گزارش /

لزوم برنامه ریزی جهت جلوگیری از ازدحام ارباب رجوع در ادارات و گسترش کرونا

کد خبر: 306311
|
14:47 - 1399/08/18
نسخه چاپی
لزوم برنامه ریزی جهت جلوگیری از ازدحام ارباب رجوع در ادارات و گسترش کرونا
با پایان یافتن تعطیلی دوهفته ای و محدودیت های کرونایی لازم است جهت جلوگیری از ازدحام ارباب رجوع در ادارات و گسترش کرونا برنامه ریزی ویژه ای صورت گیرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، بنابر اعلام ستاد مدیریت و مقابله با کرونای کشور، شهرستان اسلام آباد غرب جزء 43 شهر در وضعیت فوق قرمز نسبت به همه گیری و میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا قرار گرفت و بر این اساس توسط ستاد کرونای کشور و به تبع آن استان کرمانشاه محدودیت هایی در سطح شهرستان اعلام و اعمال گردید.

 

فرماندار اسلام آبادغرب در سی و یکمین جلسه ستاد کرونای شهرستان که با هدف هماهنگی تعطیلی یک هفتگی شهرستان در اوایل آبانماه برگزار شد عنوان داشت: براساس مصوبه ستاد کرونای استان کرمانشاه، برای کنترل بیماری کرونا ،ضمن اعمال محدودیتهایی در تمام استان تعدادی از شهرستانها ، از جمله شهرستان اسلام آبادغرب به دلیل قرمز بودن و قرار گرفتن در وضعیت فوق پرخطربه مدت یک هفته از دو شنبه ششم مهر ماه تعطیل خواهند بود و این تعطیلی شامل تمامی ادارات ، بانکها،دفاترخدمات رسان ، بازار و اصناف مختلف به استثنای فروشگاهای مواد غذایی ، سوپر مارکتها ، نانوایی ها ، قصابی ها ، میوه فروشی ها ، لبنیاتی ها ، تعمیرگاهها ، فوریتها، داروخانه ها ، بیمارستان، مراکز درمانی ،نظامی وانتظامی و ادارات خدمات رسان میشود.در ادامه این جلسه هماهنگیهای بین بخشی برای اجرای تعطیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای اجرا و پیگیری به تصویب رسید.

 

بعلت بالا رفتن آمار مرگ و میر ناشی از کرونا، محدودیت در این 43 شهر افزایش یافته و تعطیلی ادارات، بازار و اصناف به مدت یک هفته دیگر تمدید شدو اکنون حدود 24 ساعت به پایان محدودیت ها باقی مانده که برنگار ما وضعیت را فرماندار شهرستان جویا شد.

 

 

جهانبخش حیدری فرماندار شهرستان در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: هنوز دستورالعملی درخصوص تمدید تعطیلی ها از سوس ستاد کرونای استان و کشور ارسال نشده است، اما قطع" کرونا تمام نشده است و برای کمک به سلامتی مردم و اجرای موفق محدودیت ها، نیازمند عزم و همراهی وهمکاری مشارکت‌جویانه همه شهروندان شریف ،بویژه اصناف گرامی داریم که صبورانه ما را در این مسیر یاری رسانند.

وی افزود: مدیران ادارات در صورت باز شدن ادارات در راستای پیشگیری از شیوع کرونا برای خدمات رسانی به مردم برنامه ریزی نمایند.

 


استاندار کرمانشاه روز گذشته (17 آبان ماه) در حاشيه جلسه ستاد ملي كرونا اظهار داشت: به دلیل عدم رعایت توصیه های بهداشتی مجبور به تشدید محدودیت های ترددی هستیم؛ با تداوم این روند احتمال تعطیلی مشاغل غیر ضروری از ساعت 18 به بعد در سطح استان به مدت یک ماه وجود دارد.

 "هوشنگ بازوند" گفت: چنانچه مردم پروتكل هاي بهداشتي مربوط به كرونا را رعايت نكنند، عليرغم ميل باطني مجبور به افزايش محدويت ها در استان خواهيم شد.

وي با اشاره به شرايط استان در مواجهه با ويروس كرونا بيان داشت: اگر مردم در مبارزه با اين ويروس همكاري كنند شرايط بهتر مي شود، اما در حال حاضر شرايط خوب و مساعدي نداريم زيرا بيش از هزار و 176 نفر الان در بيمارستان ها بستري هستند و واقعيت اين است كه اگر تعداد بستری ها به 1400 بستري برسد با مشکلات سختی مواجه خواهیم شد و به همین دلیل در صدد ايجاد يك بيمارستان صحرايي نيز هستيم.

 

به گزارشاسلام آباد خبر، فارغ از محدودیت ها و تعطیلی اصناف و مشکلات این قشر که بخاطر شیوع کرونا در فشار اقتصادی قرار گرفته اند، جمعیت قابل توجهی از مردم شهرستان بخاطر بروکراسی اداری و به ویژه تسهیلات بانکی در انتظار پایان یافتن تعطیلی دوهفته ای ادارات، هستند که این امر می طلبد مسئولین امر جهت جلوگیری از ازدحام ارباب رجوع در ادارات و گسترش کرونا برنامه ریزی ویژه ای انجم دهند تا ضمن تکریم ارباب رجوع و رفاه حال کارکنان، خدمات رسانی شایسته به ایشان ارائه گردد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها