المپیک توکیو| غرش بلندقامتان والیبال و تاریخ‌سازی آقایی/ رکوردشکنی ملی بالسینی با طعم تلخ حذف!

کد خبر: 307110
|
16:47 - 1400/05/04
نسخه چاپی
المپیک توکیو| غرش بلندقامتان والیبال و تاریخ‌سازی آقایی/ رکوردشکنی ملی بالسینی با طعم تلخ حذف!
المپیک توکیو| غرش بلندقامتان والیبال و تاریخ‌سازی آقایی/ رکوردشکنی ملی بالسینی با طعم تلخ حذف! : چهارمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از بامداد امروز در حال برگزاری‌ست که نمایندگان کاروان ستارگان ایران‌زمین به مصاف رقبای خود می‌روند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ چهارمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای کاروان اعزامی ورزشکاران کشورمان به دهکده برگزاری رقابت‌ها از بامداد امروز به وقت تهران آغاز شد. طبق برنامه روز چهارم این تورنمنت بزرگ، نمایندگان ایران در رشته‌های والیبال، بدمینتون، بوکس و شنا به جدال با رقبای خود می‌پردازند.

نمایش درخشان بلندقامتان والیبال ایران در دومین گام

تیم ملی والیبال کشورمان در دومین جدال المپیکی خود در دهکده بازی‌های ۲۰۲۰، از حوالی ساعت ۴:۳۰ به وقت تهران مقابل تیم ملی والیبال ونزوئلا قرار گرفت و توانست با ارائه یک بازی درخشان و حساب‌شده، با نتیجه قاطعانه ۳ بر صفر از پس حریف غربی خود بربیاید. سعید معروف، امیر غفور، مسعود غلامی، اصغر مجرد، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و مهدی مرندی (لیبرو)، بازیکنان شروع کننده ایران در این بازی بودند.

شاگردان ولادیمیر آلکنو که پس از کسب یک پیروزی حساس و روحیه‌بخش مقابل لهستانی‌ها پا به این دیدار نه‌چندان دشوار گذاشته بودند، توانستند با احتساب پوئن‌شماری ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۱۸ به ۳ امتیاز دست یابند. تیم ملی ایران در بازی سوم خود در المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۴:۳۰ بامداد چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ به مصاف کانادا می‌رود.

 

 

امیر غفور و میثم صالحی در این بازی به ترتیب ۱۶ و ۱۳ امتیاز برای تیم کشورمان کسب کردند. انریکه ویلنر نیز ۱۵ امتیاز برای ونزوئلا به دست آورد. امیر خوش‌خبر و سیامک افروزی، سرپرست و فیزیوتراپ تیم ملی والیبال نیز اجازه خروج  از قرنطینه در دهکده بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را گرفتند.

 

والیبالیست‌ها در سالن خالی از جمعیت به رقابت پرداختند‌ اما کمیته برگزاری بازی‌ها سالن والیبال را به فضای شادی تبدیل کرده بود که در این دیدار پخش آهنگ از خوانندگان ایرانی برای تیم والیبال ایران صورت گرفت و هر زمان تیم ایران امتیاز می‌گرفت، در سالن موزیکی از خوانندگان ایرانی پخش می‌شد. صدای محسن چاوشی، سیروان خسروی، امید حاجیلی، شهاب مظفری، علی یاسینی و رضا بهرام در سالن والیبال پخش شد.

 

تنها تماشاگران این دیدار به جز رسانه‌ها و مسئولان تیم، چند نفر از داوطلبان بازی‌ها هم بودند. ولادیمیر آلکنو بیشتر زمان مسابقه دست‌ها را از پشت به‌هم گره کرده بود و کنار خط راه می‌رفت؛ هر بازیکنی که امتیاز می‌گرفت به استقبالش می‌رفت و به او دست می‌داد. 

 

مسعود سلطانی‌فر و سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر ورزش‌وجوانان و رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز با حضور در محل سالن برگزاری این دیدار از ست سوم، شاهد برتری قاطعانه ملی‌پوشان والیبال ایران مقابل ونزوئلا بودند.

 

آقاییِ ثریای ایران در نخستین راند المپیکی

 

ثریا آقایی، بانوی ملی‌پوش تیم بدمینتون ایران و تنها نماینده کاروان ستارگان ایران‌زمین در این دوره از بازی‌های المپیک در نخستین دیدار خود در گروه G با فاطیما عبدالرزاق از مالدیو دیدار کرد و ۲ بر صفر و با نتایج ۲۱ بر ۱۴ و ۲۱ بر ۷ به برتری رسید. آقایی در دومین دیدار خود روز چهارشنبه به مصاف دیگر بازیکن گروه هفتم یعنی «بینگ ژیائو هه» از چین خواهد رفت.

 

 

مهین فرهادی‌زاد معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش‌وجوانان به‌همراه طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک برای تماشای دیدار ثریا آقایی ملی‌پوش بدمینتون کشورمان در سالن بدمینتون حضور یافتند.

 

شکست تلخ موسوی در رینگ

 

سیدشاهین موسوی، بوکسور المپیکی وزن ۷۵- کیلوگرم تیم ملی کشورمان در نخستین دیدار خود به مصاف یوئیتو موریواکی از ژاپن رفت و در پایان سه راند مبارزه با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب نماینده میزبان شد. این مشت‌زن نهایت تلاش خود را به کار گرفت اما سه داور از پنج داور کنار نماینده کشور میزبان را برنده اعلام کردند و با این نتیجه بوکسور وزن ۷۵ کیلوگرم ایران از دور رقابت‌ها کنار رفت.

 

 

میزبان بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو محل استقرار تماشاگران و مسئولین در سالن رقابت‌های بوکس (کوکوگیکان) را به صورت سنتی طراحی کرده و حاضرین با درآوردن کفش‌های خود بصورت نشسته روی زمین مسابقات را تماشا می‌کرد.

 

سید نصرالله سجادی سرپرست کاروان ورزشی اعزامی کشورمان به المپیک ۲۰۲۰ توکیو به‌همراه فضل‌الله باقرزاده، نایب رئیس کمیته ملی المپیک و علی رغبتی عضو کادر سرپرستی کاروان برای تماشای دیدار سیدشاهین موسوی ملی‌پوش بوکس کشورمان در سالن کوکوگیکان حضور داشتند.

 

 

ارتقای رکورد ملی شنای ۲۰۰ متر پروانه در المپیک

 

متین بالسینی، شناگر جوان کشورمان در دسته اول مسابقات ۲۰۰ متر پروانه با حریفانش رقابت کرد. بالسینی که در خط ۲ شنا می‌کرد، رکورد ۱:۵۹.۹۷ دقیقه را به ثبت برساند و پس از شناگر اهل سوریه در رده دوم در بین ۶ شناگر قرار بگیرد. بالسینی همچنین توانست رکورد ملی این ماده را نیز ارتقا بدهد.

 

 

در مسابقات ۲۰۰ متر پروانه ۱۶ نفر از میان ۳۶ شناگر شرکت کننده در دسته‌های مختلف که بهترین رکوردها را داشته باشند، راهی نیمه نهایی خواهند شد. بنابراین متین بالسینی به‌علت رتبه بهتر سایر دسته‌ها نتوانست به دور بعدی راه یابد.

 

 صعود تیم‌ملی تکواندو ایران به فینال مسابقات تیمی نمایشی

تیم ملی تکواندو ایران با شکست مقتدرانه نماینده میزبان موفق شد به فینال مسابقات تیمی نمایشی راه پیدا کند و فردا در فینال باید با تیم چین مبارزه کند. بر اساس پیشنهاد فدراسیون جهانی تکواندو و تایید کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای نخستین بار رقابت‌های تیمی مشترک تکواندو به صورت آزمایشی در بازی‌های المپیک توکیو برگزار می شود؛ تیم ایران و چین موفق شدند از طریق رقابت های جام جهانی و هنرهای رزمی سهمیه حضور در این رویداد را بدست آورند و با اعلام فدراسیون جهانی تیم های ساحل عاج، روسیه و ژاپن نیز حضور دارند.

ایران و ژاپن در گروه دوم قرار داشتند که ظهر امروز (دوشنبه - 4 مردادماه) و در سومین روز این مسابقه به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت تکواندوکاران کشورمان موفق شدند با نتیجه 52 بر 31 به برتری برسند و به فینال راه پیدا کنند.

تیم ملی تکواندو ایران با ترکیب امیرمحمد بخشی، عرفان ناظمی، کیمیا همتی و ملیکا میرحسینی به مصاف رقبای خود می رود. هدایت این نفرات برعهده وحید عبداللهی به عنوان سرمربی است. آرش فرهادیان نیز به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد.

چین، ساحل عاج و روسیه نیز در گروه اول قرار داشتند که از این گروه چین با دو پیروزی برابر حریفان خود توانسته است جواز حضور در فینال را بدست آورد.

مبارزات فینال میان تیم ایران و چین ساعت ساعت 20 به وقت محلی (15:30 به وقت ایران) و قبل از مسابقات کسب مدال برنز بخش انفرادی برگزار خواهد شد.

طبق مسابقات قبلی که به این شیوه برگزار شده؛ هر تیم می‌بایست حداقل 4 و حداکثر 5 تکواندوکار در ترکیب خود داشته باشد که یک ورزشکار به عنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود و 2 هوگوپوش مرد با یکدیگر و 2 تکواندوکار زن نیز با هم مبارزه می کنند.

 

    پربازدیدترین ها