امام جمعه اسلام آبادغرب:

در برابر فسادها و ترک فعل ها باید غیرتمندانه تبیین کرد/ مردم از استاندار توقع دارند دست مدیران ناتوان از تصدی گری بر منافع مردم کوتاه شود

کد خبر: 307680
|
19:05 - 1400/10/24
نسخه چاپی
در برابر فسادها و ترک فعل ها باید غیرتمندانه تبیین کرد/ مردم از استاندار توقع دارند دست مدیران ناتوان از تصدی گری بر منافع مردم کوتاه شود
امام جمعه اسلام آبادغرب با بیان این سیره امام(ره) و رهبری که؛ در برابر فسادها و ترک فعل ها باید غیرتمندانه تبیین کرد، گفت: مردم از استاندار کرمانشاه توقع دارند دست مدیران ناتوان به ویژه مدیرکل ها از تصدی گری بر منافع مردم کوتاه شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام روح الله زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نمازجمعه امروز با سفارش به رعایت تقوای الهی، سالروز وفات ام البنین(س) را تسلیت عرض نمود و اظهار داشت: مواجهه مادر حضرت ابالفضل العباس با فرزندان حضرت زهرا(س) و امام حسین(ع)  تبلوری از ادب، کمال و فضائل اخلاقی است.

 

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت 19 در سالروز قیام خونین مردم قم، عنوان کرد: نکته مهم و شاه بیت فریشات معظم له بحث غیرت دینی است، غیرت دینی یعنی اینکه حساس باشیم و نسبت به مسائلی که شرع مقدس نسبت به آنها اهتمام و توجه داشته است بی تفاوت نباشیم. مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی همه اینها می تواند مصادیقی برای غیرت دینی باشد.

 

 

امام جمعه شهرستان گفت: در کنار غیرت دینی مسائل روشنگری، تبیین و جهاد ابلاغ حائز اهمیت است که میان غیرت دینی و این مسائل در هم تنیدگی خاصی ملاحظه می شود، تبیین را باید غیرتمندانه انجام داد و در برابر ملامت هاو سنگ اندازی ها و در برابر فسادها، کارشکنی و ترک فعل ها باید غیرتمندانه تبیین کرد و بازگو کرد، نه غیرت دینی بدون تبیین و تبیین بدون غیرت نتیجه و ثمر لازم را نخواهد داشت.

 

 

وی بیان داشت: انقلاب در آغاز با حضور و وجود جریان ها وعناصر چپ، لیبرال، کمونیست و التقاطی مواجه و دچار چالش بود و کار بزرگ امام خمینی(ره) این بود که با تولی و تبری کار خود را آغاز کرد و در برابر طاغوت های داخلی و خارجی موضع گیری کرد و این بنیان مرصوص توسط امام(ره) انجام نمی شد مگر با کوتاه کردن دست اشرار وطنی و دواعش و الا همین هایی که در این کشور زندگی می کردند اما افکار و رفتارشان غیر از آموزه های اسلام و انقلاب بود، انقلاب را در ادامه دچار چالش می کردند. امام راحل از همان ابتدا کار آنها را یکسره کرد و در سخنرانی ها و دادن سمت به ایشان خودداری می نمود و این راه و کلام امام(ره) امروز مورد نیاز همه ماست.

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به مسائل استان کرمانشاه، عنوان کرد: رمز موفقیت دولت سیزدهم این است که دست نفوذی ها و کسانی که بدون شایستگی و داشتن شرایط و استانداردهای لازم برای تصدی مسئولیت ها و صرفا" با لابی گری و هزینه های مالی سمت هایی را بدست می آورند کوتاه کند و این دولت موفق نخواهد بود مگر اینکه خودش را از اینها مبری کند و یک خانه تکانی اساسی بکند.

 

 

وی تصریح کرد: مردم از استاندار کرمانشاه توقع دارند ، مدیرانی که توانایی کار ندارند به ویژه کسانی که مدیرکل هستند و مدیران ناتوان را باید از عرصه سیاست و تصدی گری بر منافع مردم دست شان کوتاه شود و این باید از تسویه حساب جدا شود چون این انقلاب اگر بخواهد بر سرعتش بر رسیدن به اهداف و رسیدن به سعادت ، در گشایش اقتصادی و بزرگ شدن سفره های مردم اگر بخواهد توفیقی داشته باشد باید تکلیف خود را با کسانی که سد راه این آرامش هستند مشخص کند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: قبل از اینکه استان کرمانشاه مشکلات عدیده ای در حوزه سرمایه گذاری و زیرساخت ها داشته باشد، مشکل اصلی زیرساختی استان وجود همین لابی گری هایی است که افراد با نفوذ در این استان انجام می دهند که با توصیفی که از استاندار جدید شنیده شده است که در زمان خدمت ایشان در گذشته در برخورد با مفاسد و جرائم و کوتاه کردن دست دزدان و سارقان به سختی برخورد می کرد.

 

 

حجت الاسلام زمانی موسوی تصریح کرد: توقع مردم از استاندار جدید این است که بدون ملاحظه و در نظر گرفتن منافع مردم اجازه دخالت های بی جا در عزل و نصب ها را ندهند، همفکری و مشورت به اندازه لازم باشد اما اگر اسیر لابی گری ها شوند این استان روی خوش را به خود نخواهد دید.

 

وی یادآور شد: استاندار محترم در جلسه معارفه به بیان مهمترین توصیه رئیس جمهوری در خصوص "بیکاری" در استان کرمانشاه پرداختند، لذا ایجاد اشتغال مهمترین مسئله ای که باید مقدم تر از دیگر مسائل قرار گیرد و تمام تلاش ها باید در همین مسیر قرار گیرد و با توجه به سیاست های دولت دست استانداران نسبت به دولت های قبل در ایجاد اشتغال و رفع موانع بازتر و قدرت عمل بیشتری به استانداران داده شده در زمینه مانع زدایی تولید و اشتغال  فعال و کوشا باشند و مردم هم این انتظار را استاندار جدید دارند.

 

 

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: ارز 4200 تومانی در گذشته بجای اینکه در راستای تولید هزینه شود در جیب دلالان قرار گرفته، لذا برای این جراحی باید دردی را تحمل نمود لذا اجرای این سیاست تورم چند درصدی را بدنبال خواهد داشت اما لازم است به هیئت دولت و ریاست جمهوری اعتماد شود که این غده چرکین از اقتصاد کشور خارج شود و لازم است با کمک نخبگان اقتصادی و نمایندگان مجلس این طرح به خوبی اجرا شود که اقشار ضعیف جامعه سفره هایشان از این کوچکتر نشود.

 

 

وی افزود: همه ما و آحاد و اقشار مردم ، مسئولین از رده های پایین تا استاندار محترم کرمانشاه باید کمک کنند تا کشتی ناتمام انقلاب ساخته شود و دشمنان بدنبال سنگ اندای هستند تا این کار تمام نشود اما با کمک و همراهی مردم و کار جهادی و تلاش شبانه روزی مسئولین باید هر چه سریعتر کار این کشتی عظیم انقلاب تمام شود و کشتی بدست ناخدای آن؛ امام زمان(عج) سپرده شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها