روند نزولی بیماری کرونا منجر به عادی‌انگاری نشود

کد خبر: 308393
|
16:31 - 1401/04/04
نسخه چاپی
روند نزولی بیماری کرونا منجر به عادی‌انگاری نشود
روند نزولی بیماری کرونا منجر به عادی‌انگاری نشود : رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نباید روند نزولی بیماری کرونا منجر به عادی‌انگاری نشود گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای تثبیت وضعیت باید مورد توجه قرار گیرد. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه صبح امروز شنبه ستاد ملی مقابله با  کرونا با اشاره به کاهش آمار ابتلاء و فوتی‌های ناشی از شیوع ویروس کووید ۱۹، از تلاش‌ها و زحمات کادر درمان در طول دو سال اخیر قدردانی کرد و اقدامات آنها در صیانت از جان مردم را امیدآفرین خواند.

رئیس جمهور گفت: اگر امروز شاهد وضعیت متفاوتی به لحاظ شیوعکرونادر کشورمان نسبت به برخی کشورهای دیگر جهان هستیم و در دل مردم از بابت بازگشایی کسب و کارها و مراکز آموزشی امید به وجود آمده، این از لطف خداوند و ثمره ایثار و تلاش بی‌وقفه پزشکان و پرستاران و کادر درمان است.

وی تسریع در پرداخت حقوق و مطالبات بیمارستان‌ها و کادر درمان را جلوه عملی قدردانی از پزشکان و پرستاران زحمتکش کشور دانست و از وزیر بهداشت خواست این موضوع را با جدیت پیگیری کند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیر نزولی کاهش ابتلاء و خسارات جانی ناشی از کرونا تاکید کرد: اینکه میزان ابتلاء به بیماری کاهش یافته و در برخی روزها به لطف خدا حتی یک مورد فوتی هم نداشتیم، نباید سبب عادی‌انگاری نسبت به رعایت اصول بهداشتی شود.

رئیس جمهور بر همین اساس از آحاد مردم خواست که در مراکز درمانی و بهداشتی و اماکن عمومی پرتردد و پر ازدحام و همچنین وسایل نقلیه، همچون گذشته دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا وضع موجود تثبیت شود.

رئیسی استمرار اطلاع‌رسانی و آموزش درباره بیماری کرونا و هشدارهای لازم برای پیشگیری از آن را امری ضروری دانست و گفت: آموزش عمومی درباره یک بیماری مسری مثل کرونا، مسئله‌ای مقطعی و محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

رئیس جمهور گفت: بحمدالله امروز شرایط نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده، اما رسانه ملی و مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت همواره به مسئله آموزش و هشدار به موقع نسبت به شیوع بیماری اهتمام داشته باشند تا زمینه اوج‌گیری مجدد بیماری به وجود نیاید.

 

انتهای پیام/ک