امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب:

حکمت چشیدن تشنگی و گرسنگی در ماه رمضان توجه به قشر ضعیف جامعه است /اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد، حکومت اسلامی تشکیل نمی شود

کد خبر: 294984
|
06:28 - 1395/03/24
نسخه چاپی
حکمت چشیدن تشنگی و گرسنگی در ماه رمضان توجه به قشر ضعیف جامعه است /اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد، حکومت اسلامی تشکیل نمی شود
اسلام آبادخبر: امام جمعه شهرستان گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد، حکومت اسلامی تشکیل نمی شود، به احکام عمل نمی شود، کسی به کسی تذکر نمی دهد و گناه و فساد در جامعه رشد می کند.

حجت الاسلام سید امیر محمدی پور در گفتگو بااسلام آباد خبر، با اشاره آیات قرآن کریم در سوره مائده گفت: شعائر اسلامی احترام دارد.

 

 

وی افزود: شعائر یعنی نماد های خداپرستی، باید در مقابل دشمنانی که نماد های شیطان پرستی را ترویج می دهند تا گناه در جامعه رواج پیدا کند، نماد های خداپرستی را ترویج دهید تا خدا پرستی رواج پیدا کند و مردم از گناه در شوند.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب اظهار داشت: ماه مبارک رمضان یکی از شعائر الهی است و همانطور که روایت داریم نام پیامبر اکرم (ص) را بدون صلوات نبرید، در خصوص ماه رمضان هم حدیث داریم که " رمضان" به تنهایی نگویید، یا بگویید ماه رمضان، یا ماه مبارک رمضان و احترام این ماه مبارک  باید حفظ شود.

 

وی افزود: بعضی ها تلاش می کنند که با ماه رمضان هم شوخی کنند و لطیفه بگویند، لذا باید مواظب این قضیه باشیم که حرمت ماه رمضان شکسته نشود.

 

حجت الاسلام محمدی پور با توجه به اهمیت ماه مبارک رمضان، تأکید نمود: کسانی که حتی قدرت روزه گرفتن ندارند، آشکارا روزه خواری نکنند بلکه در پنهان بخورند.

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه مهمانی خداست، افزود: در مهمانی خدا ما را از خوردن، آشامیدن و شهوترانی دور می کنند تا از حیوانیت فاصله بگیریم و شباهت به فرشته ها  و خداوند پیدا کنیم و این لطفی است که خداوند در حق ما کرده تا به عالم ملکوت و معنا نزدیک شویم که این یکی از حکت های مهم ماه رمضان است.

 

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب بیان داشت: حکمت دیگر ماه مبارک رمضان این است که با چشیدن مزه تشنگی و گرسنگی سعی کنیم به یاد بیاوریم کسانی را که دائما" تشنگی و گرسنگی را دارند و روزه باید ما رامتوجه قشر ضعیف جامعه بکند و اگر چنین نشود روزه ما روزه نیست.

 

 

وی با بیان اینکه در حکومت اسلامی مهمترین امر برقراری عدالت اجتماعی است افزود: یک انسان مومن و نمازگزار باید به فکر ضعفا، فقرا، ایتام و دردمندان باشد تا عدالت اجتماعی برقرار شود و عدالت اجتماعی یعنی اینکه ما مخالفیم که عده ای دائم ثروت شان بالاتر رود و عده ای دائم در فقر بمانند و باید از داراها گرفت و به ندارها داد تا کم کم تعادلی در جامعه برقرار شود.

 

وی اضافه نمود: با وصف اینکه بر روی برخی شعائر اسلامی کار و تلاش هایی در حال انجام است ولی کافی نیست و تا رسیدن به حد مطلوب عدالت اجتماعی راه طولانی در پیش داریم . باید همه ما از تنبلی دست برداریم و اهل اقدام و عمل باشیم و برای گسترش شعائر الهی از جمله نماز، زکات، روزه و ... تلاش و کوشش کنیم .

 

سید امیر محمدی پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امر به معروف و نهی از منکر در واقع محافظ باقی احکام اسلامی است و اگر این دو نباشند هیچ کدام از احکام وجود پیدا نمی کند.

 

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: کامل ترین مصداق نهی از منکر سرنگون کردن رژیم سلطنتی بود و کامل ترین مصداق امر به معروف برقراری جمهوری اسلامی است و این دو برای عمل به احکام اسلام اجرا شد.

 

امام جمعه شهرستان گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد، حکومت اسلامی تشکیل نمی شود، به احکام عمل نمی شود، کسی به کسی تذکر نمی دهد و گناه و فساد در جامعه رشد می کند و بر همین اساس است که سفارش شده که اگر این دو واجب ترک شود، برکات آسمانی هم از مردم قطع می شود و جامعه به سمتی می رود که اشرار بر آن مسلط می شوند و دعاها دیگر مستجاب نخواهد شد.

 

وی افزود: باقی واجبات و محرمات  در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای  در برابر دریا هستند.

 

 محمدی پور در خصوص سفره های افطاری رنگین گفت:  پیامبر اکرم(ص) فرموده اند؛ از آتش جهنم پرهیز کنید، با افطاری دادن حتی با جرعه ای آب یا دانه ای خرما، و رسول خدا با سفره های رنگین مخالف بودند.

 

وی با اشاره  به انتقاد تند امیر المومنین علی(ع) از والی بصره بخاطر رفت و آمد با ثروتمندان و نشستن بر سر سفره های رنگین، گفت: پهن کردن سفره های رنگین برای افطار و سحر اشتباه است چون سادگی و ساده زیستی یاد فقرا را برای مازنده نگاه می دارد تا به سمت عدالت اجتماعی حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی پور خاطرنشان کرد: اگر ما به سفره های رنگین عادت کردیم از فقرا فاصه خواهیم گرفت و هرگز کای برای عدالت اجتماعی انجام نخواهد شد.

 

وی تصریح کرد: جامعه اسلامی وقتی از فقرا فاصله گرفته و به اشرافیت بگیرد هر روز سیاست ها به نفع ثروتمندان تصویب خواهد شد و فقرا هر روز بدهکار تر و فقیر تر می شوند و این همان نظام سرمایه داری است نه نظام اسلامی.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد