فرشنه روح افزا :

شاهد اتفاقات ناگواری در کشور هستیم که ریشه در فضای مجازی دارد/ مسئولین باید پاسخگو باشند/ عده‌ای به دلیل منفعت مالی نمی خواهند ما به فضای مجازی سالم دست پیدا کنیم

کد خبر: 295008
|
05:23 - 1395/03/27
نسخه چاپی
شاهد اتفاقات ناگواری در کشور هستیم که ریشه در فضای مجازی دارد/ مسئولین باید پاسخگو باشند/ عده‌ای به دلیل منفعت مالی نمی خواهند ما به فضای مجازی سالم دست پیدا کنیم
معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان گفت: این فاجعه است که ما به دلیل سودهای اقتصادی اینگونه مردم کشور را دچار آسیب های جبران ناپذیر کنیم که به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی لطمه جدی وارد کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، فرشته روح افزا معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانابا بیان اینکه امروز بیشترین مصرف از اینترنت در حوزه فضای مجازی است، افزود: فضای مجازی دارای منافعی است ولی خطراتش بسیار بیشتر از حسن های آن است.

 

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان ما در آستانه تحولی هستند که نیاز است توسط خانواده ها به آنها آموزش های لازم داده شود، گفت: این فضاها نه تنها کمکی به آنها نمی‌کند بلکه فضایی بسیار نامطمئن و ناامن را فراهم کرده است.

 

معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در ادامه تصریح کرد: وقتی جوان یا نوجوان ما با گوشی همراه خود می تواند به همه چیز دست پیدا کند، این باعث آسیب های شدید خواهد شد.

 

روح افزا با اشاره به اینکه رسانه ملی و رسانه ها در آگاهسازی مردم در این خصوص کوتاهی کرده اند، بیان کرد: امروز چقدر از خانواده ها، مردم و...می‌دانند که آسیب های فضای مجازی در چه زمینه هایی می باشد؟

 

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها نمونه های تجربی و کیس هایی که درگیر مشکلات این فضا شده اند را مورد بررسی قرار دهند تا خانواده ها و عموم جامعه در جریان معضلات فضای مجازی قرار بگیرند.

 

معاون شورای فرهنگی و اجتماعی زنان با بیان اینکه مهمتر از آگاه سازی خانواده هاشورای عالی فضای مجازی است که باید سوال شود چرا تشکیل جلسه نمی دهد، اضافه کرد: مقام معظم رهبری سیاست های کاری این شورا را مشخص کردند و فرمودند اگر رهبر نبودم خودم وارد این میدان می‌شدم، امام باز با تمام این تاکیدات می‌بینیم که مسئولین امر برای کاهش خطرات فضای مجازی کاری انجام نمی دهند.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه پهنای باند اینترنت را افزایش می‌دهند ولی هیچ پیوست فرهنگی برای آن ندارد، گفت: وقتی مخابرات امکانات رفاهی را برای دسترسی مردم به دنیای اینترنت بیشتر می کند چرا آنها را با آسیب های آن آشنا نمی‌کند؟

 

وی با بیان اینکه اگر مسئولین می‌خواهند مردم را به دنیای جدید وارد کنند باید برای هجمه های خاص آن برنامه داشته باشند، بیان کرد: در بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکایی به این صورت بی بند و بار فضای اینترنت را باز نمی گذارند و برای هر سطح سنی اینترنت مناسب آن تعریف شده است.

 

روح افزا در ادامه عنوان کرد: از مسئولین باید بپرسیم که یک جوان بین یک محیط فساد و یک مطلب علمی کدام راانتخاب می‌کند؟ آمارها نشان می‌دهد که متاسفانه دسترسی مردم به موارد فساد در فضای مجازی و دنیای وب بیشتر از یک مطلب علمی است.

 

کارشناس مسائل اجتماعی گفت: شاهد اتفاقات ناگواری هستیم که ریشه در فضای مجازی دارد و مسئولینی که متولی این کار هستند باید پاسخگو باشند.

 

وی با بیان اینکه فضای مجازی فضای مطلوبی نیست، افزود: اگر هر کسی در هر مسئولیتی که قرار دارد مردم را نسبت به آسیب های آن آگاه کند شاهد جامعه ای سالم خواهیم بود.

 

روح افزا با اشاره به اینکه دولت می‌تواند تمام کانال ها، سایت ها و تارنماهایی که غیر علمی، فرهنگی و...هستند را ببندد، گفت: متاسفانه باز بودن فضای اینترنت در کشور به نوع سبک زندگی ما لطمه زده و شما در خانواده ها شاهد این هستید که هر کسی یک گوشی همراه دستش گرفته و با دنیای مجازی خود درگیر است.

 

وی در ادامه اضافه کرد: این فاجعه است که ما به دلیل سودهای اقتصادی اینگونه مردم کشور را دچار آسیب های جبران ناپذیر کنیم که به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی لطمه جدی وارد کند.

 

این استاد دانشگاه عنوان کرد: متاسفانه کسانی هستند که به دلیل منفعت مالی خود نمی خواهند ما به فضای مجازی سالم دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها