امام علی(ع) از جایگاه ویژه ای در میان اهل سنت برخوردار است/ شهادت حضرت علی‌(ع)؛ ضایعه‌ای‌ جبران ناپذیر برای تاریخ اسلام

کد خبر: 306786
|
09:30 - 1400/02/14
نسخه چاپی
امام علی(ع) از جایگاه ویژه ای در میان اهل سنت برخوردار است/ شهادت حضرت علی‌(ع)؛ ضایعه‌ای‌ جبران ناپذیر برای تاریخ اسلام
امام علی(ع) از جایگاه ویژه ای در میان اهل سنت برخوردار است/ شهادت حضرت علی‌(ع)؛ ضایعه‌ای‌ جبران ناپذیر برای تاریخ اسلام : علمای برجسته اهل‌سنت کردستان اظهار داشتند: امام علی(ع) اسوه‌ای جامع و انسانی‌ و الگویی همیشه جاودان برای نسل امروز و فرداهای جامعه بشریت است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،   به نقل ازکردتودی، در دنیای امروز که معنویت گمشده بشریت است، شناساندن شخصیت‌های بی‌نظیر و والا و سبک زندگی بزرگمردانی همچون امام علی(ع) که در همه مقاطع عمر گرانبهایش می‌تواند برای نسل‌های عصر حاضر الگو و اسوه کاملی باشد؛ امری شایسته و ضروری است، این ضرورت به‌ویژه در جامعه اسلام به‌سبب توطئه‌های دشمنان و تلاش بیگانگان در جهت ایجاد تفرقه میان مسلمان شیعه و سنی، بیشتر خود را نشان می‌دهد.

امام علی(ع) شخصیتی تربیت‌یافته در دامن پیامبر گرامی اسلام(ص) است، ایشان در تمام دوران رسالت پیامبر همواره در رکاب پیامبر اسلام برای دفاع از اسلام و اعتلای کلمه وحدت مبارزه کرده و افتخارات فراوانی برای اسلام آفریده و احادیث و روایات رسیده از پیامبر اعظم در رابطه با شخصیت علی(ع) بیانگر عظمت و مقام والای آن حضرت نزد پیامبر اکرم (ص) است.

بررسی شخصیت ممتاز حضرت علی(ع) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای وحدت مسلمانان و تبیین سیره وحدت‌آفرین آن حضرت در دوران سایر خلفای راشدین، می‌تواند امروزه درسی راهگشا برای مسلمانان و یک الگوی علمی و کاربردی برای اتحاد جهان اسلام باشد.

ماموستا رستمی: سیره عدل علوی، مسلمان و غیر مسلمان نمی شناسد

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: سیره عدل علوی، مسلمان و غیر مسلمان، نمی شناسد چرا که در مکتب امام علی (ع) باید مدافع مظلوم بود.

وی ضمن تسلیت به‌مناسبت شهادت مظلومانه حضرت امام علی(ع) اظهار کرد: حضرت علی(ع) همه عمر خود را در اجرای عدالت وقف کرد و به‌ واسطه تحقق این امر به شهادت در راه عدالت نائل شد.

وی گفت: یکی از بزرگترین حوادث تاریخ مسلمانان که در راه تغییر مسیر اسلام روی داد، شهادت حضرت علی(ع) بود. با شهادت آن بزرگوار، اسلام تنها نگهبان دلسوز و یگانه حامی واقعی خود را از دست داد و مسلمانان از برکت وجود پیشوایی محبوب، زمامداری عادل، امامی عالم، رهبری رئوف و مهربان محروم شدند، و امواج بلایا و فتنه ها از هر سو آنها را احاطه کرد. ضربت «ابن ملجم مرادی» ضربتی بود که بر پیکر اسلام، عدالت، حرّیت و فضیلت که بر پیکر تمام اهداف عالی انسانی وارد شد.

ماموستا رستمی با اشاره به فضایل حضرت علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) مصداق بارز شجره طیبه است که ریشه اش در اعماق زمین فرو رفته و به طرف آسمان جوانه کشیده و شاخ و برگش تا صدرالمنتهی رسیده است و تمام جن و انس و فرشتگان الهی از وجود نعمت آن حضرت استفاده می کنند.

وی گفت: خداوند در زمان حیات رسول خدا زمینه را برای امامت حضرت علی (ع) مساعد فرمود و زادگاه او را حرم خودش قرار داد و بیت پیامبر که  فرودگاه وحی و جای تردد فرشتگان الهی بود را برای تربیت حضرت علی(ع) تعیین کرد.

امام جمعه سنندج با اشاره به محبت حضرت علی (ع) در قلب هر مسلمانی افزود: در هر قلبی که محبت علی (ع) باشد ایمان نیز خواهد بود و هر جا حضرت علی (ع) باشد عدالت و حق نیز خواهد بود.

ماموستا رستمی گفت: حضرت علی(ع) نمونه بارز یک انسان متعالی بودند و این امر علاوه بر پرورش در دامن پیامبر اکرم(ص)، ناشی از روحیه والای ایشان در حقیقت‌طلبی و خداباوری بود.

امام علی (ع) مظهر بی بدیل عدالت، شجاعت و در صبر و بردباری برترین بود

ماموستا عبدالرحمان خدایی امام جمعه بانه در گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن تسلیت شهادت مولای متقیان علی علیه السلام گفت: امیرالمومنین اولین مردی بود که به اسلام ایمان آورد و مظهر بی بدیل، عدالت و شجاعت و در صبر و بردباری برترین بود.

ماموستا عبدالرحمان خدایی اظهار کرد: امام علی (ع)اسوه ای جامع و انسانی است که عظمت خرد و توانمندی های روحی و روانی او، وی را الگویی همیشه جاودان برای امروز و فردا و فرداهای تمامی جوامع ساخته، به گونه‌ای که پیروان شیفته او را در تمامی عصرها و نسل ها سربلند و خرسند کرده است.

وی اضافه‌کرد: مولای متقیان امام علی (ع)در شبی به شهادت رسیدند که از هزار ماه قمری بلندتر و بزرگتر است ، منشا از دست دادن امام علی(ع) عدم بصیرت، آگاهی و اخلاق بود، با کمال تاسف خوارج در این شب بزرگترین ضربه به قلب اسلام زدند و مولای متقیان در این شب به دست ابن ملجم ضربت خوردن و در ۲۱ رمضان به شهادت رسیدند.

ماموستا خدایی با تاکید بر این که منشا از دست دادن این ابر مرد بزرگ تاریخ عدم بصیرت، آگاهی و اخلاق بود بیان داشت: مقام شخصیت حضرت علی (ع) را در چند بعد باید خلاصه کرد و مقام این راد مرد بزرگ اسلام بر کسی پوشیده نیست و این ابعاد ،عبادت، حاکمیت، قضاوت و عدالت است.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) شخصیتی کم نظیر در دنیای اسلام است گفت: حضرت امیر المومنان (ع) شخصیت  بزرگ در عالم اسلام و پس از حضرت محمد (ص) از عالی ترین انسان ها به شمار می رفت، ایشان در خانواده پیامبر (ص) رشد کرده و به وسیله نبی مکرم اسلام (ص) تحت تعلیم و تربیت قرار گرفت و شخصیتی بود که در تمامی زمینه‌ها کم‌نظیر بود.

شهادت امام علی (ع) ضایعه ای جبران ناپذیر در تاریخ اسلام بود 

ماموستا ملا هاشم نوری امام جمعه اهل سنت قروه در گفتگو با خبرنگار کردتودی گفت: حضرت امام علی (ع) داماد پیامبر اسلام و از صحابه ویژه حضرت محمد (ص) بودند که نقش ویژه ای در تثبیت دین اسلام داشتند و شهادت ایشان ضایعه ای جبران ناپذیر در دوران صدر اسلام بود که تا به امروز نیز عواقب آن وجود داشته است.

وی با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام علی (ع) ، اظهار داشت: حضرت امام علی (ع) از جایگاه ویژه ای در میان مسلمانان و بخصوص در میان اهل سنت برخوردار است که ع اهل سنت نیز بر عظمت ایشان تاکید شده است.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) دارای امتیازات ویژه ای بوده اند افزود: حضرت امام علی (ع) داماد پیامبر اسلام و از صحابه ویژه حضرت محمد (ص) بودند که نقش ویژه ای در تثبیت دین اسلام داشتند و شهادت ایشان ضایعه ای جبران ناپذیر در دوران صدر اسلام بود که تا به امروز نیز عواقب آن وجود داشته است.

امام جمعه اهل سنت قروه با بیان اینکه خوارج گروهی تفرقه انگیز و خارج شده از دین بودند خاطر نشان کرد: این گروه گمراه در تاریخ اسلام زیان های جبران ناپذیری وارد کرده اند که امروز نیز سرسپردگان دشمنان اسلام هستند و در گروه های تکفیری رد پای آنان دیده می شود .

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری در برابر دشمنان اسلام گفت: دشمنان ما همیشه در کمین هستند و از صدر اسلام تاکنون دشمنی با دین مبین اسلام را ادامه داده اند و باید در برابر آنان هوشیارانه عمل کرد.

حضرت علی (ع) شخصیتی بی نظیر در جهان اسلام است

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: حضرت علی (ع) شخصیتی برجسته جهان اسلام است که تنها به یک مذهب خاص تعلق ندارد زیرا اندیشمندانی از سایر ادیان نیز امروز به مطالعه در خصوص آن حضرت می پردازند.

ماموستا لقمان محمدیان در گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن تسلیت فرا رسیدن 21 رمضان شهادت حضرت علی (ع) اظهار داشت: حضرت امام علی(ع) در عالم اسلامی شخصیتی بزرگوار و بی‌همتا داشتند و هر چقدر بخواهیم عظمت وی را بیان کنیم بازهم کم می‌آوریم.

وی با بیان اینکه شهامت و شجاعت امیرالمومنین(ع) قابل توجه و بی‌نظیر بود،افزود: زبان از وصف توانایی آن حضرت قاصر است و توصیف بزرگواری و عظمت حضرت امام علی(ع) ساعت ها وقت می خواهد چراکه شخصیت ایشان بی‌نظیر بود.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: حضرت علی (ع) شخصیتی برجسته جهان اسلام است که تنها به یک مذهب خاص تعلق ندارد زیرا اندیشمندانی از سایر ادیان نیز امروز به مطالعه در خصوص آن حضرت می پردازند.

ماموستا محمدیان با تاکید بر اینکه جایگاه امام علی (ع) در میان اهل سنت بسیار والا و مقدس است، بیان داشت: فضایل و سیره زندگی امام علی (ع) باید سرمشق زندگی همه مسلمانان قرار گیرد

وی عنوان کرد: توجه ویژه به جایگاه رفیع حضرت علی(ع) در اکثر احادیث اهل سنت نشان از تکریم و تعظیم ایشان در عقیده اهل سنت است.

امام جمعه اهل سنت بیجار بیان داشت: حضرت علی (ع) اسوه علم و تقوی است، در بسیاری از کتب معتبر اهل سنت به علم و تقوای آن حضرت اشاره شده است و اگر در جایی غیر از این مطرح شود بدون شک از جانب دشمنان وحدت جامعه اسلامی است که قصد ایجاد فضای تفرقه بین مسلمانان را دارند.

ماموستا محمدیان خاطر نشان کرد: حضرت علی (ع) یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین معصومینی است که در راه اعتلای دین مبین اسلام کوشید و به همین دلیل است که همه مذاهب دین مبین اسلام جایگاه و منزلت با بالاترین درجه برای آن حضرت قائل هستند.

انتهای پیام/