گزارش؛

توسعه درمانگاه تأمین اجتماعی اسلام آبادغرب؛ مطالبه ای در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان

کد خبر: 306777
|
00:37 - 1400/02/09
نسخه چاپی
توسعه درمانگاه تأمین اجتماعی اسلام آبادغرب؛ مطالبه ای در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان
توسعه درمانگاه تأمین اجتماعی اسلام آبادغرب مطالبه ای در راستای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان قشر آسیب پذیر کارگری شهرستان با حداقل حقوق است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  به مناسبت روز جهانی کارگر بر آن شدیم که یکی از مطالبه ها و دغدغه های قشر آسیب پذیر کارگری شهرستان با حداقل حقوق که همانا تأمین درمان رایگان است را پیگیری نمائیم . پیش از این نیز گلایه هایی درخصوص کمبود سهمیه پذیرش  و روش های نوبت دهی درمانگاه تأمین اجتماعی اسلام آبادغرب مطرح شده بود که با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و وضعیت بد اقتصادی شهرستان اسلام آبادغرب خبرنگار ما این موضوع را پیگیری نمود.

 

 

مهندس رحیمی رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: تعداد بیمه شده تحت پوشش تأمین اجتماعی شهرستان در مجموع بالغ بر 22 هزار نفرمی باشد که رقمی بالغ بر 57 درصد جمعیت اسلام آبادغرب می باشد و جمعیت کارگران بیمه شده شهرستان بالغ بر 17.300 نفر می باشد که 11.000 نفر آن جمعیت کارگری می باشند، 3 الی 4 هزار نفر بازنشسته و مستمری بگیر هستند ومابقی از بیمه شدگان دیگر اقشار مختلف می باشند.

 

 

دکتر مجتبی بخشی پور نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در اواسط اسفندماه 1399 با دکتر سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور دیدار کرد و خواستار راه اندازی شیفت عصر درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان اسلام آباد غرب شد و بیان داشت : دو شیفته شدن و ارائه خدمات مطلوب از مطالبات به حق مخاطبین سازمان تامین اجتماعی در این شهرستان محروم می باشد که انتظار داریم با پیگیری و تلاش مضاعف سازمان تامین اجتماعی این مهم محقق شود.

 

 

 نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی به کمبودها و مشکلات درمانگاه از جمله فضای فیزیکی ، نیروی انسانی و تجهیزات اشاره کرد و افزود : امیدواریم این مشکلات نیز بزودی با تدبیر مسئولین سازمان تامین اجتماعی کشور حل و فصل شود.

 

 دکتر مصطفی سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی کشور ضمن ابراز خشنودی و قول مسائدت لازم مجموعه مدیریتی سازمان تامین اجتماعی نیز با قوت و برنامه ریزی دقیق در راستای ارائه خدمات مطلوب و گسترده ای به بیمه شدگان تلاش می نماید و نسبت به دو شیفته نمودن و ارسال تجهیزات به شهرستان دستورات لازم را اتخاذ نمودند.

 

 

دکتر سمیرا عبدالمحمدی رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با خبرنگار اسلام آبادخبر اظهار کرد: این درمانگاه همه روزه تا ساعت 11 الی 11:30 صبح پذیرش دارد، نوبت دهی اینترنتی برقرار است اما نوبت دهی تلفنی فعلا" ترجیحا" انجام نمی شود و قرار است یک سامانه گویای کشوری راه اندازی گردد. 

 

 

وی افزود: هم اکنون دو پزشک عمومی، پزشک متخصص اطفال، پزشک متخصص داخلی، دندانپزشک، مامایی، بخش آزمایشگاه و ارتوپد بصورت روزانه در این مرکز به تعداد 500 بیمار خدمت رسانی می نمایند.

 

عبدالمحمدی گفت: درمانگاه ازنظر پزشک عمومی مشکلی ندارد اما متخصصین طرف قرارداد فقط در ساعات خاصی در درمانگاه حضور پیدا می کنند ، متخصص زنان نداریم اما از نظر مامایی مشکلی وجود ندارد، پیشنهاد اضافه شدن بخش ارتوپد را داشتیم که مسئولین استانی اعلام کردند که این درمانگاه برای مراجعات سرپایی است و حتی پلی کلینیک های کرمانشاه مشکل ارتوپد دارند و تا مرکز استان تأمین نشود امکان ارائه نیرو به شهرستان را نداریم. سال های گذشته درخصوص دارو مشکلاتی داشتیم اماالحمدلله اکنون هیچ مشکل و کمبودی نداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: ویزیت موظفی پزشکان عمومی در هر ساعت 15 نفرو درروز تا 105 ویزیت می باشد اما بخاطر شیوع کرونا و رفاه حال مردم پزشکان عمومی تا 150 بیمار در روز را ویزیت می کنند.

 

 

وی عنوان کرد: بخش آزمایشگاه درمانگاه فعال است و برخی از آزمایشات چکاپ(قند، چربی، کم خونی) که به درخواست خود بیمار است و علائم و شرایطش را ندارد برابر بخشنامه سازمان هزینه آزاد حداقلی از مراجعه کننده اخذ می گردد اما برای بیماران نظیر دیابتی که بصورت دوره ای باید چکاپ شوند این خدمات رایگان ارائه می شود.

 

به گزارش اسلام آبادخبر یکی از هزینه های درمانی کمرشکن برای قشر کارگر، هزینه عصب کشی و ترمیم دندان است که عصب کشی بکلی در این درمانگاه انجام نمی شود و خدمات جرم گیری و ترمیم سطحی دندان هم فعلا بخاطر شرایط کرونا  ارائه نمی گردد و گلایه دیگر مردم اینست که بخش دندانپزشکی درمانگاه شامل سیستم نوبت دهی و پذیرش نمی شود و مراجعین در یک روش سنتی مجبورند بخاطر بهره مندی از درمانگاه، سحرگاهان از ساعت ۵ و 6 صبح درب درمانگاه حاضر شوند و هرکسی اول نفر باشد بعنوان سر گروه لیست و نوبت دیگران را در یک برگه یادداشت می کند و منشی دندانپزشکی هم براساس همین نوبت از ساعت 8 صبح مراجعین را فرا می خواند. 

 

 

رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی اسلام آبادغرب در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفت: در بخش دندانپزشکی بخاطر سقف محدود نوبت دهی تلفنی نداریم و ساختار هوشمندی برای ثبت نوبت دهی اینترنتی وجود ندارد، فعلا ترمیم دندان بخاطر شرایط کرونا ممنوع شده اما کشیدن دندان فعال است و با وصف اینکه موظفی دندانپزشک روزانه کشیدن 10 مورد دندان بوده اما بخاطر رفاه حال مردم در شرایط کرونایی و تعطیلی مطب های آزاد دندانپزشکی، روزانه تا 20 الی 25مورد کشیدن دندان در این مرکز صورت می گیرد وبه همین تعداد نیز معاینه انجام می شود.

 

دکتر عبدالمحمدی گفت: بیماران باید توجه داشته باشند در این ایام که فصل سرماخوردگی تمام شده اگر علائم سرماخوردگی را داشته باشند باید به مرکز 16 ساعته مراجعه نمایند و بصورت رایگان تست کرونا بدهند چون ابتلای چندین عضو یک خانواده با همدیگر به علائم سرماخوردگی غیرطبیعی است و ممکن است به کرونا مبتلا شده باشند.

 

وی افزود: درخواست دوشیفته کردن درمانگاه از طریق مدیریت درمان درحال پیگیری است  اما این امر نیازمند دستورالعمل سازمان، مجوز اخذ نیرو، گسترش شرایط فیزیکی، امکانات و نیروی انسانی می باشد.

 

 

رئیس درمانگاه تأمین اجتماعی اسلام آبادغرب عنوان کرد: از مردم به وِیژه مراجعه کنندگان به این درمانگاه تقاضا داریم که ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و با سیستم نوبت دهی که برای هر پزشک در پذیرش ثبت می گردد، بیمارن از تجمع در پشت درب مطب ها خودداری نمایند.

 

دکتر سمیرا عبدالمحمدی خاطرنشان کرد:عمده ترین مشکل ما برابر گزارش سامانه، مراجعین تکراری است یعنی قشری از مراجعین گرچه بیمار هستند اما درماه چندین بار بخاطر مسائل ریز مراجعه و دارو دریافت می کنند در صورتیکه این باید فرهنگ سازی شود که درمان اصلی یک بیماری مثل سرماخوردگی مصرف مایعات و استراحت است. برخی از مردم اطلاع ندارند که مبلغی که از حقوق ایشان بعنوان بیمه تأمین اجتماعی کسر می گردد یک درصد آن برای درمان است و مابقی برای بیمه بازنشستگی است و برخی بیماران فکر می کنند چون ویزیت و دارو رایگان است هرچه می خواهند باید به ایشان داده شود انگار به سوپر مارکت آمده اند درصورتیکه تجویز دارو طبق نظر پزشک است که این باید فرهنگ سازی شود.

 

 

به گزارش اسلام آباد خبر ، درمانگاه تأمین اجتماعی اسلام آبادغرب بعد از شهرستان کرمانشاه بزرگترین مرکز استان کرمانشاه است و علاوه بر خدمات دهی به جمعیت عظیم کارگری شهرستان اسلام آبادغرب، به بیماران مراجعه کننده از شهرهای گیلانغرب، سرپل ذهاب، قصر شیرین، دالاهو، حمیل و گهواره نیز خدمات ارائه می نماید که می طلبد مسئولین امر در استان و کشور جهت ارائه خدمات مطلوب و رضایتمندی بیشتر این قشر کم درآمد و آسیب پذیر خدمات ویژه ای را جهت توسعه درمانگاه تأمین اجتماعی اسلام آبادغرب در نظر بگیرند.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها