المپیک توکیو| رژه کاروان ستارگان ایران زمین با پرچمداری نیکخواه بهرامی و رستمیان/ اوساکا مشعل را روشن کرد

کد خبر: 307093
|
23:55 - 1400/05/01
نسخه چاپی
المپیک توکیو| رژه کاروان ستارگان ایران زمین با پرچمداری نیکخواه بهرامی و رستمیان/ اوساکا مشعل را روشن کرد
المپیک توکیو| رژه کاروان ستارگان ایران زمین با پرچمداری نیکخواه بهرامی و رستمیان/ اوساکا مشعل را روشن کرد : مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با روشن شدن مشعل توسط تنیسور مطرح ژاپنی برگزار شد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم افتتاحیه سی و دومین دوره بازی‌های المپیک در توکیو از ساعت ۱۵:۳۰ به وقت ایران برگزار شد. ورزشگاه ملی شهر توکیو از ساعت 20 به وقت محلی (15:30 به وقت تهران) میزبان مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک 2020 بود؛ مراسمی که نزدیک به 4 ساعت به طول انجامید و ساعت 23:50 خاتمه یافت.

کاروان ایران با نام «ستارگان ایران زمین» در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ با پرچمداری هانیه رستمیان و صمد نیکخواه بهرامی در جایگاه بیست و یکمین کشور رژه رفت. درحالی که پیش از این عنوان شده بود با توجه به اعتراضات صورت گرفته زنان ایران در مراسم افتتاحیه با لباس ورزشی در رژه شرکت خواهد کرد، اما کاروان ایران و زنان کاروان در افتتاحیه المپیک توکیو با لباس رسمی حضور یافتند. نکته عجیب تر ماسک های رنگارنگ نمایندگان کشورمان که به رنگ مشکی، سفید و سبز استفاده شده بود با انتقاداتی رو به رو شد. این در حالی است که اغلب کشورها با ماسک های مخصوص در این مراسم حضور پیدا کردند.

 

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در جایگاه ویژه حضور داشتند و مراسم افتتاحیه را از نزدیک دیدند. کاروان ایران پیش از روشن شدن مشعل المپیک، محل برگزاری مراسم افتتاحیه را ترک کرد.

 

کاروان یونان به عنوان اولین کشور، رژه رفت. پس از آن نیز سایر کشورها در مراسم رژه شرکت کردند.

 

کشور روسیه به خاطر محرومیتی که از سوی IOC روبرو شده، ورزشکارانش با پرچم المپیک در رژه حاضر شدند. میانمار دیگر کشوری است که در افتتاحیه پرچمدار نداشت و یک داوطلب پرچم این کشور را حمل کرد. مغولستان برای نخستین بار در این بازی‌ها پرچمدار زن داشت. این کشور در طول تاریخ ۲۷ دوره حضور در المپیک تابستانی و زمستانی فقط پرچمدار مرد داشته است.

 

پرچمدار فرانسه در زمان رژه مقابل کاروان کشور خود حرکات نمایشی اجرا کرد. محمد شیهی نخستین پرچمدار مسلمان انگلیس در طول تاریخ این کشور محسوب می‌شود. پرچمداران کشور اروگوئه در هنگام حمل پرچم با یکدیگر دچار چالش شدند و هر کدام از آنها می‌خواست که پرچم را از دست دیگری خارج کند.

 

بان کی مون دبیرکل اسبق سازمان ملل با ورود تیم کره جنوبی در مراسم رژه آنها را تشویق کرد. وی رئیس کمیسیون اخلاق IOC است.

 

جیل بایدن بانوی اول آمریکا و همسر جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مراسم افتتاحیه حضور یافت. وی پیش از این دیداری با مقامات ژاپنی داشت. در زمان مراسم رژه کاروان آمریکا، جیل بایدن بانوی اول این کشور ایستاده ورزشکاران را تشویق کرد. تعداد ورزشکاران این کشور در مراسم رژه بسیار زیاد بود.

 

ژاپن آخرین و البته بزرگترین کاروان رژه رونده در این بازی ها بود. پرچم ژاپن به داخل ورزشگاه حمل شد و 8 کودک جلوی آن حرکت کردند. همچنین دو فرد معلول با ویلچر در بخشی از مراسم افتتاحیه شرکت کردند. پرچم المپیک در مراسم افتتاحیه توسط ۶ نفر حمل شد.این پرچم در کنار پرچم ژاپن برافراشته شد.

تعدادی از افرادی که در رژه حاضر بودند، به دلیل خستگی روی زمین نشستند.

 

با پایان مراسم رژه، آتش‌بازی ژاپنی‌ها آغاز شد. یک دقیقه سکوت برای جانباختگان کرونا انجام شد. برای نخستین بار در طول تاریخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک و رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک هر دو مدال‌آور هستند.

ناروهیتو امپراطور ژاپن نقش پدربزرگ خود را در المپیک ۱۹۶۴ توکیو انجام داد و این بازی‌ها را امروز افتتاح کرد. مشعل بازی‌های المپیک توکیو توسط افراد مختلف در مراسم امروز حمل شد. سرانجام مشعل المپیک توسط نائومی اوساکا ستاره تنیس زنان جهان روشن شد. وی امید کسب مدال طلای کاروان ژاپن محسوب می‌شود.

 

سیکو هاشیموتو رئیس کمیته برگزاری بازی‌های توکیو در سخنرانی خود ابراز  امیدواری کرد که بازی‌های توکیو بتواند "حتی سهمی کوچک در آینده‌ای مثبت" داشته باشد. وی در این باره گفت: تصور می کنم حتماً ورزشکاران زیادی بوده‌اند که به دلیل این شرایط به دنبال نقش ورزش در جامعه بوده اند. شرایط کنونی جهان مطمئناً فرصتی تازه را در اختیار ما قرار داد تا در مورد قدرت ورزش تأمل کنیم.

 

توماس باخ در مراسم افتتاحیه المپیک گفت: ما به همراه ورزشکارانی از ۲۰۵ کشور و تیم پناهندگان اینجا، زیر پرچم IOC دور هم جمع شدیم و این دقیقا پیغام المپیک است؛ پیغام صلح.

او خطاب به مردم ژاپن گفت: احترامم را به مردم ژاپن اعلام می کنم که کمک کردند این سفر ۱۰ ساله به نتیجه برسد و المپیک در این شرایط سخت برگزار شود. ما می توانیم بالاتر، سریعتر و قویتر باشیم، مشروط بر اینکه با هم باشیم و این دقیقا همبستگی است که به دنبالش هستیم. بدون هیچ تبعیضی.

 

باخ در ادامه به شرایطی که برای المپیک توکیو پیش آمد، اشاره کرد و خطاب به کمیته برگزاری بازیها گفت: شما  از ۱۰ سال قبل سفر ی را شروع کردید تا المپیک را به کشورتان بیاورید. سفر بسیار سختی بود اما بالاخره به نتیجه رسید. از مردم ژاپن تشکر می کنم که کمک کردند تا رویایی المپیک توکیو محقق شود. تشکر ویژه ای از داوطلبان دارم که سفیران توکیو در همه جای دنیا هستند.

 

رئیس کمیته بین المللی المپیک خطاب به ورزشکاران گفت: همین که شما توانستید دوباره تمرین کنید، مبارزه کنید و رویایتان را محقق کردید، اتفاق بزرگی است. شما الهام بخش ما بودید تا مبارزه کنیم و ابن المپیک را برگزار کنیم. همه اینها کنار هم باعث می شود که ما به همبستگی برسیم.

 

باخ خطاب به تیم پناهندگان هم گفت: ما خوشحالیم که شما را اینجا می بینیم. این خاصیت ورزش است که فارغ از هر مسئله ای ورزشکاران را دور هم جمع می کند.

انتهای پیام/

 

    پربازدیدترین ها