عملکرد ۱۰۰روزه دولت بی ارتباطیFATF با واردات واکسن را اثبات کرد/ کاهش مرگ و میر کرونایی دستاورد دولت سیزدهم است

کد خبر: 307520
|
15:14 - 1400/09/13
نسخه چاپی
عملکرد ۱۰۰روزه دولت بی ارتباطیFATF با واردات واکسن را اثبات کرد/ کاهش مرگ و میر کرونایی دستاورد دولت سیزدهم است
عملکرد ۱۰۰روزه دولت بی ارتباطیFATF با واردات واکسن را اثبات کرد/ کاهش مرگ و میر کرونایی دستاورد دولت سیزدهم است : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد دولت در ۱۰۰ روز اخیر عدم ارتباط واردات واکسن به تحریم ها و FATF را متبلور کرد به طوری که دولت در یک ماه ابتدایی مسئولیت خود ۱۵۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور کرد که در اثر آن حدود ۸۲ درصد مردم واکسینه شدند و بسیاری از استانها از وضعیت قرمز خارج شدند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،«سیدجلیل میرمحمدی»، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه در دولت قبل بارها با وزیر بهداشت وقت و مسئولان مربوط با ستاد ملی مقابله با کرونا جلسه برگزار کردیم تا به رویه واحد برسیم گفت: متاسفانه در ستاد ملی مقابله با کرونا در دولت قبل همدلی، تکصدایی و همراهی وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه موازی کاری های دولت قبل در مقابله با کرونا به رسانه ها هم کشیده شد عنوان کرد: رئیس جمهور یک حرفی می زد، وزیر بهداشت و کشور هر کدام یک حرفی می زدند و تصمیمات کارشناسی نبود، مجلس هم به استناد همین عملکرد گزارشی از ترک فعل های رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا تهیه و به قوه قضائیه ارسال کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه دولت قبل عدم ورود واکسن را به مسئله تحریم ها و عدم پذیرش FATF گره می زد تصریح کرد: در طول 15 ماه فقط 11 میلیون دوز واکسن وارد کشور کردند و معضل صف های طولانی واکسیناسیون و تاخیر در دریافت واکسن هم به معضلات دیگر اضافه شد.

میرمحمدی با اشاره به اینکه بعد از تحویل دولت به آقای رئیسی در اوج کرونا قرار داشتیم و روزانه حدود 700 مرگ و میر در اثر کرونا در کشور ثبت می شد عنوان کرد: رئیس وقت ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور روسای کمیته اجتماعی و بهداشت مجلس مخالفت می کرد تا در نهایت بعد از مدتها پافشاری و پیگیری اجازه حضور نایب رئیس مجلس در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا را صادر کردند.

نماینده مردم میبد در مجلس با اشاره به اینکه نگاه بسته دولت قبل در مقابله با کرونا در استانها نیز جاری بود تاکید کرد: متاسفانه استانها اجازه ورود در تصمیم گیری ها را نداشتند اما امروز در دولت سیزدهم به استانها این اختیار داده شده است که متناسب با شرایط استان برای مقابله با کرونا تصمیم گیری شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه در این دولت خوشبختانه تک صدایی و وحدت رویه حلال مشکلات است ادامه داد: همدلی در ستاد ملی مقابله با کرونا در دولت سیزدهم و همچنین استفاده از نظرات کارشناسان فنی باعث شده است که گفتمان واحد در تمام کشور تسری پیدا کند.

میرمحمدی با اشاره به عدم ارتباط واردات واکسن به مقوله تحریم ها و پذیرش FATF تاکید کرد: عملکرد دولت در 100 روز اخیر عدم ارتباط واردات واکسن به تحریم ها و FATF را متبلور کرد به طوری که دولت در یک ماه ابتدایی مسئولیت خود 150 میلیون دوز واکسن وارد کشور کرد که در اثر آن حدود 82 درصد مردم واکسینه شدند و بسیاری از استانها از وضعیت قرمز خارج شدند.

وی با بیان اشاره به بازگشایی مدارس، آموزش عالی و بسیاری از مشاغل بعد از واکسیناسیون عمومی گفت: مرگ و میرها از 700 نفر به حدود 70 نفر در روز کاهش پیدا کرد که این رقم عدد قابل توجهی در عملکرد 100 روزه دولت به شمار می رود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی بعد از انجام واکسیناسیون خاطرنشان کرد: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند در مواجه با سویه جدید کرونا نیز بدون مشکل خواهیم بود.

انتهای پیام/ک