لیگ جهانی والیبال ۲۰۱

ثبت اولین پیروزی تیم ملی والیبال با غلبه بر آرژانتین/ شاگرد زرنگ‌ها مُچ استاد ولاسکو را خواباندند

کد خبر: 295039
|
09:35 - 1395/03/30
نسخه چاپی
ثبت اولین پیروزی تیم ملی والیبال با غلبه بر آرژانتین/ شاگرد زرنگ‌ها مُچ استاد ولاسکو را خواباندند
تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود در لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۶ مقابل آرژانتین به پیروزی رسید.

به گزارشاسلام آباد خبر،به نقل ازخبرگزاری تسنیم، تیم ملی والیبال ایران در سومین بازی خود از هفته نخست لیگ جهانی والیبال از ساعت 4 امروز (یکشنبه) مقابل آرژانتین قرار گرفت و با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید. مسابقات این هفته در شهر ریودوژانیرو پایتخت برزیل برگزار می‌شود.

رائول لوزانو، سرمربی آرژانتینی تیم ملی ایران برای شروع آخرین بازی خود در هفته نخست لیگ جهانی مقابل آرژانتین از سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، محمد موسوی، جواد معنوی‌نژاد، میلاد عبادی‌پور و مهدی مرندی (لیبرو) استفاده کرد تا نشان دهد همچنان زوج دلخواهش را در پست دریافت کننده پیدا نکرده است.

بازیکنان ایران در ست نخست بازی علاوه بر حملات خوب،‌ بازی فوق‌العاده کم اشتباهی را از خود به نمایش گذاشتند و همین عامل برتری آنها بود. شاگردان لوزانو در این ست 25 بر 22 پیروز شدند.

تیم ملی ایران در پایان ست نخست 16 امتیاز از حمله و 9 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و تیم ملی آرژانتین نیز 16 امتیاز از حمله، یک امتیاز از دفاع، 3 امتیاز مستقیم سرویس و 2 امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کردند.

بازیکنان ایران در کنار احترام خاصی که برای خولیو ولاسکو، سرمربی پیشین خود و فعلی آرژانتین قائل بودند، علاقه زیادی داشتند که تیم این مربی را شکست دهند. همین موضوع باعث ایجاد انگیزه در بازیکنان ایران و بازی کم اشتباه آنها شده بود. هر دو تیم برنامه خاصی برای سرویس‌های خود داشتند که ریسک بالا، حاصل همین سرویس‌های قدرتی بود. دو تیم در امتیاز 16 بر 14 به سود ایران،‌ برای وقت استراحت فنی دوم نزد مربیان خود رفتند. تأکید لوزانو بر سالم زدن اسپک و اشتباه کمتر بود. ثبت امتیاز 19 برای ایران، ولاسکو را مجبور به استفاده از وقت استراحت خود کرد. هر دو تیم ایران و آرژانتین در 2 بازی گذشته خود شکست خورده بودند و در این دیدار به دنبال پیروزی بودند اما فرمول بازی ساده و کم اشتباه لوزانو، موثرتر بود. ست دوم نیز با نتیجه 25 بر 21 به سود ایران تمام شد.

تیم ملی ایران در پایان ست دوم 27 امتیاز از حمله، 2 امتیاز از دفاع، 2 امتیاز از سرویس و 9 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و تیم ملی آرژانتین نیز 29 امتیاز از حمله، 2 امتیاز از دفاع، 3 امتیاز مستقیم سرویس و 8 امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کردند.

لوزانو در ست سوم از ترکیب متفاوتی در دریافت استفاده کرد. او همچنین ترجیح داد از 2 لیبرو در بازی استفاده کند. بازیکنان آرژانتین در ست سوم با حملات و سرویس‌های بهتر توانستند تیم برتر میدان باشند. چنددفاع از بازیکنان ایران، بازی را در لحظاتی به تساوی کشاند اما در نهایت سفیدپوشان آرژانتینی 25 بر 21 پیروز شدند. مجتبی میرزاجان‌پور در پایان ست سوم به دلیل درگیری لفظی با بازیکن حریف، کارت زرد گرفت.

تیم ملی ایران در پایان ست سوم 38 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع، 2 امتیاز از سرویس و 26 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و تیم ملی آرژانتین نیز 41 امتیاز از حمله، 4 امتیاز از دفاع، 6 امتیاز مستقیم سرویس و 16 امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کردند.

بازیکنان ایران در ست چهارم نشان دادند در صورتی که از حریف عقب بیفتند به سرعت تمرکز خود را از دست می‌دهند و به سختی قادر به بازگشت به بازی هستند. مهدی مهدوی و مصطفی شریفات، بازیکنانی بودند که در ست چهارم به جای معروف و غلامی به کار گرفته شدند. شاگردان ولاسکو در ست چهارم خیلی راحت با امتیاز 25 بر 13 برنده شدند تا پیروز این مسابقه در ست پنجم مشخص شود.

تیم ملی ایران در پایان ست چهارم 46 امتیاز از حمله، 5 امتیاز از دفاع، 4 امتیاز از سرویس و 29 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و تیم ملی آرژانتین نیز 53 امتیاز از حمله، 9 امتیاز از دفاع، 6 امتیاز مستقیم سرویس و 24 امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کردند.

تیم ملی ایران در هر 3 دوره گذشته لیگ جهانی، این تورنمنت را با 3 شکست متوالی آغاز کرده بود اما حالا تک تک بازیکنان ایران می‌خواستند که این طلسم را بشکنند. سرویس‌های خوب سعید معروف و دفاع روی تور بازیکنان ایران، نتیجه را 8 بر 5 به سود ایران کرد. محمد موسوی هم به خاطر ابراز خوشحالی خود به سمت زمین حریف، کار قرمز دریافت کرد. تیم ایران با ارائه یک بازی برتر در حمله و دفاع توانست 15 بر 11 و در مجموع 3 بر 2 برنده شود تا طعم نخستین پیروزی را در لیگ جهانی 2016 بچشد. شاگردان لوزانو، پیروز این جدال تمام آرژانتینی بودند.

تیم ملی ایران در پایان این دیدار 55 امتیاز از حمله، 8 امتیاز از دفاع، 4 امتیاز از سرویس و 32 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد و تیم ملی آرژانتین نیز 58 امتیاز از حمله، 11 امتیاز از دفاع، 6 امتیاز مستقیم سرویس و 28 امتیاز از اشتباهات تیم ایران کسب کرد.

تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم لیگ جهانی والیبال در روزهای سوم، چهارم و پنجم تیر به ترتیب با تیم‌های بلغارستان، برزیل و صربستان در بلگراد روبرو می‌شود.

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد