوذ، معنای منفی را به ذهنمان متبادر می‌کند؛ بنابراین، وقتی یک گوینده حکیم به دفعات از این واژه استفاده می‌کند، یعنی او نسبت به شرایط هشدار می‌دهد و تلاش دارد مخاطبان را هوشیار کند.

معنای نفوذ از منظر مقام معظم رهبری :

نفوذ دو جور است: یک نفوذ موردی است، نفوذ فردی است؛ یک نفوذ جریانی است. نفوذ موردی خیلی نمونه دارد، معنایش این است که فرض کنید شما یک دمودستگاهی دارید، یک مسئولی هستید؛ یک نفر را با چهرهی آرایششده، بزکشده، با ماسک در مجموعهی شما بفرستند؛ شما خیال کنید دوست است درحالیکه او دوست نیست، تا او بتواند کار خودش را انجام بدهد؛ گاهی جاسوسی است که این کمترینش است؛ یعنی کماهمّیّتترینش جاسوسی است، خبرکشی و خبردهی است؛ گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است، تصمیم شما را عوض میکند. شما یک مدیری هستید، یک مسئولی هستید، تصمیمگیر هستید، میتوانید یک حرکت بزرگ یا مؤثّری انجام بدهید، اگرچنانچه این حرکت را اینجور انجام بدهید این به نفع دشمن است، او میآید کاری میکند که شما حرکت را اینجور انجام بدهید؛ یعنی تصمیمسازی. در همهی دستگاهها سابقه هم دارد؛ فقط هم دستگاههای سیاسی نیست، دستگاههای روحانی و دینی و مانند اینها هم همیشه وجود داشته. مرحوم آقای آسیّد حسن تهامی که از علمای بزرگ کشور ما و ساکن بیرجند بود، رفته بود در بیرجند مانده بود؛ ملّای خیلی بزرگی بود، اگر در قم یا نجف میماند، حتماً مرجع تقلید میشد؛ مرد بسیار دانایی بود. ایشان خودش برای من نقل کرد؛ گفت آنوقتی که عراقیها با انگلیسها میجنگیدند -در [سال] ۱۹۱۸؛ قریب صد سال پیش- یکی از مراجع وقت، یک نوکری داشت که خیلی مرد خوبی بود، با طلبهها گرم میگرفت، صحبت میکرد، با همه آشنا بود، با همه رفیق بود؛ اسمش را هم ایشان میگفت؛ من یادم نیست. گفت بعد که انگلیسها غلبه پیدا کردند و عراق را تصرّف کردند و آخرین جا نجف بود که وارد نجف شدند، خبر رسید به طلبهها که این نوکر فلان آقا، یک افسر انگلیسی است! گفت من باور نکردم؛ گفتم مگر میشود چنین چیزی؟ بعد میگفت در بازار حُوِیش -بازار معروفی است در نجف- داشتم میرفتم، دیدم هفت هشت ده نفر افسر انگلیسی و نظامی انگلیسی سوار اسب دارند میآیند -آنوقت با اسب رفتوآمد میکردند- یک افسری هم جلویشان است؛ خب، من کنار واایستادم که اینها بیایند رد شوند؛ وقتی رسیدند به من، دیدم آن افسری که جلو بود، از آن بالا گفت: آقای آسیّد حسن، حالت چطور است! نگاه کردم دیدم بله، همان آقایی است که نوکر فلان مرجع بود؛ سالها ما این را میدیدیم. گاهی نفوذ اینجوری است؛ نفوذ شخصی است؛ وارد خانهی کسی، وارد دستگاه کسی میشوند. در دستگاههای سیاسی هم الیماشاءالله از این قبیل وجود داشته است؛ امروز هم ممکن است باشد؛ البتّه خطرناک است.

ادامه مطلب را دروبلاگ 9دی  دنبال کنید.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، جمعی از وبلاگنویسان شهرستان اسلام آبادغرب نیز به مناسبت دهه مبارک فجر  فرمایشات امام و رهبری را منتشر کرده اند:

وبلاگ خبر برتر؛

 

 

 

وبلاگ رهبر بصیر:

 

 

وبلاگ صدای اسلام آباد؛

 

سخنانی چند از امام خمینی (ره)

 

 

وبلاگ آوای اسلام آباد؛

انتخابات در کلام امام راحل

 
 

 این وظیفه ای است الهی وظیفه ای است ملی وظیفه ای است انسانی وظیفه ای است که ما باید به آن عمل بکنیم. همه مان باید در انتخابات شرکت بکنیم. (صحیفه امام ج ۱۸ ص ۳۱۸)

اینجا ما کار نداریم ما خودمان بین خودمان و خدای تبارک و تعالی باید فکر بکنیم که شما مسئول این مساله هستید هم مسئول کار خودتان و هم مسئول مسئولین دیگری که تحت نظر شما هستند هستید که جریان انتخابات یک جریان صحیح باشد. هیچ کس در انتخابات بر دیگری مقدم نیست. (صحیفه امام ج ۱۸ ص ۳۸۰)

 

انتهای پیام/

 
 
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد