در کمیته برداشت غلات اسلام آبادغرب مطرح شد:

بکارگیری 274 دستگاه کمباین برای برداشت محصول گندم وجو در اسلام آبادغرب

کد خبر: 306779
|
19:29 - 1400/02/12
نسخه چاپی
بکارگیری 274 دستگاه کمباین برای برداشت محصول گندم وجو در اسلام آبادغرب
در کمیته برداشت غلات اسلام آبادغرب اعلام شد؛ 274 دستگاه کمباین برای برداشت محصول گندم وجو در اسلام آبادغرب بکارگیری شده است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، جلسه کمیته برداشت غلات با حضور فرماندار، معاونت برنامه ریزی فرمانداری، مدیر جهاد کشاورزی، روسای بانک کشاورزی، بخشدار بخش مرکزی، بخشدار حمیل، نمایندگان اداره راه، غله، نیروی انتظامی در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

 

حیدری فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب گفت: با توجه به سطح زیر کشت گندم و اهمیت برداشت مناسب این محصول، ضرورت تشکیل کمیته برداشت و هماهنگی بین ادارات در جهت برداشت مناسب و بدون نقص این محصول بسیار حائز اهمیت است.

 

حیدری در ادامه همکاری بین ادارات و اعضای کمیته برداشت در جهت خرید بموقع با کمترین زمان و تردد و امنیت بالا برای کشاورز، پرداخت بموقع مطالبات کشاورزان توسط بانک کشاورزی و باتوجه به خشکسالی پیش آمده بانک کشاورزی نهایت همکاری را با کشاورزان در جهت اعزام نیروهای ارزیابی به منظقه جهت برآورد خسارت و پرداخت آن رابه کشاورزان خواستار شدند، و ایشان یادآور شد آقای رحیمی دبیر نظام صنفی کشاورزی شهرستان با دهیاریها و شوراهای هر روستا هماهنگی لازم را در خصوص قیمت برداشت محصول داشته باشد که در این شرایط خشکسالی کشاورزان زیاد متضرر نشوند.

 

 فرماندار اسلام آباد غرب ضمن اشاره به وقوع آتش سوزی در سطح مزارع شهرستان در سالهای گذشته بیان کرد: بخشداران و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی در خصوص اطفا حریق و مهار آتش در مزارع کشاورزی شهرستان آمادگی لازم را داشته باشند وهمچنین با آموزش مردم و دهیاران و اطلاع رسانی به مردم هر روستا از طریق دهیار جهت تشکیل گروه اطفاء حریق در هرروستا اقدامات لازم صورت پذیرد، و اداره راه شهرستان هم نسبت به تیغه زنی حاشیه جاده های اصلی و جاد ه بین مزارع اقدامات لازم را انجام دهد.

 

 کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در ادامه به سطح زیر کشت محصولات زراعی اشاره وبیان کرد؛ در سالجاری ۴۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گندم دیم، ۵ هزار و پانصد هکتار گندم آبی، ۱۷ هزار هکتار جو دیم، ۴۹۰ هکتار جو آبی و ۳۵۰ هکتار کلزا رفته است و تعیین زمان مناسب جهت برداشت گندم و غلات نقش مهمی در افزایش راندمان برداشت دارد.

 

 کریمی بیان کرد: در این راستا به منظور سهولت در برداشت و فروش گندم ۷۴ دستگاه کمباین بومی و ۲۰۰ دستگاه کمباین مهاجر و ۱۰ مرکز خرید در نظر گرفته شده است و در شرایط کرونایی از همه کشاورزان و رانندگان کمباین در خواست کرد که پروتوکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها