پیشرفت کشور را معطل رفع تحریم‌ها نخواهیم کرد/ راهبرد دشمن مأیوس کردن مردم است

کد خبر: 308266
|
16:32 - 1401/03/04
نسخه چاپی
پیشرفت کشور را معطل رفع تحریم‌ها نخواهیم کرد/ راهبرد دشمن مأیوس کردن مردم است
پیشرفت کشور را معطل رفع تحریم‌ها نخواهیم کرد/ راهبرد دشمن مأیوس کردن مردم است : آیت‌الله رئیسی گفت: قطعاً پیشرفت کشور را معطل رفع تحریم‌ها نخواهیم گذاشت و راهبرد ما در این زمینه راهبرد رهبری انقلاب است و قرارگاه خنثی‌سازی تحریم‌ها باقدرت به کار خود ادامه می‌دهد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازقم فردا آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور ظهر امروز در کنگره 4 هزار شهید روحانی که در مصلی قم برگزار شد، طی سخنانی که به‌صورت ویدئوکنفرانس صورت گرفت، اظهار داشت: خداوند متعال پیامبران و کتاب آسمانی فرستاد تا بشر را هدایت کند و به سرمنزل مقصود برساند.

وی با بیان این که علما و روحانیون وظیفه دارند اسلام و اهل‌بیت (ع) را به مردم انتقال دهند، افزود: در این میان دو وظیفه تعلیم و تعدیل بر عهده روحانیت است، هم در اجرای عدالت و مبارزه با ظلم و هم در میدان آموختن باید در صحنه حاضر باشند.

آیت‌الله رئیسی ابراز داشت: همواره علمای دنیا بر همین سلوک مشی کرده‌اند و الگو و اسوه‌ای برای ما شده‌اند به‌عبارت‌دیگر بزرگان دین همواره بر همین مبنا حرکت کردند و هم تبیین معارف دینی و هم مبارزه با ظلم را در پیش گرفتند این بود که مورد خشم و غضب مستکبران قرار گرفتند چون پیشتاز بودند.

وی بیان داشت: امروز امام بزرگوار به‌عنوان بهترین الگو در عرصه شاگردپروری و تربیت دین و در مبارزه با فساد و تبعیض است.

رئیس‌جمهور ادامه داد:  علاوه بر مکتب امام خمینی (ره) رهبر معظم انقلاب و علمای ما یک الگو هستند تا در مسیر صحیح گام برداریم.

وی به سیروسلوک علما و روحانیون پرداخت و بیان داشت: روحانیون و طلاب انقلابی همواره فکر می‌کنند که چه چیز تکلیف آن‌ها است و وظیفه‌ای آن‌ها چیست، همواره با مردم بودند در همه سختی‌ها علما و روحانیون در کنار مردم بودند.

آیت‌الله رئیسی به شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت:  در ایام کرونا روحانیون در کنار مردم بودند و در تماسی که با مدیران بیمارستان‌ها گرفتم در سرتاسر کشور بیان کردند که کرونا یک قسمت ماجرا بود و عرصه‌های فداکاری و ایثار نیمه دیگر بود که انصافاً طلاب جهادگر خوش درخشیدند.

وی افزود: دلیل این که روحانیت در دل مردم جای داد رمزش این است که عالمان ما می‌گویند بیایید نمی‌گویند بروید چون خودشان در مقام عمل و در نقطه مقدم و میدان حضور دارند.

رئیس‌جمهور با بیان این که روحانیت جریانی است که در دل مردم قرار دارد و  در بین مردم حضور دارد، تصریح کرد:  بالاترین رقم شهید در بین اقشار مختلف مربوط به روحانیت است این معلوم است که خودشان پیشتاز بودند و امروز هم در خصوص معیشت وضعیت طلاب و فضلای در کمترین میزان است حال این که بیشترین حضور در میدان را دارند.

وی با اشاره به حضور خانواده‌های شهدا در مراسم ابراز داشت: خانواده‌های معظم شهدای روحانی حقیقتاً خون شهدا جهل‌زدایی کرد و خون ایشان را خداوند تضمین کرده است و جهل‌زدایی به‌خصوص جاهلیت مدرن که چهره‌اش در عالم برملا شده است به برکت خون مطهر شهدا است.

رئیس‌جمهور با بیان این که پیام شهدا طنین‌افکن است، گفت: فقط لازم است که گوش ما باز باشد و پیام ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان، پیام رفع مشکلات مردم  و پیام وحدت و انسجام ملی را بشنود.

وی تصریح کرد:  علما در سنگر جهاد تبیین برای دفاع از دین به شهادت رسیدند و برای همه ما جهاد تبیین یک وظیفه‌ای مهم و اساسی است.

آیت‌الله رئیسی با بیان این که ما در حمایت مردم از انقلاب و رهبری هیچ تردیدی نداریم، تاکید کرد: دشمنان نظام با به راه‌انداختن برنامه‌های مختلف سعی داشتند که مردم را در برابر نظام قرار دهند که با هوشیاری مردم روبرو شدند هم در قضیه جنگ سایبری و ایجاد اختلال در پمپ‌بنزین‌ها و هم در جریان اصلاح نظام توزیع یارانه مردم دشمنان را ناکام گذاشتند.

وی ادامه داد: امروز دولت و بنده به‌عنوان یک طلبه وظیفه می‌دانم امروز با پشتوانه رهبری و مردم دولت در رفع مشکلات معیشتی تمام تلاش خود را به کار خواهم بست و قطعاً پیشرفت کشور را معطل رفع تحریم‌ها نخواهیم گذاشت و راهبرد ما در این زمینه راهبرد رهبری انقلاب است و قرارگاه خنثی‌سازی تحریم‌ها باقدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: راهبرد دشمن مأیوس کردن است و راهبرد انقلاب امیدوار کردن مردم است هرکسی مردم را مأیوس کند در زمین دشمن بازی کرده است



انتهای پیام/