رونمایی از ۱۴ خودرو جدید در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب/ ۲۵ شرکت خودرویی محصولات داخلی و وارداتی خود را معرفی کردند

کد خبر: 308250
|
09:32 - 1401/02/31
نسخه چاپی
رونمایی از ۱۴ خودرو جدید در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب/ ۲۵ شرکت خودرویی محصولات داخلی و وارداتی خود را معرفی کردند
رونمایی از ۱۴ خودرو جدید در نمایشگاه خودرو شهر آفتاب/ ۲۵ شرکت خودرویی محصولات داخلی و وارداتی خود را معرفی کردند : نمایشگاه خودرو تهران که یکی از مهم‌ترین نمایشگاه صنعت خودرو در کشور است، امسال از ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت در نمایشگاه شهرآفتاب برگزار شد. این رویداد چهارمین نمایشگاه خودرویی تهران است که پس از سه سال وقفه برگزار شد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برگزاری نمایشگاه خودرو تهران به دلیل شیوع کرونا به مدت ۳ سال به تعویق افتاده بود و چهارمین دوره این نمایشگاه نیز قرار بود در تاریخ ۲۶ الی ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ برگزار شود که به دلیل شیوع سویه امیکرون به تاریخی دیگر موکول شد. اما بالاخره ۲۶ اردیبهشت امسال چهارمین دوره این نمایشگاه با حضور علی نبوی معاون وزیر صمت و رییس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، عباس تقدسی نژاد مدیرعامل سایت نمایشگاهی شهر آفتاب و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه افتتاح شد. این رویداد خودرویی از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و از ۱۱ صبح الی ۱۸ عصر میزبان عموم مردم بود.

در این نمایشگاه شرکت های خودرویی مانند؛ گروه صنعتی ایران خودرو، ایران خودرو دیزل، ایساکو، مکث موتور، آمیکو، گروه بهمن، آرین پارس موتور، شایان دیزل و غیره حضور داشتند. جمع حاضرین در نمایشگاه ۲۵ خودروساز بودند که از ۱۴ محصول رونمایی کردند. بازار خودرو ایران بیش از گذشته نیاز به محصول جدید و البته با قیمت اقتصادی دارد، باید دید که در میان ۱۴ محصول رونمایی کدام یک می تواند بیشتر سهم بازار را براساس دو پارامتر مهم کسب کند. که این روزها و پس از اتمام این نمایشگاه یکی از محصولات شرکت آرین پارس موتور به نام لاماری ایما به شدت به چشم بازدید کنندگان آمده و در بین خریداران از آن به هعنوان یک خودرو زیبا و با کیفیت صحبت می‌شود.

البیته از خودروسازانی که در این نمایشگاه حضور ندارند می‌توان به گروه خودروسازی سایپا، مدیران خودرو، کرمان موتور، خودروسازان بم، صنایع خودروسازی ایلیا و سانیار موتور اشاره کرد. اگرچه گروه خودروسازی سایپا دو محصول اطلس و آریا را می توانست در نمایشگاه به رونمایی کند اما ظاهرا با توجه به تغییر برنامه تولید این خودروسازی، در نمایشگاه حاضر نشده است. کرمان خودرو نیز به دلیل نداشتن محصول جدید حاضر به ورود در نمایشگاه نشد.

در این نمایشگاه شرکت آرین پارس موتور، همزمان با اعلام شرایط فروش لاماری از طریق سامانه فروش یکپارچه تخصیص خودرو و اعلام قیمت رسمی ۹۸۹ میلیون تومان برای این محصول جدید، در نمایشگاه خودرو تهران ۱۴۰۱، برای نخستین‌بار از لاماری ایما رونمایی عمومی کرد. 

 



علی موسوی‌خرم مدیر فروش برند لاماری، در توضیح درباره این خودرو به خبرنگارراه دانا؛ گفت: شرکت آرین پارس موتور در سال جاری تولید و عرضه سه هزار و ۵۰۰ دستگاه از این خودرو را در برنامه دارد و در تلاش است تا سال آینده این رقم را افزایش دهد.

موسوی‌خرم افزود: هلدینگ آرین‌ که از سال ۹۰ با واردات و نمایندگی شرکت میتسوبیشی ژاپن در کشور فعالیت خود را آغاز نموده در خط تولید کارخانه شهر خمین برند لاماری را که از لحاظ ظاهر، قدرت و کیفیت نظر مردم را به خود جلب کرده را منتاژ می‌کند و این خودرو یک خودروی اس. یو. وی کلاس C است که خدمات پس از فروش این خودرو نیز از سوی همین شرکت و با کلاس خدمات میتسوبیشی به مشتریان ارائه می‌شود.

مدیر فروش برند لاماری با اشاره به مشخصات این خودرو گفت: ایما را می‌توان قوی‌ترین کراس‌اور ۱.۵ لیتری بازار ایران قلمداد کرد، زیرا توان ۱۹۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متری آن دست‌کم روی کاغذ بی‌رقیب است. این پیشرانه نیز با فناوری میتسوبیشی ژاپن توسعه پیدا کرده است. جعبه‌دنده لاماری هفت سرعته دوکلاچه تر و سیستم انتقال قدرت آن FWD محور جلو است.
 

وی توضیح داد: از دیگر اطلاعات فنی این خودرو می‌توان به کم مصرف بودن و باک ۵۵ لیتری آن اشاره کرد و فضای قسمت بار آن ۴۸۰ لیتر برآورد شده است که این خودرو مهم است خریداران بدانند این خودرو در سال ۲۰۲۱ در بازار جهانی عرضه شده و از امکانات و طراحی به‌روزی برخوردار است.

وی در توضیح برنامه‌های دیگر این شرکت گفت: آرین پارس موتور در نظر دارد تا پایان سال از دو مدل خودروی دیگر شامل یک SUV کلاس B و همچنین یک سدان کلاس C رونمایی کند که خدمات پس از فروش این خودروها نیز در ۲۵ نمایندگی در سراسر کشور که خودروهای میتسوبیشی را تحت پوشش خدمات خود دارند به این خودروها نیز خدمات خواهند داد و اظهار امید کرد تا نمایندگی ها در آینده نزدیک به دو برابر افزایش یابد.

وی گفت: تولید این خودرو با تیراژ یاد شده در کشور موجب اشتغال زایی مستقیم برای هزار نفر و اشتغال غیر مستقیم برای دو برابر این عدد را داشته و امید داریم تا با حمایت سازمان های ذیربط امکان ایجاد فرصت های شغلی جدید با توسعه خط تولید این شرکت فراهم شود.

 



وی ادامه داد: قیمت گذاری این خودرو در شرکت آرین پارس موتور  مطابق با دستورالعمل های قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و با رعایت همه ضوابط آن صورت گرفته و اولین فروش لاماری ایما با همکاری وزارت صمت و بارگذاری بخشنامه فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از سه‌شنبه هفته جاری (۲۷ اردیبهشت‌ماه) و از طریق فرآیند قرعه‌کشی آغاز شد که به دو شیوه فروش فوق العاده با قیمت قطعی ۹۸۹ میلیون تومانی و تحویل ۹۰ روزه و پیش فروش عادی با قیمت علی الحساب و موعد تحویل ۱۲۰ روزه ارائه شد.

وی در پایان گفت این خودرو به تجهیزات استانداردی مانند سیستم تهویه اتوماتیک با پاکسازی هوای کابین، کروز کنترل تطبیقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، درب صندوق برقی، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها، سیستم کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری، ترمز کمکی، سیستم نگهدارنده در سربالایی، سیستم کمکی در سرازیری، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، ۶ کیسه هوا، پاور ویندوز، سانروف، سیستم صوتی مجهز به نویگیشن، سیستم تشخیص صدا، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده ۶ حالته، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی و فرمان کمکی برقی مجهز است.


انتهای پیام/