با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در اسلام آبادغرب+تصاویر

کد خبر: 307298
|
17:29 - 1400/06/31
نسخه چاپی
تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در اسلام آبادغرب+تصاویر
با حضور مسئولین شهرستان آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس  با حضور مسئولین شهرستان آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس بسیج، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و جهاد سازندگی در اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

 

 سرهنگ پاسدار ارسلان سلطانقلی در آغاز مراسم  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته دفاع مقدس به مدعوین خیرمقدم گفت.

 

وی عنوان کرد: آرامش و آسایش امروز ما مدیون رشادت و ایثارگری رزمندگان اسلام است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و مردانه ایستادند و از کیان این مملکت دفاع کردند.

 

 

کشور ایران تا قبل از انقلاب در 57 جنگ شرکت داشته و نتیجه آنها این شده که در هیچ جنگی پیروز نبوده و سه و نیم میلیون کیلومتر مربع(دو برابر خاک امروز کشور)،  بالغ بر 16 کشور از ایران جدا شده است و این ضربه ای بوده که در قراردادهای ننگین بر ایران وارد شده است  اما باشکل گیری انقلاب اسلامی ابرقدرت ها جنگی را بر ملت ایران تحمیل کردند که مردم ایران به رهبری امام(ره) مردانه ایستادند و نگذاشتند یک وجب از خاک کشور جدا شود و این مدیون جهاد و شهادت شما پیشکسوتان است که قهرمان نسل های فردا هستید و وظیفه ما هست که قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در این مراسم با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: اعتقادات مذهبی رزمندگان اسلام نقش بی بدیلی در پیروزی های جبهه های جنگ داشت.

 

وی افزود: وقتی از نفوذ منطقه ای سخن به میان می آید شاید برخی تصور کنند ایران در کشورهای دیگر بدنبال جنگ می رود اما نفوذ منطقه ای ما و صدور انقلاب بخاطر درایت امامین انقلاب و رشادت مدافعین وطن و مدافعین حرم است.

 

 

وی در خاتمه گفت: یاد بزرگ مرد پیشکسوت دفاع مقدس حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی را گرامی میداریم و خداوند را بخاطر وجود این نعمت معنوی شکر می کنیم که بخش عظیمی از عزت کشور ما مدیون ولایت است.

 

سیروس عبدی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری اسلام آبادغرب در این مراسم اظهار داشت: واقعا" جا داشت در مراسم عظیمی جهت پاسداشتسرافرازی ها و رشادت رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس گرفته شود اما این مراسم بخاطر شیوع ویروس کرونا بصورت محدود برگزار گردید.

 

وی بیان داشت: در تاریخ انقلاب دو نقطه عطف در دهه اول انقلاب رخ داده یکی "انقلاب" ودیگری "جنگ" که این دو موضوع از هم جدا نیستند و قدر هر دو باید دانسته شود و اگر چنین نشود دچار خسران می شویم.

 

 

وی با تشریح مولفه های اقتدار جمهوری اسلامی و مقایسه آن با دیگر کشورهایی که ادعای ابرقدرتی دارند، گفت وجه تمایز قدرت ایران که همین رهبری حکیمانه امامین انقلاب و رشادت رزمندگان اسلام است که هیچ کشوری از آن برخوردار نیست.

عبدی خاطرنشان کرد: تجربه ایثار گران باید به نسل های جدید انتقال یابد که با دست خالی و یا سلاح های ابتدایی در مقابل تجهیزات ابرقدرت های جهان ایستادند و از میهن اسلامی دفاع کردند.

 

در خاتمه این مراسم که در سالن فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد؛ بصورت نمادین از تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس بسیج، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و جهاد سازندگی تجلیل بعمل آمد.

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها