اتفاق تکان دهنده در آستانه برگزاری انتخابات اسکیت؛ دوپینگ و محرومیت اسکیت باز ایران/ تبلیغات معکوس با موفقیت تقلبی!

کد خبر: 307696
|
10:01 - 1400/10/28
نسخه چاپی
اتفاق تکان دهنده در آستانه برگزاری انتخابات اسکیت؛ دوپینگ و محرومیت اسکیت باز ایران/ تبلیغات معکوس با موفقیت تقلبی!
اتفاق تکان دهنده در آستانه برگزاری انتخابات اسکیت؛ دوپینگ و محرومیت اسکیت باز ایران/ تبلیغات معکوس با موفقیت تقلبی! : یکی از اسکیت بازان ایران در رقابتهای جهانی مرتکب دوپینگ شده و نتیجه تست او مثبت اعلام شده است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فدراسیون اسکیت یکی از فدراسیون هایی است که این روزها به شدت درگیر برگزاری انتخابات است. انتخاباتی که قرار بود 22 دی ماه برگزار شود اما در نهایت به تعویق افتاد و وزارت ورزش و جوانان 2 بهمن ماه را به عنوان تاریخ جدید برگزاری انتخابات اعلام کرده.

در این روزهایی که تب برگزاری انتخابات و مشخص شدن رئیس جدید این فدراسیون المپیکی بالا گرفته، یک خبر عجیب و تاسف بار زیر آوار اخبار و فعالیت های انتخاباتی مدفون شده. خبری تلخ که یک خسران بزرگ برای این رشته و این فدراسیون محسوب می شود و بی تردید عوامل آن باید پاسخگو باشند.

چندی پیش بود که رقابتهای اسکیت قهرمانی جهان در شهر ایباگه کلمبیا برگزار شد و تیم ملی اسکیت ایران نیز بعد از برگزاری مسابقات انتخابی و مشخص شدن نفرات برتر، با حضور سه اسکیت باز در این رقابتها حضور یافت.

این مسابقات از تاریخ ۱۵ لغایت ۲۲ آبان ماه در شهر ایباگه کلمبیا برگزار شد و محمد صالحی، محمدامین حیدری و آزاد همتی ملی پوشان کشورمان اعزامی به این مسابقات بودند که مطابق انتظارات دستاورد خاصی در این مسابقات نداشتند. در این مسابقات محمد صالحی در ماده 100 متر بزرگسالان به مقام چهارم دست یافت. محمدامین حیدری در ماده 10000 متر از جمع 50 ورزشکار راه یافته به فینال این ماده، رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داد. آزاد همتی نماینده ایران در ماده 100متر جوانان در مرحله یک چهارم حذف شد

این کل نتایج ایران در این رقابتها بود که البته چهارمی صالحی در 100 متر و شکستن رکورد ایران توسط حیدری با تبلیغات فدراسیون همراه شد و فدراسیون اسکیت کوشید این نتایج را در حد یک دستاورد تاریخی جلوه داده و تیم اعزامی را موفق بنامد. نتیجه ای که خیلی زود پوشالی بودن آن عیان شده.

در حالیکه قریب به 2 ماه از این رقابتها سپری شده، خبر رسیده یکی از اسکیت بازان ایران در این رقابتها مرتکب دوپینگ شده و نتیجه تست او مثبت اعلام شده است. این اسکیت باز که مهمترین چهره تیم 3 نفره ایران در کلمبیا بود و نتیجه ای که کسب کرد توسط فدراسیون تاریخی قلمداد شد، با استفاده از مواد نیروزا در این مسابقات نتیجه گرفته و تخلف وی نیز محرز و از همین رو با محرومیت 2 ساله روبرو شده. در همین راستا فدراسیون جهانی حکم این تخلف و محرومیت وی را ابلاغ کرده اما هنوز آن را رسانه ای نشده تا بلکه در آستانه انتخابات مسئولین وقت زیر سئوال نروند.

در این میان نکته عجیب اینکه یکی از کاندیداهای اصلی انتخابات اسکیت که پیش از این در این فدراسیون سمت داشت، در همان زمان کوشید موفقیت تیم اعزامی را به خود منتسب کرده و از آن بهره برداری تبلیغاتی کند. در حالیکه حالا و درست در آستانه برگزاری انتخابات تخلف و تقلب تیم به ظاهر موفق آشکار شده.

آیا واقعا کاندیدایی که تیم متبوعش چنین تخلف بزرگی را رقم زده، می تواند رای اعتماد مجمع فدراسیون را جلب کرده و به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شود؟ آیا مسببان این رسوایی بزرگ نباید پاسخگو باشند؟ باید منتظر ماند و واکنش اعضای مجمع فدراسیون اسکیت را به این اتفاق تلخ را دید.

انتهای پیام/