با حضور كوهنوردان پیشکسوت شهرستان صورت گرفت:

صعود کوهنوردان شهرستان اسلام آباد غرب به قله های دماوند و کبیر کوه+عکس

کد خبر: 295510
|
11:51 - 1395/06/20
نسخه چاپی
صعود کوهنوردان شهرستان اسلام آباد غرب به قله های دماوند و کبیر کوه+عکس
اسلام آبادخبر: دو تیم از كوهنوردان شهرستان اسلام آباد غرب به قله های دماوند و کبیر کوه صعود کردند.

 

به گزارشاسلام آباد خبر،  دو تیم از كوهنوردان شهرستان اسلام آباد غرب به قله های دماوند و کبیر کوه صعود کردند.

 

 مدیر اداره ورزش و جوانان اسلام آبادغرب گفت:  یک تیم ۷ نفره  از هیات کوهنوردی اسلام آباد غرب موفق به صعود قله قله ۵۶۷۱ متری بام ایران شدند.

 

محمود روشنی اظهار کرد: این تیم 7 نفره متشکل از آقایان  حسن غلامی ٬ علی حیدری ٬ هادی عسکری  ، نبی پروین وخانم ها قلعه شاهینی وشیوایی به سرپرستی آقای غلامعلی حیدری که  در یک برنامه سه روزه همگی موفق به صعود قله دماوند شدند.

 

 

وی افزود:  این تیم قرار بود بمناسبت گرامیداشت  هفته دولت عازم صعود به بام ایران شود که بعلت نامساعد بودن وضعیت جوی منطقه دماوند به تاریخ دیگری موکول گردید .

 

 

به گزارش خبرنگاراسلام آباد خبر،   تیم كوهنوردي آموزش وپرورش شهرستان اسلام آباد غرب نیز با شعار استقبال از سال تحصیلی جدید توام با ورزش و نشاط آفرینی موفق به فتح قله ۳۲۰۰ متری کبیر کوه واقع در استان ايلام گردید.

 

 

گفتنی ست؛ کَبیرکوه به زبان کًردی (که ور) رشته کوهی با طول بیش از ۱۴۵ کیلومتر از ۲۰ کیلومتری شهر ایلام شروع شده و تا نزدیک اندیمشک در استان خوزستان ادامه دارد و قسمت پایانی این رشته کوه در منطقه کم ارتفاع حمرین به پایان می‌رسد که از ۲۰ کیلومتری شهر ایلام شروع شده و با دیواره‌ای بلند تا نزدیک اندیمشک در استان خوزستان به پایان می‌رسد. بلندترین نقطه آن «کان صیفی» در نزدیک روستای چنار باشی قرار دارد که بیشتر روزهای سال پوشیده از برف است. کبیر کوه از نقاط جنگلی غرب ایران است که از نظر دامپروری اهمیت دارد و ارتفاعش حداکثر به ۳۲۰۰ متر می‌رسد.

 

 

انتهای خبر/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد