به‌روزرسانی؛ کشتی قهرمانی جهان| شکست سنگین گرایی در مصاف حساس مقابل قهرمان المپیک/ مختاری در یک‌قدمی فینال قرار گرفت

کد خبر: 307342
|
15:23 - 1400/07/15
نسخه چاپی
به‌روزرسانی؛ کشتی قهرمانی جهان| شکست سنگین گرایی در مصاف حساس مقابل قهرمان المپیک/ مختاری در یک‌قدمی فینال قرار گرفت
به‌روزرسانی؛ کشتی قهرمانی جهان| شکست سنگین گرایی در مصاف حساس مقابل قهرمان المپیک/ مختاری در یک‌قدمی فینال قرار گرفت : نخستین روز از جریان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان با پی‌گیری مسابقات ۴ وزن نخست برگزار شد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از اتمام رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در اسلو که با کسب رده سوم تیمی برای آزادکاران کشورمان همراه شد، رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان۲۰۲۱ از امروز (پنج‌شنبه - ۱۵ مهرماه) با پی‌گیری مسابقات شاگردان محمد بنا در ۴ وزن نخست آغاز شد.

 

نتایج جدال‌های فرنگی‌کاران کشورمان در اوزان ۵۵، ۷۲، ۷۷ و ۸۲ کیلوگرم به شرح زیر خواهد بود؛

 

وزن ۵۵ کیلوگرم: سجاد عباس‌پور در دور نخست به مصاف مکس نوری از آمریکا رفت که در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب وی شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله یک چهارم نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

 

وزن ۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری در دور نخست با کریستوف بورگر از اتریش کشتی گرفت که طی جدال یک‌طرفه و پیش از اتمام زمان قانونی، با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد به مصاف جی یول لی از کره جنوبی رفت و او را با نتیجه ۱۲ بر ۲ مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه ۹ بر صفر اولوو غنی‌زاده از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

 

وزن ۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی، کاپیتان تیم ملی کشورمان در دور اول به مصاف آیک مناتساکانیان، دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان رفت که در این جدال موفق به کسب برتری  ۶ بر ۱ شد. وی در دور بعد به مصاف گلا بولکوادزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان رفت و او را نیز با نتیجه ۶ بر ۱ شکست داد تا در مرحله یک‌چهارم نهایی با رومن ولاسوف، قهرمان جهان و المپیک از روسیه سرشاخ شود. وی در این مصاف با نتیجه ۱۰ بر ۱ برابر رومن ولاسوف نماینده روسیه، قهرمان المپیک و جهان مغلوب شد و در صورت صعود کشتی‌گیر قدرتمند روس به فینال، گرایی راهی جدول شانس مجدد خواهد شد.

 

وزن ۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام در دور نخست به مصاف سینگ هارپریت از هند رفت که این فرنگی‌کار هندی را با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب نمود. وی در دور یک‌هشتم نهایی مقابل تارک محمد عبدالسلام شبلی محمد از بلغارستان با نتیجه ۷ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. پشتام در این مرحله به مصاف رادیک کولیف، دارنده مدال نقره جهان از بلاروس می‌رود.

 

این خبر تکمیل می‌شود...