یادداشت/نگین سارایی؛

وام کرونا مرهم یا نمک بر زخم مشاغل آسیب دیده

کد خبر: 306255
|
18:33 - 1399/08/05
نسخه چاپی
وام کرونا مرهم یا نمک بر زخم مشاغل آسیب دیده
وام کرونا در واقع یک طرح حمایتی برای مشاغل آسیب دیده از این بیماری منحوس است اما با تداوم شیوع این ویروس مهلک باید دید آیا این وام مرهم یا نمک بر زخم این اقشار کم درآمد و بی درامد است.

یادداشت/نگین سارایی؛

وام کرونا مرهم یا نمک بر زخم مشاغل آسیب دیده؛ وامی که برای مرحم آمده بود اما درد بی درمان شد.

 

 

به دلیل شیوع ویروس کرونا و آسیب دیدن کسب و کارهای آسیب دیده در این میان از سوی دولت طرحی تصویب شد که به مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا تسهیلاتی جهت کمک پرداخت می شد، طی ماه های گذشته روزانه بیش از ۲۵۰۰ نفر در سامانه کارا ثبت نام کردند.

 


کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا از بانکهای عامل خواست تا به پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به متقاضیان تا پایان مهرماه اقدام کنند و در این میان عده ای در شرایط حساسی که  به خط فقر مطلق رسید بودند " وام کرونا" تعلق گرفت و در آن زمان آبی بر آتش بود.

 

 

اما این دل خوش دوماه نشده به مرحله آخر رسید و هنوز که مشکل کرونا  نه تنها حل نشده بلکه در برخی شهرهای کشور به وضعیت بحرانی تبدیل شده،  دردی دیگر بر دردها افزوده شد و با وجود اعلام تنفس دوماهه به طور ناباورانه ای شاهد کم شدن قسط وام و جریمه از حساب افراد کمتر از یک ماه بوده ایم.

 

 

درست است مرحمی بود که برای درمان آمد اما  کسب و کارهای آسیب دیده که هنوز کمر راست نکرده اند و بازهم تعطیل شدند چگونه می توانند اقساط را پرداخت کنند و بدتر از آن خبرنگاری که حقوق و بیمه ای و شغل آزادی برای جمع کردن قسط ندارد باید این درد را به کجا فریاد زند؟

 

 

سوال و درخواست اینجاست: نمی گوییم امهال چرا که تمدید آن برای مناطق زلزله زده فقط در حد حرف بود و عملا امهال که نشد هیچ افراد با جریمه  از سوی بانک ها روبه رو شدند، اما آیا واقعا نمی شود تنفساین تسهیلات تا وضعیت عادی  از سوی دولت و بانک ها تمدید شود؟!

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها