ورزشی‌ها از وزیر ورزش دولت آینده چه می‌خواهند؟/ وزیری که باید به‌فکر ورزش باشد

کد خبر: 307084
|
12:28 - 1400/04/29
نسخه چاپی
ورزشی‌ها از وزیر ورزش دولت آینده چه می‌خواهند؟/ وزیری که باید به‌فکر ورزش باشد
ورزشی‌ها از وزیر ورزش دولت آینده چه می‌خواهند؟/ وزیری که باید به‌فکر ورزش باشد : کارشناسان، مسئولان، ورزشکاران و صاحب‌نظران عرصه ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و همگانی به تعیین معیارهای موردنظر خود برای وزیر جدید وزارت‌خانه ورزش‌وجوانان پرداختند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که کم‌تر از ۱۵ روز به پایان رسمی دوره کاری دولت دوازدهم و آغاز دوره ۴ ساله دولت سیزدهم به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی باقی مانده، گمانه‌زنی‌ها و انتظارسنجی‌ها از وزرای کابینه رئیس‌جمهور منتخب، مخصوصاً در حوزه ورزش‌وجوانان بسیار بالاست.

با توجه به شرایط موجود و وضعیت نابه‌سامان ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و همگانی ایران طی دوره مدیریتی اخیر، انتظارات از وزیر ورزش‌وجوانان آتی بسیار بالا رفته و تمام اهالی ورزش اعم از ورزشکار، پیشکسوت، مربی و مدیر از سکان‌دار جدید وزارت‌خانه خیابان سئول درخواست‌های زیادی دارند.

به همین مناسبت با تعدادی از مسئولین فدراسیون‌ها، ورزشکاران، پیشکسوتان و مربیان فعلی و سابق حوزه ورزش به گفت‌وگو نشستیم تا نظرشان درباره وزیر جدید را جویا شویم؛

رضائیان: ورزش پدیده درجه دوم نیست
مسعود رضائیان (مدیرعامل پیشین باشگاه ملوان): ورزش مثل بهداشت، آموزش، اقتصاد و خیلی دیگر از مسائل اساسی در کشورمان یک مسئله‌ ضروری است و یکی از مطالبات از دولت آینده نیز این است که به ورزش به عنوان پدیده درجه دوم نگاه نشود؛ اگر این نگاه تغییر کند، مطمئنا برنامه‌های بلندمدت استراتژیک برای تغییر وضع موجود شکل خواهد گرفت و در ورزش به جایی می‌رسیم که استحقاق آن را داریم. ورزش به یک تغییرات اساسی در زیربنای سخت‌افزار و مدیریت ورزشی نیاز دارد. ورزش نیاز به انتخاب آدم‌های درست، با برنامه‌ها و نگاه درست دارد.

طاهری: وزیر جدید نگاه یکسان داشته باشد
بیژن طاهری (مربی پیشین تیم فوتبال استقلال): وزیر ورزش‌وجوانان دولت آتی به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به دیدی کاملاً یکسان نگاه کند تا دیگر شاهد شائبه‌های گاه و بی‌گاه که در دوره‌های پیشین بسیار پدید می‌آمد، نباشیم.

یزدانی: به شعارها پای‌بند بمانید آقای رئیس‌جمهور
حسن یزدانی (قهرمان کشتی آزاد المپیک): ما همیشه تا آخرین ثانیه‌ها در مسابقات مهم می‌جنگیم که بهترین نتیجه را کسب کنیم و برای پرچم کشورمان افتخارآفرین باشیم. رئیس‌جمهور جدید به شعارهایی که داده، پای‌بند باشد و آرامش را با انتخاب فردی اصلح برای وزارت ورزش‌وجوانان به جامعه ورزش بازگرداند.

هاشم‌زاده: فرآیند پیشرفت تسریع شود
مسعود هاشم‌زاده (پیشکسوت کشتی فرنگی): روند خوب مدیریتی بر کشتی کشور باید در دوره جدید وزارت‌خانه ادامه یابد و دوره جدید وزارت ورزش‌وجوانان، فرآیند پیشرفت کشتی را تسریع کند.

واعظی: از تیم‌های دولتی حمایت بهتری به‌عمل آید
سیدمهدی واعظی (بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس): شرایط فوتبال ایران طی سال‌های اخیر نابه‌سامان شده. وظیفه دولتی که وزیر ورزش‌وجوانان را تعیین می‌کند، این است که از تیم‌های دولتی به اندازه کافی حمایت کند.

رضوانی: به ورزش‌های پایه و پرمدال توجه شود
محسن رضوانی (رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو): وزیر جدید ورزش‌وجوانان به ورزش‌های پایه و پرمدال توجه بیشتری کند، به اصول مدیریت و ورزش آشنا باشد و نگاه بلندمدت به حوزه توسعه ورزش را در دستورکار قرار دهد.

بیداریان: ورزش در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار بگیرد
محمد بیداریان (پیشکسوت شنا): از وزیر جدید ورزش‌وجوانان انتظار دارم که ورزش در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار بگیرد، به عنوان یک نیاز اجتماعی در اولویت‌های توسعه کشور دیده شود و به سمت احیای اصل سوم قانون اساسی حرکت کند.

سمیع‌زاده: زمینه آموزش رایگان شنا فراهم شود
محسن سمیع‌زاده (مدیرفنی تیم‌های ملی شنا): رویکرد وزارت آینده در جهت عدالت محوری و تخصیص اماکن ورزشی به صورت عادلانه در مناطق مختلف کشور باشد؛ به ویژه با واگذاری استخرها در اختیار هیأت شنای هر استان زمینه آموزش رایگان شنا فراهم شود.

حیدری: دولت جدید از افراد ورزشی استفاده کند
علی‌رضا حیدری (پیشکسوت کشتی آزاد): دولت فعلی نگاه خوبی به ورزش نداشت و کار جدی در ورزش صورت نگرفت. امیدوارم دولت جدید از افرادی در ورزش استفاده کند که از جنس ورزش و کاربلد باشند، نه اینکه بخواهد در ورزش پست‌ها را برای آدم‌های سیاسی خالی کند. ورزش ایران نیاز به تحول و حمایت جدی دارد و حضور افراد کاردان در راس ورزش می تواند موجب تحول جدی در این بخش شود.

اورسجی: شرایط ورزش رایگان توسط دولت هموار گردد
عباس اورسجی (رئیس فدراسیون کبدی): هر فردی که برای وزارت ورزش و جوانان انتخاب شود، باید یک برنامه اساسی در حوزه ورزش داشته باشد. بایستی نیازسنجی کند، شناخت کافی داشته باشد، نقاط ضعف و قوت در ورزش را بداند، باید بداند که چه مواردی در دنیا ورزش کشور را تهدید می‌کند. دولت باید شرایط لازم برای ورزش رایگان که در قانون اساسی هم وجود دارد را برای عموم مردم فراهم کند. همچنین مدارس ورزش مختص هر رشته ورزشی ایجاد شود. باید سرانه ورزش و فضاها و امکانات ورزشی در تمام شهرها، روستاها و نقاط محروم افزایش پیدا کند.

تهامی: ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی‌ست
ابراهیم تهامی (پیشکسوت فوتبال ایران): انتظار من از دولت آینده توجه ویژه به ورزش است. صددرصد باید ورزش از اولویت‌های دولت آینده باشد و باید با در نظر گرفتن بودجه مناسب، به کمک ورزش بیایند. توجه به ورزش از الزامات است زیرا هر زمان به ورزش توجه شده است، جوانان زیادی جذب رشته‌های مختلف شده و از طرفی نیز آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کرده است. ضمن این‌که باید به این نکته نیز توجه داشت که کاهش آسیب‌های اجتماعی منجر به کاهش خیلی از هزینه‌ها برای دولت خواهد شد، پس چه بهتر که نگاه ویژه‌ای به ورزش شود.

تیشه‌گران: وزیر جدید باید الفبای ورزش را بداند
مهران تیشه‌گران (رئیس فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان): کسی باید سکان‌دار ورزش شود که الفبای ورزش را بداند، نه این که کار اجرایی در ورزش نکرده باشد. انتظار تمام فدراسیون ها از دولت آینده این است که کسی هدایت ورزش را بر عهده بگیرد که نگاه ملی، نه تبعیض آمیز در بحث پاداش و تخصیص اعتبارات به فدراسیون‌های ورزشی داشته باشد و بدون هیچ اختلاف سلیقه‌ای فدراسیون‌ها را به ویژه در بحث اعتبارات راضی نگه دارد. در دولت آینده باید طوری برنامه‌ریزی صورت بگیرد که دولت و مجلس در یک راستا حرکت کنند تا دغدغه اعتبارات رفع شود.

طباطبایی: بودجه فدراسیون‌های ورزشی باید بازنگری شود
رامین طباطبایی (رئیس فدراسیون بسکتبال): نخستین برنامه برای دولت بعدی در ابتدا بررسی مشکلات و چالش‌ها باشد. رئیس‌ جمهور آینده یک‌ دسته بندی نیازمندی ‌از نیازهای فدراسیون‌های ملی داشته و حداقل بداند مثلا نیاز فدراسیون ورزشی در رشته‌های مختلف چیست؟ بهترین راه حل برای حل مشکلات هم همین شناسایی نیازها است تا بر اساس اولویت‌ بندی‌ها برنامه‌ریزی کنیم. بودجه یکی از مهم‌ترین نیازها و چالش های ورزش است و انتظار من از دولت آتی و وزیر ورزش این است که در بخش بودجه ورزش یک بازنگری جدی داشته باشد. می‌توان افزایش ۱۰ برابری در بودجه ورزش داشت که چیزی حدود ۶ برابر افزایش اعتبارات نیاز داریم. با افزایش بودجه حداقل می‌توان سالن‌های‌ مجهز را در استان‌هایی مثل تهران ایجاد کرد تا مسابقات بین‌المللی را پوشش دهیم.

عزیزی: وزیر جدید حداقل یک دوره تجربه ریاست بر فدراسیون را داشته باشد
داوود عزیزی (رئیس فدراسیون تنیس): وزیر ورزش‌وجوانان دولت سیزدهم می‌بایست یک ورزشکار و حداقل دارای یک دوره تجربه ریاست بر فدراسیون را داشته باشد. اگر وزیر جدید یک دوره هم نماینده مجلس شورای اسلامی بوده، حسن بزرگی‌ست؛ چرا که باعث تسلط وی و توسعه و تعالی ورزش ایران خواهد شد. سکان‌دار جدید وزارت‌خانه باید مشکلات اعتباری و مالی را مرتفع کند و عضویت وی در جمع اساتید دانشگاهی نیز حسن مضاعفی خواهد بود. وزیر جدید ورزش‌وجوانان باید ارتباط مؤثری با کمیته ملی المپیک ایجاد کند و نگاه دولتی و وابستگی را از فدراسیون‌های تابعه دور سازد.

معصومی: بین کشتی و سایر رشته‌ها تبعیض نباشد
فردین معصومی (پیشکسوت کشتی آزاد): از رئیس‌جمهور جدید انتظار داریم که وزیر ورزش‌وجوانان اصلحی را برگزیند و این‌قدر بین فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی قهرمانی مانند کشتی تبعیض نباشد.

اؤلیایی: تشکل‌های ورزشی را به رسمیت بشناسیم
سیدکاظم اؤلیایی (مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال): دولت آینده باید یک دولت تحول‌گرا باشد و راهکار نظام برای برون‌رفت از این وضعیت باید این رویکرد باشد. وزیر ورزش آینده باید حوزه قهرمانی را خوب بشناسد و بهترین راه این است که تشکل‌های موجود ورزشی را به رسمیت بشناسیم و از آن‌ها نظر بخواهیم و با جمع‌بندی‌های لازم بتوانیم کسی را روی کار بیاوریم که از خانواده ورزش باشد. طی ۳۰ سال پیش ورزشکار باسواد نداشتیم اما امروزه افرادی در ورزش ما هستند که آدم‌های باسوادی هستند و دست رئیس جمهور برای انتخاب باز است که بتواند بر طبق شاخص‌های موجود انتخاب کند. باید تشکل‌های ورزشی بتوانند افراد مورد نظر را معرفی کنند. چطور می‌شود مدیریت ورزش را می‌توان به هر کسی داد؟ اهمیت ورزش برای رئیس جمهور آینده باید مشخص باشد و برای انتخاب‌های لازم باید از متخصص‌ها مشورت گرفته شود.

طباطبایی: وزیر جدید باید غم ورزش را بخورد
سیدحسن طباطبایی (رئیس فدراسیون کاراته): وزیر جدید ورزش‌وجوانان نگران جوانان باشد و برای این ورزش دل بسوزاند. او باید به چالش‌ها و مشکلات ورزش ایران آشنا باشد تا از بروز چاله‌های ساختاری و مدیریتی بیش‌تر در راه پیشرفت جلوگیری شود. وزیر ورزش آینده باید به امر ورزش مسلط باشد تا بتواند بر مشکلات ساختاری این حوزه فائق شود. وزیر آتی ورزش باید غم ورزش را بخورد و برای ورزش تمام انرژی خود را بگذارد تا این حوزه بتواند به جایگاه خود دست پیدا کند.

هروی: نفرات بیگانه وارد ورزش نشوند
شهرام هروی (سرمربی تیم ملی کاراته): مهم‌ترین شاخصه برای انتخاب وزیر ورزش آتی، آشنایی با امور ورزش است. در طول سالیان متمادی معمولا نفرات بیگانه و غریبه برای حوزه ورزش انتخاب می‌شدند که کمتر شناختی از این حوزه داشتند و همین ناآشنایی سبب می‌شد تا در حل مشکلات ورزش چندان موفق نباشند. انتخاب وزیر آشنا با ورزش سبب می‌شود تا چالش ها و دغدغه‌های ورزش کاهش پیدا کرده و مشکلات بهتر و راحت‌تر حل شود.

میراسماعیلی: وزیر جدید از راه تخصص‌گرایی انتخاب شود، نه از مناسبات سیاسی
آرش میراسماعیلی (رئیس فدراسیون جودو): اهالی ورزش دوست دارند برای یک بار هم که شده وزیر ورزش ار جمع ورزشی‌ها انتخاب شود. در تمام این سال‌ها روال این بوده که هر فردی که از کابینه بیرون می‌ماند، به عنوان متولی ورزش انتخاب شده و تمامی انتخاب‌ها سیاسی بوده و تخصص گرایی در آن هیچ نقشی نداشته. درخواست من از دولت آتی این است که برای یک بار هم که شده خلاف این جریان عمل کرده و چهره ورزشی را برای ورزش انتخاب کند. در طول تمام این سالها هیچگاه وزیر ورزش یا پیش از آن رئیس سازمان تربیت بدنی متخصص ورزش نبوده و از بدنه ورزش انتخاب نشده. انتخاب ها جملگی سیاسی انجام شده و این آفت بزرگی است که مانع پیشرفت ورزش می شود. چرا که فرد سیاسی با حوزه ورزش بیگانه است و نگاه سیاسی به ورزش دارد و تصمیماتش جملگی با دید و تفکر سیاسی انجام می شود و همین بیگانگی و عدم تخصص در حوزه ورزش سبب می شود تا دیگران برای ورزش تصمیم بگیرند. متاسفانه در ورزش ما یک نوع مافیای مدیریت داریم و مدیریت ورزش عمدتا در اختیار یک طبف خاص است که همیشه حضور دارند و تنها صندلی و جایگاه آنها در دولت های گوناگون تغییر می کند. افردای که جملگی حوالی ۷۰ سال سن دارند و مدت‌هاست که در ورزش حضور دارند. این بساط باید برچیده شود و نفرات جوان با ایده جدید و برنامه جدید وارد حوزه مدیریت ورزش شوند. وزیر ورزش آتی باید متخصص ورزش باشد و از حداقل ها برخوردار باشد و مورد مقبولیت جامعه ورزش باشد.

صدیقی: به فردی مدیر و مقتدر در حوزه ورزش نیاز داریم
امیر صدیقی (رئیس فدراسیون ووشو): رئیس جمهور منتخب باید در انتخاب وزیر ورزش و جوانان شاخصه‌های مهمی را مدنظر قرار دهد. نخستین شاخصه وزیر ورزش آینده، آشنایی دقیق با حوزه ورزش است. فردی که سابقه حضور در ورزش را داشته و با چالش ها و مشکلات این حوزه آشنا باشد و نخواهد فرصتی را برای شناخت و آشنایی حوزه ورزش تلف کند. وزیر آتی ورزش باید در حوزه مدیریت یک فرد مقتدر و با کفایت باشد تا ضمن اداره سکان کشتی عریض و طیل ورزش، بتواند در قبال تهدیدها و فشارها ایستادگی کند و ورزش را به عنوان یک اولویت مهم و کلیدی در دستگاه حاکمیت و اداره کشور مطرح کرده و برای این اولویت امتیاز بگیرد. ارتباط متعالی با دستگاه حاکمیتی از دولت گرفته تا مجلس باید در راس برنامه های وزیر ورزش آتی باشد تا با استفاده از ارتباطات و تعاملات منطقی، ورزش از گوشه نشینی خارج شده و بدل به یک اولویت اصلی شود. ارتقای بودجه ورزش از همین کانال میسر خواهد بود و این نکته ایست که لزوم یک مدیر مقتدر و درجه یک را در راس ورزش ضروری جلوه می دهد.

ارغوان: زیرساخت‌های ورزش کشور نیاز به تقویت دارد
روزبه ارغوان (ملی‌پوش بسکتبال ایران): نظر دادن درباره وزیر جدید برعهده مدیران است، اما من به عنوان یک ورزشکار معتقدم که وزیر آینده باید نگاه کلی و یکسانی به همه رشته‌ها و ورزشکاران اعم از بانوان و مردان و به‌ویژه رده‌های سنی پایه داشته باشد و برای همه رشته‌ها، یک شرایط حداقلی در مقایسه با کشورهای پیشرفته به لحاظ امکانات و زیرساخت‌ها را مهیا کند. آنچه در ارتباط با بسکتبال باید بگویم و مطالبه ما از وزیر آتی ورزش و جوانان است، این است که سالن‌های ما در حدی نیست که باید باشد و اصلا قابل قیاس با دیگر کشورها نیست. بسکتبال ایران یک تیم صاحب قدرت در آسیا است، اما به جز سالن آزادی، شاید سالن قابل ذکر و مناسب دیگری در شأن تیم ملی نداریم.

باران‌چشمه: وزیر جدید باید از مشکلات جوانان آگاهی داشته باشد
مهرعلی باران‌چشمه (رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی): سکان‌دار جدید وزارت ورزش‌وجوانان علاوه بر آگاهی به مسائل روز حوزه، باید به مسائل بین‌المللی ورزش نیز مسلط باشد و ضمن برخورداری از برنامه بلندمدت در حوزه‌های ورزش قهرمانی، همگانی و زنان؛ از سابقه مدیریت کلان در ورزش نیز برخوردار باشد. وزیر آتی ورزش‌وجوانان بایستی به مشکلات و چالش‌های جوانان در مسائل شغلی، خانوادگی و تحصیلی آگاه باشد و از تمام ظرفیت‌های مدیریتی استفاده کند.

ناظمی: وزیر جدید باید خوب ارجاع دهد
مازیار ناظمی (رئیس فدراسیون اتومبیل‌رانی و موتورسواری): رئیس جدید وزارت‌خانه نباید بی‌انگیزه باشد و بایستی ضمن برنامه‌محوری و شناسایی نیست به مسائل ابرچالشی، با موضوعات مالی آشنا باشد و از فضای دوگانه هواداری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خارج شود. نیاز است که در تصمیم‌گیری‌ها، حساب‌های مالی و خلق موقعیت‌ها شفافیت لحاظ شود و منافع ورزش ایران طی تصمیماتی صحیح و  با داده‌های درست تأمین شود. وزیر جدید بایستی خوب ارجاع دهد؛ یعنی نقطه کانونی و عملیاتی را در سازمان و وزارت‌خانه خود تشخیص دهد و اشتباه نکند؛ شجاعت داشته باشد و بتواند چالش‌ها را به‌خوبی بشناسد. وزیر پیشنهادی اگر از طبقه نزدیک حاکم و حلقه نزدیک باشد، بهتر از بدنه دانشگاه و علمی و قهرمانی و حتی کارشناسی  نتیجه خواهد گرفت.

اینچه‌درگاهی: وزیر آتی باید کاریزمای مدیریتی داشته باشد
زهرا اینچه‌درگاهی (رئیس فدراسیون ژیمناستیک): برای انتخاب وزیر ورزش و جوانان باید چند شاخصه و مولفه مدنظر باشد تا اصلح ترین فرد برای در دست گرفتن سکان ورزش کشور در ۴ سال آینده انتخاب شود. نخستین ویژگی و شاخصه وزیر ورزش در بخش مدیریت است. یعنی وزیر آتی باید کاریزمای مدیریتی داشته باشد و در حوزه های مختلف مدیریت کرده و با اصول مدیریتی آشنا باشد. در کنار مدیریت، وزیر ورزش و جوانان باید چهره ای ورزشی بوده و سابقه ورزشی داشته باشد تا به خوبی با مشکلات و چالش های این حوزه آشنا باشد. وزیر ورزش باید مدیریت کلان ورزشی را بداند و انجام داده باشد و سابقه مدیریت کلان در حوزه ورزش را داشته باشد.

مهدوی: وزیر جدید زحمت بکشد و خدمت کند
محمدرضا مهدوی (مدافع پیشین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس): هر وزیر و مسئولی که آمده، به اندازه کافی امکانات در اختیار داشته و همگی تلاش داشتند تا یادگار و میراثی خوب از خود به جای بگذارند. هدف وزیر بعدی نیز باید همین باشد که خدمت کند و زحمت بکشد؛ به طوری که وقتی دوره‌اش تمام شد، میراثی خوب و قابل احترام از خود به جای گذاشته باشد.

سهرابیان: انتخاب افراد تحصیلکرده، باتجربه و متخصص برای ورزش
علیرضا سهرابیان (رئیس فدراسیون قایقرانی): برای انتخاب مدیران آتی حوزه ورزش باید اصل را بر کارایی و سواد قرار دهیم. باید از افراد تحصیلکرده و با تجربه استفاده بهینه کنیم. باید مدیرانی با توجه به تخصص‌هایی که دارند و جدا از سیستم سیاست ورود پیدا کند و تمرکز خود را روی پیشرفت ورزش بگذارند، به ورزش بیایند. اگر دولت در مورد رشته‌های پرمدال برنامه‌ریزی کلان داشته باشد، فکر می‌کنم ثمره آن را در مسابقات ببیند و شاهد این خواهیم بود که پرچم ایران در میادین مختلف به اهتزاز در بیاید و چه افتخاری بالاتر از این. فکر نمی‌کنم حتی در سیاست هم بتوان پرچم ایران را در کشورهای مختلف به اهتزاز درآورد در حالی که در ورزش امکان انجام این کار وجود دارد.

صیامی: ورزش به همدلی و هکاری نیاز دارد
هاشم صیامی (رئیس فدراسیون دوومیدانی): در انتخاب مدیران آینده ورزش ایران باید روی هعمکاری و همدلی تمرکز بیشتری داشته باشیم و از تفرقه و موازی کاری پرهیز کنیم. همکاری همه حوزه های و تصمیم گیران لازمه پیشرفت ورزش کشور است. مدیران ما در شرایط سخت تحریم موفق عمل کرده‌اند و چرخ ورزش چرخیده اما کشور ما پتانسیل بیشتری دارد و اگر به دنبال موفقیت در ورزش هستیم باید همدلی و رفاقت‌ها بیشتر شود. به جای نقد غیرمنصفانه یکدیگر باید به منافع ملی و ورزش کمک کنیم. هرچند ورزش کشور بعد از انقلاب موفق  عمل کرده و در بسیاری از رشته‌ها شرایط خوبی داریم اما نواقصی هم وجود دارد که باید آسیب شناسی و رفع شود. نقش دولت در ایجاد تحول در ورزش اشاره بسیار مهم است. اگر دولت اعتبارات بیشتری به ورزش اختصاص بدهد و به ورزش قهرمانی و همگانی توجه بیشتری بکند، هزینه‌های حوزه بهداشت و درمان کمتر خواهد شد.

 

ثوری: توزیع متوازن منابع مالی و توجه به زیرساخت ها
حسین ثوری (رئیس فدراسیون بوکس):از نظر من اصلی‌ترین موضوع در وزارت ورزش آینده نحوه تقسیم بندی بودجه و منابع مالی در میان فدراسیون‌هاست که باید به شکل متوازن‌تری صورت بگیرد. من شخصا معتقدم که رشته‌هایی مثل بوکس و سایر رشته‌های منهای فوتبال را حتی باید بیشتر از فوتبال حمایت کرد، چون این‌ها می‌توانند بیشتر از این‌ها سطح مدالی کاروان ایران را در جدول مدالی میدان‌هایی چون المپیک و المپیک آسیایی پربارتر کنند. همه این اتفاقات با یک توزیع متوازن منابع مالی رخ می‌دهد که دولت جدید باید به آن توجه ویژه کند. در طول ۳۰ سالی که با ورزش سر و کار دارم، تقریبا همه دولت‌ها می‌خواهند روی زیرساخت ورزش کار کنند و تلاش خود را کرده‌اند، اما با توجه به افزایش جمعیت و پراکندگی روستاها و شهرها، نیاز است این مسئله بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا استانداردها رعایت شوند. متاسفانه رعایت این استاندارها در مناطق مختلف کشور ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شوند. از طرفی ما باید دیپلماسی ورزش خود را از طریق وزارت ورزش و ارتباطات متعددی که توسط کمیته ملی المپیک با کشورهای دیگر برقرار می‌کنیم قوی‌تر سازیم. دولت جدید با ورود در این مورد می‌تواند روی پیشرفت و برطرف ساختن مشکلات ورزش ایران تاثیرگذار باشد.

انتهای پیام/