در راستای ارتقای فرهنگ منابع طبیعی و احیای اراضی جنگلی صورت گرفت؛

برگزاری پویش بذرکاری و جنگل کاری در اسلام آبادغرب+فیلم

کد خبر: 307512
|
23:21 - 1400/09/10
نسخه چاپی
برگزاری پویش بذرکاری و جنگل کاری در اسلام آبادغرب+فیلم
در راستای ارتقای فرهنگ منابع طبیعی و احیای اراضی جنگلی، پویش بذرکاری و جنگل کاری در روستای چنگر اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،همزمان با استانهای زاگرس نشین در شهرستان اسلام آباد غرب و در روستای چنگر، از توابع حومه شمالی اسلام آبادغرب پویش بذرکاری مشارکتی،با دو هدف ارتقاء فرهنگ منابع طبیعی و  احیاء و افزایش سطح اراض جنگلی برگزار شد.

 

در این مراسم با شکوه که با همراهی موثر موسسات مردم نهاد، فرمانداری،بخشداری مرکزی،نهادها و ارگانهای دولتی، مردم فهیم و طبیعت دوست روستای چنگر و روستاهای حومه شمالی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسلام آباد غرب همراه بود، مساحت ۱۵ هکتار از اراضی ملی  این پلاک با انواع بذور درختان جنگلی ،بذر کاری گردید، میزان ۷۰ هکتار دیگر از این عرصه نیز به صورت متوالی طی چند روز آینده کشت خواهد شد.

 

مهندس قنبری رئیس منابع طبیعی شهرستان گفت: مزیت این عرصه این است که پس از کشت، تعهد اهالی در مراقبت و نگهداری آن و با توصیه سادات و بزرگان منطقه است.

 

وی اظهار کرد: با عنایت به استقبال مردم روستا از این طرح برنامه کاروان نیکوکاری در جهت ارائه آموزشهای مختلف با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شده است.

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد