امام جمعه اسلام آبادغرب:

شورای شهر اسلام آبادغرب نسبت به انتخاب شهردار دقت ویژه ای داشته باشند/ گرایشهای مختلف سیاسی نشانه‌ی آزادی و سلامت انتخابات است

کد خبر: 307149
|
16:04 - 1400/05/15
نسخه چاپی
شورای شهر اسلام آبادغرب نسبت به انتخاب شهردار دقت ویژه ای داشته باشند/ گرایشهای مختلف سیاسی نشانه‌ی آزادی و سلامت انتخابات است
امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: از شورای شهر اسلام آبادغرب می خواهیم نسبت به شهردار آینده دقت ویژه ای داشته باشند که فردی شایسته، متخصص و توانمند انتخاب نمایند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی  در خطبه های نماز جمعه امروز اسلام آبادغرب اظهار داشت: جابه‌جایی مسئولیّت بسیار مهمّ قوّه‌ی مجریّه به شکل عقلانی، آرام و متین انجام گرفت. معمولاً در بسیاری از کشورها، این جابه‌جایی با کشمکش و درگیری صورت میگیرد؛ اینجا بحمدالله  با آرامش و با امنیّت انجام گرفت.

 

وی در ادامه با اشاره به تنوّع سیاسی در قوه مجریه گفت: دولتهایی که پی‌درپی آمده‌اند و قدرت را  دست‌به‌دست کرده‌اند، گرایشهای مختلف سیاسی داشته‌اند؛ [لذا] نشان‌دهنده‌ی تنوّع است و طبعاً این تنوّع، نشانه‌ی آزادی انتخابات و سلامت انتخابات است.

 

امام جمعه اسلام آباد غرب ضمن تقدیر از شهردار خدوم اسلام آباد غرب بیان داشت: که ما و مردم شریف شهرستان به عنوان یک مطالبه جدی از شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب می خواهیم نسبت به شهردار آینده شهرستان دقت ویژه ای داشته باشند که فردی شایسته، متخصص و توانمند انتخاب شود.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین سید روح الله موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب در خطبه های نماز جمعه ۴۰۰/۵/۱۵ این شهرستان اظهار کرد: روز مباهله کمتر از عید غدیر نیست و امام رضا علیه السلام در پاسخ به مأمون که پرسید آیا آیه‌ای از قرآن بر برتری امیرالمؤمنین(ع) دلالت دارد؟ فرمودند افضل آیاتی که دلالت بر امامت جدم علی بن ابی طالب علیه السلام دارد آیه ۶۱ آل عمران است که همان آیه مباهله است.

 

 وی روز مباهله را  غدیر ثانی دانست و گفت: مفسران به این خاطر که کسی جز  امام‌حسن‌وامام‌حسین علیهما السلام همراه پیامبر(ص) نبود گفته اند مقصود خدا از  ابنائنا این دو بزرگوار است، و چون زنی جز  حضرت‌زهرا سلام الله علیها نبود مقصود از  نسائنا یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها و چون کسی جز  امیرالمؤمنین (ع) همراه پیامبر(ص) نبود مراد از انفسنا شخص امیرالمؤمنین(ع) است و ایشان نفس و جان خاتم الانبیاء (ص) است.

 

 حجت الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به اتفاق دومی که در این روز رخ داده است، افزود: یک فقیر در روز ۲۴ ذی الحجه وارد مسجد شد و گفت من نیازمندم اما هیچکس اعتنایی نکرد؛ آن فقیر رو به خدا کرد و گفت خدایا تو شاهد باش که من به مسجد پیامبر(ص) آمدم و از امت پیامبر(ص) کمک خواستم و هیچکس کمکم نکرد؛ در این حال امیرالمؤمنین(ع) که در حال نماز بودند دست خود را رو به این سائل دراز کردند و این سائل انگشتر از دست امیرالمؤمنین(ع) بیرون آورد و رفت.

 

 وی با اشاره به خاتم بخشی امیرالمؤمنین(ع) ادامه داد: پیامبر(ص) این صحنه را دیدند و از خدا خواستند که همانطور که برای حضرت موسی(ع) وزیری قرار دادی برای من هم یک وزیر معین کن تا در امور دین کمکم کند و در این لحظه آیه ۵۵ سوره مائده نازل شد که ولی مؤمنین فقط خدا و رسول خدا و بعد از ایشان فردی است که ایمان آورده و نماز می خواند و در حال نماز زکات می‌دهد و این آیه، ولایت را بعد از پیامبر(ص) منحصر به امیرالمؤمنین(ع) می‌کند و پیامبر(ص) فرمودند به خدا قسم این آیه در شأن علی علیه السلام نازل شده است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد