دستگاه‌های ماینر عامل اصلی خاموشی‌ها نیست/ چرا قطعی برق بیشتر شد؟

کد خبر: 307030
|
14:25 - 1400/04/15
نسخه چاپی
دستگاه‌های ماینر عامل اصلی خاموشی‌ها نیست/ چرا قطعی برق بیشتر شد؟
دستگاه‌های ماینر عامل اصلی خاموشی‌ها نیست/ چرا قطعی برق بیشتر شد؟ : سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های ماینر و استخراج رمزارز، تنها دلیل خاموشی‌ها نیست، گفت: گرمای زود هنگام هوا و افزایش مصرف برق و کاهش بارندگی‌ها و کاهش تولید نیروگاه‌های برقآبی علت اصلی قطعی برق در کشور است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره بی برنامگی قطع برق در نقاط مختلف کشور، اظهار کرد: ممکن است یکی از دلایل قطعی برق استخراج بیت کوین توسط ماینرها باشد، ولی تنها دلیل نیست.

وی تاکید کرد: کمیسیون انرژی مجلس در طرحی پیشنهادی، به دنبال این است که میزان مصرف رمز ارزها مانند بیت‌کوین مشخص شود و برنامه ریزی لازم برای کنترل آن صورت پذیرد.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: کمیسیون انرژی جلسات مختلف و متعددی با کارشناسان و مسئولان وزارت نیرو از جمله ارداکانیان وزیر نیرو و معاونانش درباره قطعی برق برگزار کرده است. بررسی‌ها نشان داد، دلایل مختلفی در خصوص این قطعی وجود دارد که قسمتی از آن به خشکسالی و کاهش تولید در نیروگاه‌های برقآبی مربوط است.

نخعی با بیان اینکه یکی از علت‌های خاموشی‌ها افزایش مصرف و گرمای زود هنگام هوا است که مشکلات کمبود برق را تشدید کرده است، گفت: موضوع دیگر تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی بود که در بازه‌های زمانی که گرمای پیش‌بینی نشده‌ای داشتیم، رخ داد و بار بیشتری را به سایر نقاط سیستم برق رسانی کشور وارد کرد؛ این مشکلات در کنار هم باعث عدم توازن میان تولید و مصرف و قطعی برق شد.

وی توضیح داد: البته با اورهال فوری نیروگاه‌های حرارتی و بازگشت آنها به مدار، از خاموشی‌ها کاسته شد اما در چند روز گذشته این مشکلات مجددا رخ داد و بیشتر شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: تاثیر رمزارزها را نمی توان در قطعی برق نادیده گرفت و کارشناسان وزارت نیرو می‌گویند حدود ۲۵۰۰ مگاوات از مصرف برق به رمز ارزها برمی‌گردد، البته این عدد بالایی است و در صورت اضافه شدن این میزان به ظرفیت کشور به کم شدن خاموشی‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام/ط

    پربازدیدترین ها