امام جمعه اسلام آباد غرب:

یکی ازدستاوردهای عظیم انقلاب  اسلامی انتخابات است/ جایگاه ریاست جمهوری جایگاه آزمون و خطا نیست

کد خبر: 306863
|
16:40 - 1400/03/07
نسخه چاپی
یکی ازدستاوردهای عظیم انقلاب  اسلامی انتخابات است/ جایگاه ریاست جمهوری جایگاه آزمون و خطا نیست
امام جمعه اسلام آباد غرب گفت: ما منتقد وضع موجود هستیم اما هیچ وقت دستاوردهای عظیم انقلاب  اسلامی را زیر سوال نمی بریم و یکی از همین دستاوردها انتخابات است.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  حجت‌الاسلام سید روح الله زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به آیه شریفه قرآن مجید در خصوص نماز خوف پیامبر(ص) گفت:  نماز تعطیل نشد وخداوند دستور داد که نماز را اقامه کنید و تهدید دشمن موجب تفرقه شما نشود ولی همراه خود سلاح و لوازم دفاعی داشته باشید چون کفار دوست دارند شما غافل شوید و به یکباره بر شما آوار شوند و از غفلت شما استفاده کنند و اسلام را  ریشه کن نمایند و امروز هم دشمنان چنین موضعی در مقابله ملت مسلمان ایران اسلامی دارند که از تجهیزات نظامی غافل شوند و ذهن مسلمانان از ضروریات دور شود تا یکباره بر مسلمین هجوم بیاورند و این یک قانون فرادستی است که باید مواظب باشید و بسیاری از آیات قرآن بر همین اصل می باشند.

 

 

 وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در راستای همین آیات شریفه است که قرآن می فرماید دشمنان دوست دارند شما از اصول تان غافل باشید و با  ابزار رسانه ای که در دست دارند شما را نا امید کنند و دچار غفلت کنند و نظام استکبار در همین غفلت ضربه خود را وارد کند.

 

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد عنوان کرد: از نیروهای اصیل حزب الهی و انقلابی می خواهم صحنه انتخابات را خالی نکنند و وظیفه خود را در قبال مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح انجام دهند، جریان انقلابی و گفتمان انقلابی باید حول یک محور از یک کاندیدای اصلح دفاع کند و علی رغم اینکه دشمنان می خواهند در دل مردم نا امیدی ایجاد کنند باید امید در دل مردم تزریق کنند.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی بیان داشت: ما منتقد وضع موجود هستیم اما هیچ وقت دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی را زیر سوال نمی بریم و یکی از همین دستاوردها همین انتخابات پیش رو و انتخابات هایی است که پشت سر گذاشته ایم.

خطیب جمعه اسلام‌آبادغرب گفت: جایگاه ریاست جمهوری جایگاه آزمون و خطا نیست، جایگاه بدهکاری و وامدار بودن به احزاب سیاسی نیست کسانی که می‌آیند باید با چشم باز وارد انتخابات شوند و کسانی که می‌آیند با چشم باز بیایند تا مشکلات سیاسی و اقتصادی ومدیریتی کشور را در نظر بگیرند و با همین وضع موجود بیایند و نگویند رئیس‌جمهور اختیار نداشت، رئیس جمهور باید تحریم ها را در نظر بگیرند و واقعیت مدیریت کشور را در نظر بگیرند و وظایف ریاست جمهوری وظیفه خطیر و سنگینی است و تمام شرایط را مد نظر قرار دهند و در رابطه با تبلیغات مالی خود شفافیت داشته باشند، کسی که بعنوان رئیس جمهور انتخاب می شود باید ظرفیت انتقاد داشته باشد نه مثل  دولتمردان ما، یکی از دولت هایی که بیشترین شکایات را بر علیه رسانه ها بعمل آورده دولت کنونی است که بیشترین شعار آزادی بیان را نیز سر داده است.

حجت‌الاسلام زمانی موسوی گفت:  باید از اقدام انقلابی شورای نگهبان باید تقدیر کرد که این حجامت و جراحی را در رهیابی مدعیان و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری انجام داده و وظیفه خود را در مقابل عناصر لیبرال و ضدنظام انجام داده و به تعبیر مقام معظم رهبری باید از نامزدهایی که به نظر قانون و شورای نگهبان تمکین کردند تقدیر نمود.

 

وی افزود: وظیفه شورای نگهبان احراز صلاحیت کاندیداهاست و جریان‌هایی که نگران حق مردم و جمهوریت نظام هستند این اشکال متوجه خود آنهاست که چرا کاندیداهایی را معرفی نکردند که از فیلتر شورای نگهبان رد شوند،  شورای نگهبان حداقل فاکتورهایی نظیر پاکدستی، شفافیت در مسائل مالی، فاسد نیودن، دو تابعیت نبودن و مدیر بودن را می‌خواهد و کسانی که مدعی یک جریانی هستند که ملت ایران را به سعادت برسانند این ضعف و مشکل خودشان است که نتوانستند کسانی را معرفی کنند که پاکدست و معتقد به ولایت فقیه باشد تا از فیلتر شورای نگهبان رد شوند.

خطیب جمعه اسلام آباد غرب با اشاره به مشکل قطعی برق در کشور، گفت: با بررسی دقیق مشخص می شود منشاء این قضیه به بحث پیوستن ایران به معاهده پاریس(منع گسترش گازهای گلخانه‌ای) بر می گردد و دشمنان می خواهند کاری کنند دست و پای ملت ایران را ببندند، چون از سوی دیگر در برجام منع گسترش صنعت هسته ای را از ایران می خواهند و اکنون ما بجایی رسیدیم که نتوانستیم نیروگاه های تولید برق خود را بروزرسانی و گسترش بدهیم که لازم است مسئولان ذیربط این قضیه را مدیریت کنند. 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مجلس فعلی، گفت: "عملکرد مجلس قابل قبول است" یعنی باید تلاش بیشتری می‌کردند و اگر با معیار کارنامه به این بنگریم توقع بیشتری از مجلس می‌رود نمایندگان مجلس مردم را فراموش نکنند برخی نمایندگان مجلس در تناقض هایی می گویند که به جای وقت تلف کردن با مردم به دنبال مسائل بزرگتر بروند اما نمایندگان باید وقت بگذارند و مشکلات مردم را بشنوند که در برطرف نمودن مشکلات بی تاثیر نخواهد بود.

 



امام جمعه شهرستان در خطبه دوم  با سفارش به تقوای الهی و تسلیت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی عنوان کرد: آن بزرگوار شخصیتی است که محضر سه تن از امامان معصوم علیهم السلام را درک کرده است.

 

وی با اشاره به حدیث عرضه دین به امام زمان خودش گفت: در روزگار کنونی ما هم وظایفی بر عهده داریم که بعنوان شیعه باید دین خود را عرضه کنیم  مراجعه به کارشناسان دینی و مطالعه کتاب‌های دینی از مکتب شاگردان و بزرگوار مکتب اهل بیت همچون حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام بهره‌مند شویم.

 

حجت الاسلام زمانی موسوی در خطبه اول با اشاره به بحث مهدویت گفت: این ظرفیت بالایی است و از این ظرفیت بزرگ الهی باید در راستای برطرف نمودن مشکلات و سختی‌ها بهره برد چه بسا انتظار مثبت تاثیرات مهم و مثبتی در جامعه دارد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها