VODها دست پر می‌آیند/ از «یاغی» محمد کارت تا «جیران» حسن فتحی/ امتحان اول میری و حجازی با «خسوف و نوبت لیلی»

کد خبر: 307292
|
16:18 - 1400/06/29
نسخه چاپی
VODها دست پر می‌آیند/ از «یاغی» محمد کارت تا «جیران» حسن فتحی/ امتحان اول میری و حجازی با «خسوف و نوبت لیلی»
VODها دست پر می‌آیند/ از «یاغی» محمد کارت تا «جیران» حسن فتحی/ امتحان اول میری و حجازی با «خسوف و نوبت لیلی» : پس از استقبال مخاطبان از سریال های اخیر شبکه نمایش خانگی مثل «زخم کاری، قورباغه و خاتون» دو سرویس فیلیمو و نماها در رقابتی تنگاتنگ در حال ساخت سریال های اختصاصی خود هستند تا مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ واژه سه حرفی VOD امروزه برخلاف یک دهه گذشته دیگر کلمه عجیب وغریبی نیست و در حال حاضر افراد زیادی در جامعه از مشترکان و کاربران یکی از سرویس های آنلاین به شمار می آیند.

حدود یک دهه در ایران و دو دهه در دنیا از عمر این سرویس های آنلاین می گذرد و پدیده ای نو محسوب می شوند ولی شاید ویروس کرونا و انتشار آن در تمام دنیا و محدودیت هایی که با خود به همراه آورد باعث شد تا مسیر محبوبیت و استفاده همگانی از VOD ها به سرعت افزایش یابد تا امروزه بسیاری آنها را رقیبی جدی برای سینما و تلویزیون عنوان می کنند.

تعطیلی سینماها در دوران کرونا و تشویق به خانه ماندن، همه شرایطی را بوجود آورد تا روز به روز به تعداد مشترکین این سرویس های آنلاین افزوده شود و حالا به جرات بسیاری از مردم سریال ها، فیلم ها و برنامه های محبوب خودرا از طریق وی او دی ها تماشا می کنند.

سهولت و سرعت دسترسی به فیلم‌ها، همه‌گیر شدن استفاده از اینترنت پرسرعت و توسعه‌ی دستگاه‌ها و تجهیزات هوشمند، بازار صنعت VOD و توزیع فیلم‌های مستقل را هم‌زمان با رشد چشم‌گیر و درآمدی فزاینده روبه‌رو کرده است.

امروزه در بین VOD های مطرح خارجی نام هایی مانند نتفلیکس، اپل تی وی، آمازون پرایم، هولو، کرکل و HBO از محبوبیت بیشتری برخورداراند؛ اما نتفلیکس که در چند سال اخیر نامش بیشتر شنیده می شود، بیش از دو دهه پیش در سال 1997 راه اندازی شد. در آن سالها این سرویس فعالیتش را با ارسال پستی DVD  آغاز کرد و بعدها با گسترش فعالیت خود، سرویس پخش آنلاینش را نیز راه اندازی کرد و در اولین و مهمترین اقدام در تولید محتوایش، سریال « خانه پوشالی » را تهیه کرد که باعث شهرت فراوان این کمپانی شد. هم اکنون نتفلیکس فیلم ها و سریال های زیادی را در سراسر جهان تولید می کند و از چنان قدرت نفوذی برخوردار است که به آن لقب «غول رسانه آنلاین» داده اند.

در ایران نیز آیو، لنز، تیوا، فام، شیما، فیلمگردی از سرویس های وی او دی به شمار می روند ولی دو سرویس «فیلیمو و نماوا» گوی رقابت را از سایر سرویس ها ربوده اند و عملا قدرت بلامنازع این ماجرا شده اند.

علاوه بر فیلم ها و سریال های روز دنیا که توسط این سرویس ها دوبله و یا زیرنویس می شوند، چند سالی است که تولید سریال های ایرانی با حضور کارگردان ها و بازیگران مطرح سینما و تلویزیون، باعث شده تا رقابت تنگاتنگی بین این سرویس ها بوجود آید و همه این ها باعث می شود تا دست مخاطب برای دیدن سریال های متنوع بازتر باشد.

به تازگی پخش سریال پرمخاطب «زخم کاری» به کارگردانی محمد حسین مهدویان از فیلیمو پایان یافته و بلافاصله سریال «میدان سرخ» با فضای جنایی مافیایی پخش خود را آغاز کرده است. سریال «خاتون» به کارگردانی تینا پاکروان نیز از نماوا در حال پخش است؛ در دو سرویس فیلیمو و نماوا سریال های دیگری به صورت تولید و پخش اختصاصی در حال تهیه و تولید اند که در ادامه نگاهی گذرا به عوامل تولید آنها خواهیم داشت.

سریال جزیره

سریال جزیره به کارگردانی سیروس مقدم در سال 1400 ساخته شده است. این سریال در ژانر خانوادگی و اجتماعی است و در آن محمدرضا فروتن، هنگامه قاضیانی، میترا حجار، حسام منظور، غزل شاکری، کاظم سیاحی، اکبر زنجانپور، امیر کاظمی، حمیدرضا پگاه، سامیه لک، زهیر یاری و مینا وحید به هنرمندی پرداخته‌اند.

«جزیره»، سریالی در ژانر درام-اجتماعی و خانوادگی به کارگردانی سیروس مقدم، نویسندگی علی طالب آبادی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی و امیرحسین حیدری، یکی از جدیدترین سریال های اختصاصی فیلیمو و دومین ساخته سیروس مقدم برای شبکه نمایش خانگی است.

درخلاصه داستان این سریال آمده: جزیره مکان نیست، بهانه کشمکش بین آدم هایی ست که سرنوشت خود را در آن جستجو می کنند و دست مایه ای است برای تلاش کسانی که تصمیم دارند از زندگی سهم بیشتری داشته باشند؛ آنها برای رسیدن به جزیره دست به هرکاری می زنند.

 

سریال جیران

سریال «جیران» به کارگردانی حسن فتحی  و در ژانر عاشقانه و خانوادگی در حال فیلمبرداری است.

در این سریال بهرام رادان در نقش ناصرالدین شاه، پریناز ایزدیار در نقش سوگلی شاه، مریلا زارعی ( مهدعلیا مادر ناصرالدین شاه)، امیر جعفری (میرزا آقاخان نوری صدراعظم شاه)، غزل شاکری (عزت الدوله خواهر شاه و همسر امیرکبیر)، رویا تیموریان، مهدی پاکدل، رعنا آزادی ور، امیرحسین فتحی، بابک حمیدیان، گلاره عباسی، کتانه افشارنژاد، ستاره پسیانی، مرتضی اسماعیل کاشی، هومن برق نورد، مهدی کوشکی، سمیرا حسن پور، فاطمه مسعودی فر، بهناز نازی، غلامرضا نیکخواه، سیاوش چراغی پور، محمد شیری، حمیدرضا نعیمی، رضا جهانی، الهام نامی، نهال دشتی، سینا رازانی به هنرمندی پرداخته‌اند.

«جیران»، جدیدترین اثر حسن فتحی یکی از عظیم ترین آثار شبکه نمایش خانگی در سال 1400 خواهد بود. داستان سریال درمورد یکی از ندیمه های ناصرالدین شاه به اسم «جیران» است که پادشاه عاشق او می شود اما مسیر این عشق، مسیر راحت و آسانی نخواهد بود!

 

سریال یاغی

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی ساخته خواهد شد. این سریال در ژانر خانوادگی و اجتماعی است و پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی قرار است به عنوان بازیگران اصلی این سریال به ایفای نقش بپردازند.

محمد کارت که با فیلم «شنای پروانه» در جشنواره فیلم فجر همه نگاه ها را به سمت هنرمندی و توانایی خود جلب کرده، حالا با ساخت «یاغی» قصد دارد دوباره این موفقیت را تکرار کند.

 

سریال ساخت ایران 3

سریال ساخت ایران 3 به کارگردانی بهمن گودرزی قرار است به زودی مراحل ساخت خود را آغاز کند. این سریال که در ژانر کمدی و خانوادگی است، امین حیایی و مجید صالحی را در ترکیب بازیگران اصلی خود دارد.

در خلاصه فصل سوم این سریال آمده: غلام در جنوب ایران غواص است. یک روز بهین که بدهی سنگینی بالا آورده، از او کمک می خواهد. غلام که به بهین علاقه دارد تصمیم می گیرد به او کمک کند. اما حل مشکل بهین برای غلام دردسرهای زیادی را به دنبال دارد.

فصل اول این سریال در سال 90 و به کارگردانی محمد حسین لطیفی ساخته شد و بعد از پخش در شبکه نمایش خانگی، از شبکه های آی فیلم و نسیم نیز به روی آنتن رفت. فصل دوم «ساخت ایران» نیز به کارگردانی برزو نیک نژاد و در سال 95 ساخته شد و حالا با استقبالی که از این مجموعه شده، قرار است فصل سوم آن ساخته شود.

امین حیایی تنها بازیگری است که در این سه فصل حضور داشته و در کنار او بازیگرانی همچون محمدرضا گلزار، محسن کیایی، فرهاد اصلانی، مهران احمدی، سحر دولتشاهی، سارا بهرامی، بهنام تشکر، گوهر خیراندیش و الیکا عبدالرزاقی به ایفای نقش پرداخته اند.

 

سریال نیسان آبی

سریال نیسان آبی به کارگردانی منوچهر هادی و و تهیه‌کنندگی احسان ظلی‌پور در ژانر خانوادگی و کمدی قرار است ساخته شود.

جدیدترین ساخته فیلیمو در حالی این روزها مشغول ضبط تصاویر است که به زودی آماده پخش می‌شود.  این سریال در فضایی طنز ساخته می‌شود و حسین یاری، یکتا ناصر، مهران غفوریان، بهناز جعفری و جمشید هاشم‌پور بازیگران اصلی این سریال هستند. 

فیلمنامه «نیسان آبی» را سعید دولتخانی و سعید هوشیار بر اساس فیلمنامه سینمایی «نیسان آبی» نوشته کمیل روحانی به نگارش درآورده اند. 

 

سریال خسوف

«خسوف» سریالی درام، اجتماعی و عاشقانه به نویسندگی مهدی شیرزاد و حسین تراب نژاد، کارگردانی مازیار میری و تهیه‌کنندگی همایون اسعدیان است.

در خلاصه این سریال که قرار است به صورت اختصاصی از نماوا پخش شود، آمده: امیر بر خلاف قول و قرارهایی که با دختر دایی خود گذاشته است، دل به دختر دیگری می بازد. آشکار شدن این عشق، خانواده امیر را به تکاپو انداخته و ...

مازیار میری پس از آخرین کار خود در تلویزیون با نام «هیات مدیره» حالا تصمیم گرفته است که اولین تجربه خود در شبکه نمایش خانگی را با «خسوف» داشته باشد.

این سریال در سکوت کامل خبری علاوه بر تهران در استانبول نیز جلوی دوربین رفته است. 

گویا قرار است بیشتر نقش آفرینان این سریال بازیگران تئاتری باشند ولی از امین تارخ، شمسی فضل اللهی، شهره سلطانی و سولماز حصاری به عنوان بازیگران این سریال نام برده می شود.

 

سریال شبکه مخفی زنان

«شبکه مخفی زنان» سریالی کمدی و تاریخی به نویسندگی محسن قرایی، کارگردانی افشین هاشمی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی است. طراحی داستان این مجموعه توسط محمد رحمانیان انجام شده است.

«شبکه مخفی زنان»، نخستین تجربه افشین هاشمی در زمینه ساخت سریال است. او سابقه کارگردانی در سینما را با آثاری هم چون «خسته نباشید»، «صدای آهسته»، «گذر موقت»، «خاله قورباغه» و «خداحافظ دختر شیرازی» دارد.

در خلاصه این سریال آمده: در ابتدای قرن چهاردهم شمسی، وقتی شاه متوجه جنبش‌های نوظهور مربوط به حقوق زنان در کشور می‌شود، ماموریت ویژه‌ای به یکی از اهالی دربار خود می‌دهد و ...

لیلا حاتمی، سیامک انصاری، شبنم مقدمی، حمید فرخ نژاد، مهدی هاشمی، احمد مهرانفر و لیلا زارع از بازیگرانی هستند که حضورشان در این سریال قطعی شده است.

لیلا حاتمی که با «نهنگ آبی» فریدون جیرانی برای اولین بار به شبکه نمایش خانگی آمد، در زمان پخش این سریال به دلیل عدم کیفیت فیلمنامه و بازنویسی های بسیار، از ادامه پروژه انصراف داد تا اولین حضور او در سریال های شبکه نمایش خانگی با شکست مواجه شود. حالا او با این سریال کمدی و تاریخی می خواهد حضور دیگری را تجربه کند.

 

سریال نوبت لیلی

«نوبت لیلی» سریالی درام، رازآلود و عاشقانه به نویسندگی روح الله حجازی، مهدی شیرزاد و سروش چیت ساز و کارگردانی و تهیه‌کنندگی روح الله حجازی است.

روح الله حجازی پس از فیلم‌های سینمایی «درمیان ابرها»، «زندگی خصوصی آقا و خانم میم»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو»، «مرگ ماهی»، «اتاق تاریک» و «روشن» حالا اولین سریال خود را با حضور بازیگران مطرح سینما جلوی دوربین خواهد برد.

این سریال داستانی رازآلود و عاشقانه را در سه برهه تاریخی روایت می‌کند. لیلی که اتفاقات شوم زمان کودکی‌اش را ناشی از نفرینی کهن می‌داند، از طریق کتابی مرموز در می‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های موازی بسیاری زیسته‌اند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد.

از بازیگران این سریال می‌توان به ترکیبی از بازیگرهای سینمایی و تلویزیونی از جمله حمید فرخ نژاد، مریلا زارعی، امین شعرباف، گوهر خیراندیش و مهران غفوریان اشاره کرد که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌ اند.

 

سریال حرفه ای

«حرفه ای» سریالی اجتماعی و اکشن به نویسندگی و کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی سعید خانی است.

در سریال «حرفه ای» سیروان و زانیار خسروی خواننده‌های پاپ در کنار بازیگران نام آشنایی چون سارا بهرامی و علی مصفا به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

سریال حرفه ای، نخستین تجربه بازیگری سیروان خسروی است. پیش از او خواننده های دیگری همچون رضا یزدانی، فرزاد فرزین، بهنام بانی در فیلم ها و سریال های شبکه نمایش خانگی به عنوان بازیگر حضور داشته اند.

مزدک میرعابدینی، مرتضی تقی زاده و اسما رمضانی، المیرا دهقانی، سارا بهرامی، ماهور الوند، زانیار خسروی و علی مصفا از جمله هنرپیشه های این سریال هستند.

در خلاصه این سریال آمده: پول هنگفتی در میان است. برای از بین بردن موانع و رسیدن به این ثروت، نقشه بی‌نقصی لازم است. نقشه‌ای ناب و پیچیده که اجرای آن، نیاز به یک آدمکش حرفه‌ای دارد. احتمالا او باهوش‌ترین و بی‌رحم‌ترین است و ...

انتهای پیام/