مجمع کمیته المپیک| تصویب برگزاری انتخابات در 6 شهریور ماه/ صالحی‌امیری: رای ام را مخفیانه در صندوق می‌اندازم/ سجادی: چرا ورزش را بدنام می‌کنند؟

کد خبر: 308260
|
15:31 - 1401/03/03
نسخه چاپی
مجمع کمیته المپیک| تصویب برگزاری انتخابات در 6 شهریور ماه/ صالحی‌امیری: رای ام را مخفیانه در صندوق می‌اندازم/ سجادی: چرا ورزش را بدنام می‌کنند؟
مجمع کمیته المپیک| تصویب برگزاری انتخابات در 6 شهریور ماه/ صالحی‌امیری: رای ام را مخفیانه در صندوق می‌اندازم/ سجادی: چرا ورزش را بدنام می‌کنند؟ : مجمع فوق العاده کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشیشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک برای تعیین زمان انتخابات این کمیته از ساعت ۱۱ در محل آکادمی ملی المپیک به ریاست رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و روسای فدراسیونهای ورزشی آغاز شد.

دستور کار مجمع فوق العاده کمتیه ملی المپیک، تعیین تاریخ انتخابات آتی کمیته بود. با پیشنهاد هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، تاریخ‌های ۲۰ تیر و ۲۰ مرداد برای تاریخ برگزاری انتخابات پیشنهاد داده شده که مجمع باید با رای خود تاریخ اصلی انتخابات را مشخص کند. پیش از آغاز این مجمع با تصمیم کمیته ملی المپیک، نوع رای‌گیری برای مشخص شدن تاریخ برگزاری انتخابات، به صورت مکتوب شد.

در مجمع عمومی قبلی کمیته ملی المپیک رای‌گیری به شکل شفاهی برگزار شد و افراد دست خود را بالا بردند و همین مساله ابهاماتی را ایجاد کرده بود. از این رو کمیته ملی المپیک تصمیم گرفت برای اینکه به حواشی پایان دهد. مجمع تصمیم گیری در مجمع فوق العاده را به صورت مکتوب انجام دهد. کمیته ملی المپیک تصمیم گرفته رای‌گیری در این مجمع به صورت مکتوب باشد و قرار است اعضای مجمع رای خود را بر روی کاغذ نوشته و پس از آن تعداد رای ها شمرده شود.

حسین المسلم و حیدر فرمان که قرار بود به عنوان میهمانان خارجی در این مجمع شرکت کنند، به دلیل مشکلات جوی موفق به پرواز از کویت به تهران نشدند و در این جلسه حضور ندارند.

برای مدت کوتاهی در محل برگزاری این مجمع، برق سالن رفت و بعد از چند دقیقه دوباره وصل شد. نکته قابل توجه این است که برق این مجموعه مجددا قطع شد و برگزاری مجمع با مشکل روبه رو شد.

پیش از آغاز مجمع مراسم افتتاح مرکز آموزش آکادمی ملی المپیک با حضور حمید سجادی وزیر ورزش ‌و جوانان و رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی  المپیک برگزار شد و همین سبب شد تا مجمع کمیته با تاخیر برگزار شود.

همچنین در حالی که گفته می‌شد علیرضا دبیر رییس فدارسیون کشتی در مجمع حضور پیدا نمی‌کند، او خود را به محل برگزاری مجمع رساند.

 

*سعیدی: برخی از اعضا وبیناری رای می دهند

کیکاووس سعیدی در آغاز مجمع بیان کرد: خیرمقدم می گویم. امروز سالروز آزادی خرمشهر است. مجمع کمیته ملی المپیک با حضور اعضا و هیات اجرایی  وزیر ورزش و رییس آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود. تعدادی از اعضا چون در کشور حضور ندارند، به صورت وبینار رای می دهند.

کیکاووس سعیدی  پس از اینکه دوباره مانیتورها روشن شد، اعلام کرد: به علت شرایط جوی اجازه پرواز با جت اختصاصی را به حسین المسلم دبیر کل شورای المپیک آسیا ندادند و حضور او در ایران لغو شد.

انتخاب تاریخ مجمع انتخاباتی  برعهده هیات اجرایی است اما آقای صالحی امیری درخواست کرد که مجمع تصمیم گیری کند. در این لحظه دوباره مانیتورها قطع شد و خبرنگاران موفق نشدند ادامه صحبت های سعیدی را پوشش دهند!

 

*قطع و و صل برق و خاموشی مانیتورها

کمیته ملی المپیک پس از صحبت های سعیدی کلیپی پخش کرد اما با توجه به اینکه مجمع با برق اضطراری آغاز شد، تنها یک مانیتور در داخل مجمع کلیپ را نمایش داد.

 در حالی که کلیپ در حال پایان بود، مانیتورها خاموش شد. از آنجا که خبرنگاران در محل دیگری غیر از سالن اصلی مجمع نشسته بودند و از طریق مانیتور مجمع را پوشش می دادند، راه ارتباطی خود با مجمع را از دست دادند.

از آنجا که برق اضطراری روشن بود، گفته می شود علت قطع مانیتورها به علت قدرت پایین برق اضطراری است. مسوولان سالن محل برگزاری مجبور شدند با برق اضطراری، روشنایی و سیستم صدا را راه‌اندازی کنند.

از طرفی اینترنت هم آنتن دهی بالایی ندارد و خبرنگاران برای پوشش مجمع با مشکل ارسال خبر مواجه هستند.

 

*سجادی: پیشنهاد من شهریور است

نصراله سجادی در مجمع کمیته ملی المپیک گفت:  نظر من این است که اگر انتخابات بیستم برگزار شود، مشکلات زیادی در فاصله ۲ هفته تا اعزام به بازی ها کشورهای اسلامی ایجاد می کند و زحمات همه فدراسیون ها و ورزشکاران دچار مشکل و بحران می شود. نظر من این است بیستم نباشد و ۳۰ مرداد هم نباشد. پیشنهاد من این است در 6 یا 7 شهریور مجمع انتخاباتی برگزار شود و مشکل خاصی هم پیش نمی آید.

 

*دبیر: اگر اسفند رای‌گیری می‌شد، ۶ ماه جلو می‌افتادیم

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در مجمع اظهار داشت: انشالله که این جلسه حرف‌ها برای خدا باشد. دوستان دیگر به حرف ما رسیده‌اند و اگر اسفند رای‌گیری می‌شد، ۶ ماه جلو می‌افتادیم. تاریخ‌ها دیگر فرقی ندارد و اکر حرف کارشناسی باشد، رای می‌دهیم.

وی افزود: حرف‌های‌مان را با لهجه خودمان بیان می‌کنیم. شان صالحی‌امیری حفظ شود و بدبدرقه نباشیم. ۴ سال پیش هم کیومرث هاشمی این شرایط را داشت، گرچه مخالف رای‌گیری کدخدامنشی و آمدنش بودم. ورزش کشور از تصمیم امروز لطمه نخورد، صالحی‌امیری مدیری است که ۴۰ سال کار کرده اما روی بحث بودجه صحبت داریم. همین‌که جلوتر از هیات اجرایی بوده، یعنی موفق بوده و توانمند. از اعضای هیات اجرایی که برای ورزش کشور تصمیم گرفتند و به‌فکر منافع شخصی و فدراسیونی نبودند، تشکر می‌کنم.

دبیر افزود: اگر ۱۰ دقیقه‌ای رای‌گیری شود که به کارمان برسیم، عالی می شود. خداراشکر پاورپوینت خراب شد و برق رفت که سعیدی صحبت نکند!

 

*ساعی: در صورت برگزاری انتخابات کاروان بازیهای کشورهای اسلامی لطمه می‌بیند

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو گفت: من نباید صحبت غیرفنی بکنم، اجازه ندارم. اگر نظری دارم، تخصصی هست. از هیات اجرایی دفاع می‌کنم، به آن‌ها حملات ناجوانمردانه‌ای شد در حالی که به نفع ورزشکاران قدم برداشتند.

وی افزود: به صلاح ورزش مملکت نیست که ۲۰ روز قبل از بازی‌های همبستگی اسلامی انتخابات برگزار شود، اجازه بدهید رویداد با همین منوال پیش برود. به صلاح فد‌راسیون‌ها این تغییر و تحولات نیست. اگر انتخابات قبل از مسابقات باشد، ۹۰ درصد اعضای هیات اجرایی عوض می‌شوند و اعضای جدید هم نظراتی خواهند داشت.

ساعی ادامه داد: به عنوان معاون کاروان و نماینده ورزشکاران می‌گویم کاروان در صورت برگزاری انتخابات لطمه می‌بیند. شاید کم‌ترین کار افراد جدید جابه‌جایی باشد که حق هم دارند، این انتخابات بعد از بازی‌ها برگزار شود. از این رو با نصراله سجادی موافقم و تاریخ ۶ شهریور برای انتخابات درنظر گرفته شود.

 

*میراسماعیلی: رای شفاهی درست نیست

آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو تصریح کرد: از صحبت دبیر و ساعی خوش‌حالم. صحبت از ورزش پیش آقای سجادی راحت‌تر هم هست. شاید جلسه پیش رای‌گیری به‌شکل تعرفه نبود و شاید رای‌ها رودربایستی بود. معتقدم تایم طلایی مانده به بازی‌های اسلامی، الان است و ما باید پرقدرت ظاهر شویم. نتایج آن تاثیر زیادی روی انتخابات خواهد داشت و شرایط سختی نیست. فدراسیون‌ها باید تیم‌ها را با خیال راحت راهی بازی‌ها کنند و من موافق ۶ یا ۷ شهریور هم هستم، با یک هفته اتفاقی نمی‌افتد.

 

*صدیقی: در 2-3 روز می‌توان کار را انجام داد

امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، تاکید کرد: اسفندماه که در مجمع بودیم بحث بازی‌های آسیایی مطرح شد. باید هرچه سریعتر امکانات لازم برای برگزاری انتخابات شکل بگیرد چون دوره هیئت اجرایی دی ماه سال گذشته به پایان رسید.

وی افزود: از کمیته به خاطر تدارکات بازی‌های کشورهای اسلامی تشکر می‌کنم. باید چند نکته را بگویم؛ شرایط لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده، ارز مورد نیاز هم همین طور. امضاها مثل قدیم کتبی نیست و در 2-3 روز می‌توان کار را انجام داد. مثلا ذی حساب می‌تواند چند هفته سرکارش باشد.

 

*پیشنهاد علیپور، کامنت صالحی امیری

علیپور رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی در مجمع اظهار داشت: همکاری وزیر ورزش و جوانان با کمیته شایسته تقدیر بوده. عموما اول دوره بیش‌ترین تنش است اما این اتفاق رخ نداد و باید از صالحی امیری هم از این محبت و همکاری تشکر کرد. سجادی هیچ سختگیری روی تصمیمات کمیته نداشت و هماهنگی‌شان برای من الگویی بود.

وی افزود: اتفاقی رخ داده، سری قبل ۱۱ نفر را رای‌گیری کردیم و الان ۱۰ نفر می‌شود که ۲ نفر دبیرکل و خزانه‌دار حذف می‌شوند. موافق هستید یکی دیگر از روسای فدراسیون‌های المپیکی وارد مجمع شود؟!

صالحی امیری گفت: این تصمیم باید در مجمع بعدی گرفته شود، این مجمع مشورتی هست و نه رسمی. این نیاز به اصلاح اساسنامه هم دارد.

 

*عزیزی: نباید آنقدر لب مرز حرکت کنیم که انتخابات به خطر بیفتد

حمید عزیزی، رئیس فدراسیون گلف گفت: در ابتدا این سوال را دارم که آیا برای روز انتخابات به صورت ویبنار رای اخذ می شود؟ اگر خیر، همین جا مشخص شود.

او افزود: وضعیت ریاست ۶ فدراسیون در هاله‌ای از ابهام است و ما باید این را لحاظ کنیم. اگر شرایط به گونه ای شد که نسبت ورزشکاران المپیکی و غیرالمپیکی به هر دلیلی در انتخابات به خطر افتاد، چه باید کرد؟ نباید آنقدر لب مرز حرکت کنیم که انتخابات به خطر بیفتد.

سعیدی در این‌باره گفت: اساسنامه می گوید رای فدراسیون المپیکی (۲۹ فدراسیون و ۶ ورزشکار) باید بر سایر اعضا قالب باشد.

 

*شایسته: دبیر توهین کرد و رفت

مجید شایسته عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: این که هر چیزی بخواهیم بگوییم و برویم، درست نیست. دبیر در این جلسه و جلسه قبل به تمامی اعضای هیات اجرایی توهین کرد و امروز هم زودتر رفت. اصول اخلاقی نیست. در پایان دوره استعفا دادم اما به اصرار در جلسات هستم. در این انتخابات نظر دوستان اکثریت ۲۰ تیر بوده اما این که بگویند هیات اجرایی زمان می خرد، درست نیست.

وی افزود: در هیات اجرایی درخواست کردیم ۲ تاریخ پیشنهاد شود و در مجمع مشورتی تصویب گردد.  اتفاقات اخیر خوب نیست و نظر اعضا در هر ۲ انتخابات اولین تاریخ بوده اما در مجمع نظر دیگری شد.

میراسماعیلی در پاسخ به شایسته گفت: بهتر بود جلوی دبیر این حرف‌ها را می‌زدید، نه الان که او نیست!

 

*صالحی‌امیری: رای ام را مخفیانه در صندوق می‌اندازم

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در این مجمع اظهار داشت: آیین‌نامه انتخابات با چند اصلاحیه جزئی از سوی IOC به ما رسیده و امروز باید در مجمع تایید شود تا دغدغه نداشته باشیم. اصلاح متنی و ویرایشی داشته که با تایید اعضا، آیین‌نامه به ما برگردد.

وی افزود: از همه کسانی که در این 4 سال با بنده و‌ هیئت اجرایی همراهی کردند، تشکر می‌کنم. چه کسانی که حامی بودند و چه کسانی که نقد کردند، از وزیر و وزرای محترم دولت تشکر می‌کنم.

صالحی‌امیری یادی از سلطانی‌فر کرد و گفت: روز اول گفته‌ام و حالا هم می‌گویم که محوریت ورزش کشور وزیر است، نمی‌توان ورزش را با چند نفر اداره کرد. باید باور داشت که محور ورزش وزیر است. تلاشم این بود  که در این 4 سال اخلاق و فضیلت را مقدم بر همه امور بدانم و باور کنیم ورزش قهرمانی بدون معرفت ره به جایی نمی‌برد. دلیل تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان همین است. پهلوانان نماد اخلاق و معرفت هستند، ارزش های معنوی نباید کم‌ شود و به همین دلیل موضع فرهنگ را به عنوان متن دانستم.

وی گفت: به اندازه کافی ورزش ایران مظلوم است و مشکلات دارد و به اندازه کافی در تقسیم بودجه نادیده گرفته شده. نه اینکه دولت و مجلس نخواهد بلکه شرایط کشور اقتضا نمی‌کند، دولت و مجلس به کمک ما بیایند. تخریب چهره‌ها، پیشکسوتان و اهالی ورزش گناه نابخشودنی است. مگر می‌شود حق نصرالله سجادی، خسروی وفا، سلطانی‌فر، هاشمی‌طبا، کیومرث هاشمی و... را نادیده گرفت؟ باید از همدیگر قدردانی کنیم. نباید بین فدراسیون‌ها تفکیک بگذاریم. اگر در یک خانواده انگ زنی انجام شود، نابود می‌شود. اگر بیانی، جمله‌ای و قضاوتی از زبان من جاری شد که حق نبود، از همه حلالیت می‌طلبم و از همه کسانی که حق گردن من دارند، طلب حلالیت دارم.

صالحی امیری درباره انتخابات گفت: من یک رای دارم و آن را مخفیانه در صندوق می‌اندازم‌. سخن درون خانواده ورزش نباید به بیرون منتقل شود. هر بحثی دارید انجام دهید، ولی بیرون از خانواده ورزش نباید کوچکترین دغدغه و ناراحتی ایجاد شود. برای کمک به هیئت اجرایی جدید هم آماده هستم.

 

*آغاز رای گیری و پیشنهاد صالحی امیری

رای گیری برای تعیین زمان انتخابات کمیته ملی المپیک آغاز شد، در این لحظه صالحی امیری پیشنهاد داد که آرا در اختیار پولادگر نماینده وزارت ورزش قرار بگیرد و‌ شمارش آرا با نظارت وی و خسروی‌وفا انجام شود.

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو و یکی از اعضای مجمع این انتقاد را مطرح کرد که چرا برگه‌های آرا دارای شماره است که کسی پاسخی نداد.

 

*انتخابات ششم شهریورماه برگزار می‌شود

با شمارش رای‌گیری انتخابات مجمع مشخص شد که انتخابات مجمع کمیته ملی المپیک در تاریخ ۶ شهریور ماه برگزار شود.

۶۰ رای داخل صندوق انداخته شد که از این آرا ۵۷ رای حضوری و ۳ رای وبیناری بود. پس از شمارش آرا ۱۵ نفر به تاریخ ۲۰ تیر رای دادند و ۴۱ نفر نیز ششم شهریورماه را انتخاب کردند. همچنین 4 رای نیز مخدوش بود. بدین ترتیب با با نظر مجمع و اکثریت آرا تاریخ ششم شهریور برای انتخابات کمیته ملی المپیک تصویب شد.

 

*سجادی: چرا ورزش را بدنام می‌کنند؟

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مجمع اظهار داشت: چیزی که مملکت ما نیاز دارد، توجه به ورزش با توجه به خواص و اتفاقاتش است. الان در شرایط کنونی به این اثرات بیش از گذشته نیاز دارد. امیدوارم با این درایت و درک و آگاهی امروز بتوانیم بگوییم ورزش در دنیا رشدش را داشته و به بلوغ رسیده تا این درک را به نمایش بگذاریم. ان‌شااله پاسدار این ارزش‌ها باشیم.

وی افزود: در پایتخت ترور می‌کنند اما زورشان به جاهای دیگر نمی‌رسد. ما به سهم خودمان باید کمک نظام و حکومت باشیم. می‌رویم و مقابل بهره‌برداری‌های سو می‌ایستیم و اعزام‌ها را انجام می‌دهیم. دیروز در اسلام آباد با جامعه ورزشش صحبت کردیم، با این دورهمی‌ها مشت محکم را نشان می‌دهیم. باید از اتفاقات اقتصادی علی رغم تهدیدها بگذریم. لبخند نیست، نیش نشان می‌دهند. ما به هم اعتماد داریم، کسی بین ما هست که بدون این مسائل انتخابات برگزار کنیم؟ اینها تشریفات و رسمیت‌بخشی است. سوظن یا سوتفاهمی نیست.

سجادی درباره کمیته ملی المپیک گفت: از هیات اجرایی تشکر می‌کنم. کاش انتخابات در هیات اجرایی طبق ضوابط تعیین می‌شد. به سهم خودم از اعضای ورزش هستم و در جاهایی با هم بوده‌ایم. امروزه هم وزیر هستیم و جامعه ورزش از خودشان نیاز داشتند. این انسجام باید حفظ بشود و بیش‌تر نمایان کنیم. فرصت ضیق است و باید رسیدگی شود. وقت نیست و باید کار بکنیم. تصمیم امروز جای تشکر دارد. از همه دوستان هم تشکر می‌کنیم. این نشست‌ها چند مطلب این‌گونه هم دارد که از سعه صدر متشکرم. در کشوری کار می‌کنیم که فرامین رهبری در ورزش هست. باید ببینیم چه کرده‌ایم. مواردی را ایشان به ما فرموده‌اند. رییس جمهور هم دغدغه‌هایی دارد.

سجادی با اشاره به وضعیت ورزشکاران بیان کرد: انتخابات را کنار بگذاریم، اعزام کشورهای اسلامی هم همینطور اما جامعه مدیریتی ورزش تکالیفی دارد. باید بیمه ورزشکاران معیشت آن‌ها و اماکن را رسیدگی بکنیم تا به خط خدمت‌رسانی برسد. هنوز تیم‌ها گم‌وگور می شوند، ورزشکاران امانت ما هستند. چرا از این راه مهاجرت می‌کنند؟ مگر مهاجرت اشکالی دارد؟ چرا ورزش را بدنام می‌کنند؟ این مشورت‌های نادرست را باید شناسایی کنیم. باید از این‌ها فارغ شویم. مگر من چه‌قدر وقت وزارت دارم؟ زودتر باید حساب و کتاب کنیم تا روبه‌جلو شتاب بگیریم. جامعه به ما اعتماد کرده.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اتفاقات در فدراسیون های ورزشی گفت: رشته اتومبیلرانی و موتورسواری مثلا جوان‌پسند هست، برنامه‌ریزی شد از ۳ ماه پیش و الان دارد کولاک می‌کند. در فوتبال و دوچرخه‌سواری اتفاقات خوب افتاده که باید برای همه شتاب بگیرد. دارد به بار می‌نشیند و باید دنبال این‌ها برویم، باید تعامل بین‌المللی داشته باشیم و کشورمان خیلی خوب است. الان باید به کمک بیایم.

 

*مداخله در تایید صلاحیت کاندیداها رد شد

کمیته ملی المپیک برای برگزاری انتخابات آیین‌نامه‌ای را تنظیم و به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال کرد. این آیین‌نامه روز گذشته با چند اصلاحات به کمیته ملی المپیک کشورمان برگشت داده شد. صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک از اعضای مجمع خواست تا این اصلاحات را تصویب کنند و آیین نامه دوباره به IOC ارسال شود.

۹ مورد اصلاحات از IOC اعلام و خواسته شده به جای ماده ۵، متن کامل که در اساسنامه هست، مطرح شود.

همچنین IOC برای تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات مداخله دولت را مطرح کرده است. صالحی‌امیری گفت: ما گفتیم باید نهادهای قضایی و امنیتی این موضوع را بگویند. قوانین داخلی صراحت دارد و مکلف به استعلام هستیم.

خسروی وفا اعلام کرد: بهتر است نظر IOC را اعمال کنیم چون روسای فدراسیون ها تایید صلاحیت شدند و رییس فدراسیون شده‌اند.

صالحی امیری پاسخ داد: در این صورت اساسنامه بهم می خورد. ما نمی توانیم این بند را حذف کنیم و قانون داخلی است. حذف آن تبعات زیادی خواهد داشت. حذف آن باعث تنش خواهد شد و ممکن است این موضوع را مطرح کنند که ما از قانون سرپیچی می‌کنیم.

صالحی امیری گفت: رای گیری کنیم که این بند باشد یا نه.  اعضا دستان خود را بالا بردند و صالحی امیری عنوان کرد: ۸۰ درصد به وجود این بند رای دادند. بنابراین قرار شد این بند  در آیین نامه باشد و کمیته بین المللی المپیک را قانع می کنیم  که تعیین صلاحیت در ایران قانون و الزامی است.

نصر الله سجادی گفت: اخلاق حکم می کند IOC و مراجع بین المللی اگر فردی چه در محاکم ملی و چه بین المللی متهم باشد سمت خود را از دست بدهد. برای مثال رئیس انوک و شورای المپیک آسیا از طرف دادگاه ملی خود متهم شد و بعد از آن در مجمع انوک و با حضور باخ تا زمان رسیدگی به اتهام برکنار شد. بلاتر هم قبل از رسیدگی کامل به پرونده خود، متهم و برکنار شد.

سجادی تاکید کرد: آنها به قوانین و مقررات قضایی کشورها احترام می گذارند. به نظر من واژه دخالت دولت معنای دیگری دارد.

 

*تجلیل از رئیس فدراسیون تیراندازی

وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک از سردار مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی که در فتح خرمشهر حضور داشت تقدیر شد.

انتهای پیام/

    پربازدیدترین ها