به‌روز‌رسانی؛ المپیک توکیو| خداحافظی تلخ کاپیتان بانوان؛ عباسعلی حریف مصدومیت نشد/ نخستین مدال کاراته با درخشش گنج‌زاده قطعی شد

کد خبر: 307154
|
15:49 - 1400/05/16
نسخه چاپی
به‌روز‌رسانی؛ المپیک توکیو| خداحافظی تلخ کاپیتان بانوان؛ عباسعلی حریف مصدومیت نشد/ نخستین مدال کاراته با درخشش گنج‌زاده قطعی شد
به‌روز‌رسانی؛ المپیک توکیو| خداحافظی تلخ کاپیتان بانوان؛ عباسعلی حریف مصدومیت نشد/ نخستین مدال کاراته با درخشش گنج‌زاده قطعی شد : شانزدهمین و آخرین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با پیگیری رقابت‌های نمایندگان ورزش ایران درحال برگزاری‌ست. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شانزدهمین و آخرین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو با پیگیری رقابت‌های نمایندگان کاروان ستارگان ایران زمین در رشتۀ کاراته برگزار می‌شود.

پیروزی کاپیتان حمیده در نخستین بازی

در چارچوب رقابت‌های المپیک توکیو، حمیده عباسعلی کاراته‌کای کشورمان در گروه B وزن مثبت ۶۱ کیلوگرم کومیته زنان، در اولین مسابقه خود مقابل لامیا ماتوب از الجزایر با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی رسید. الینا کوئرچی از سوئیس، فریال عبدالعزیز از مصر و گانگ لی از چین حریفان بعدی عباسعلی هستند. از این گروه دو کاراته‌کا به مرحله نیمه نهایی می‌روند و در صورتی که عباسعلی در جمع دو ورزشکار برتر گروهش قرار بگیرد، مدال برنز او مسجل خواهد شد.

تزلزل در گام‌های عباسعلی حس شد

حمیده عباسعلی نماینده کاراته کشورمان در وزن ۶۱+کیلوگرم المپیک ۲۰۲۰ در دومین مبارزه خود برابر الینا شوئرچی، حریفی از سوئیس با نتیجه ۴ بر ۰ مغلوب شد.

یک گام تا اولین مدال

حمیده عباسعلی در مبارزه سوم به مصاف فریال عبدالعزیز از مصر رفت که با نتیجه ۹ بر ۷ به پیروزی رسید. دیدار بعدی و نهایی عباسعلی با نماینده چین خواهد بود.

 

 

پایان کار کاپیتان با مصدومیت

 

کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان کشورمان در واپسین گام و در حالی که مقابل حریف چینی‌اش قرار گرفته بود، نتوانست حریف وی و البته مصدومیت خود شود که با پذیرش شکست با نتیجه ۸ بر ۴، با حضور در رتبه چهارم از رسیدن به حداقل مدال هم بازماند. او پس از باخت نیز لنگان لنگان و در حالی که گریه می کرد، همراه با مربی اش سمانه خوش قدم راهی سالن گرم کردن شد.

 

انتقال بانوی کاراته‌کا به کلینیک

 

حمیده عباسعلی امروز در جریان مبارزه با حریف چینی خود از ناحیه زانو آسیب دید و با مصدومیت رقابت خود را ادامه داد. وی پس از این مسابقه  لنگ‌لنگان و با اشک از سالن خارج شد و به دلیل شدت ضربه وارد شده به کلینیک دهکده انتقال یافت و تحت معاینه قرار گرفت. پزشکان در حال بررسی وضعیت زانوی مصدوم این کاراته‌کا هستند.

 

 

 

حضور مسئولین ورزش ایران برای تماشای دیدارهای کاراته

 

نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران، مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، پیمان فخری معاون کاروان، علیرضا رحیمی و عبدی افتخاری اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، علی رغبتی عضو تیم سرپرستی، کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش و حمید سلامی مدیر تشریفات کمیته ملی المپیک در سالن محل برگزاری مسابقات کاراته المپیک ٢٠٢٠ توکیو حضور دارند.

 

 

برتری گنج‌زاده در نخستین گام

سجاد گنج‌زاده در وزن ۷۵ کیلوگرم مردان، با ایوان وسیچ از کرواسی، دانیل گاسنسکی از کانادا، برایان ایر از آمریکا و طارق حمدی از عربستان همگروه است. گنج‌زاده در نخستین دیدار خود مقابل وسیچ از کرواسی با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید.

تساوی سجاد مقابل حریف سعودی

نماینده کاراته کشورمان در وزن ۷۵+کیلوگرم المپیک۲۰۲۰، در دومین مبارزه خود برابر حریفی از کشور عربستان با نتیجه ۰ بر ۰ به تساوی رسید.

 

 

در آستانۀ مدال المپیکی

 

وی در سومین مبارزه خود برابر حریفی از کشور آمریکا با نتیجه ۶ بر ۰ به پیروزی رسید تا با دو پیروزی و یک تساوی در آستانه  صعود از گروه و کسب مدال قرار گیرد. 

 

مدال قطعی شد، رنگ‌اش نه

 

گنج‌زاده با پیروزی ۲ به ۱ مقابل رقیب کانادایی، به نیمه نهایی صعود کرده و حداقل مدال برنز المپیکی خود را قطعی کرد. در رشته کاراته دو ورزشکار اول هر گروه به دور نیمه نهایی صعود می‌کنند، برندگان دیدارهای حذفی به فینال می‌روند و دو ورزشکار دیگر صاحب مدال برنز مشترک می‌شوند.

 

این خبر تکمیل می‌شود...