رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه:

لزوم شناسایی اختلافات بین مردم کرمانشاه/ با بالا رفتن آستانه تحمل سطح جرائم بسیار پایین می آید

کد خبر: 307068
|
15:47 - 1400/04/24
نسخه چاپی
لزوم شناسایی اختلافات بین مردم کرمانشاه/ با بالا رفتن آستانه تحمل سطح جرائم بسیار پایین می آید
رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: اگر مشکلات فرهنگی در سطح جامعه حل شود و بتوانیم آستانه تحمل مردم را با آموزش های مختلف بالا ببریم بدون شک بسیاری از جرائم را در استان نخواهیم داشت.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، پرویز توسلی زاده روز چهارشنبه در ستاد مقابله و کنترل مجرمین حرفه‌ای و سابقه‌دار، با تاکید براینکه دستگاه قضایی در استان جهت برقراری نظم و امنیت از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، اظهار داشت: کاری که در استان کرمانشاه در این راستا صورت می گیرد در کشور بی نظیر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: در حوزه معاونت پیشگیری برنامه ای تدوین کردیم که اگر به نتیجه برسد سطح جرائم در استان بسیار پایین می آید و پلیس فقط برای جرائم‌مهم ورود پیدا می کند.

وی ادامه داد: در این طرح قصد داریم اختلافات بین مردم در شهر و روستا را شناسایی کنیم و برای حل و فصل آنها هر تلاشی که لازم باشد انجام دهیم.

توسلی زاده خاطر نشان کرد: اگر مشکلات فرهنگی در سطح جامعه حل شود و بتوانیم آستانه تحمل مردم را با آموزش های مختلف بالا ببریم بدون شک بسیاری از جرائم را در استان نخواهیم داشت.

وی با بیان اينکه وقت ما در اختیار مردم قرار دارد، گفت: اگر شهروندی احساس ناامنی می کند، می تواند به دادگستری استان مراجعه کند و درب اتاق ما به روی آنها باز است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به وقوع جرائمی که در روزهای اخیر در فضای مجازی بازتاب داده شد اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه در بسیاری از این موارد بزرگنمایی هایی صورت گرفت و می توان گفت بجز سرقت مسلحانه سیم برق موردی که سبب ناامنی در استان شود، وجود نداشت.

این مسئول بر مدیریت فضای مجازی تاکید کرد و بیان داشت: متاسفانه به صراحت دیده می شود که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ اوباشگری و فروش اسلحه می شود که باید توسط پلیس فتا این موارد به صورت جدی رصد و پیگیری شود.

وی همچنین به جمع آوری آلات جرم در مغازه ها تاکید کرد و اظهار داشت: برای جمع آوری این آلات دادستان‌های سراسر استان با کمک نیروی انتظامی اقدام‌کنند و به هیچ وجه اجازه خرید و فروش آنها داده نشود و با کار تبلیغی از سطح مغازه ها آنها را جمع آوری کنند.

توسلی زاده خاطر نشان کرد: از نیروی انتظامی انتظار داریم با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی افراد ناآرام و اراذل و اوباش را در سطح استان شناسایی کنند و هنگام وقوع جرم بلافاصله در محل حاضر شوند.

رئیس کل دادگستری استان ضمن قدردانی از عملکرد نیروی انتظامی در برخورد با جرائم، افزود: توصیه می شود هر دو هفته یکبار میزگرد قانون با حضور مقامات قضایی برگزار شود و طی آن جرائم مهمی که در استان اتفاق می افتد را مورد بررسی قرار دهیم.