حاج قاسم مرزهای مقاومت را به پشت دیوارهای اسرائیل رساند/ امروز شاهد عمق هراس رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت هستیم

کد خبر: 308620
|
15:13 - 1401/05/23
نسخه چاپی
حاج قاسم مرزهای مقاومت را به پشت دیوارهای اسرائیل رساند/ امروز شاهد عمق هراس رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت هستیم
حاج قاسم مرزهای مقاومت را به پشت دیوارهای اسرائیل رساند/ امروز شاهد عمق هراس رژیم صهیونیستی از جبهه مقاومت هستیم : از جمله نقاط درخشان تلاش‌‌های فرمانده بزرگ مقاومت، می توان به تقویت حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی اشاره کرد کـه نمود عینـی آن در نبردهـای متعـددی از جمله جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و پیـروزی مبارزان فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه، ۱۱ روزه و ۲ روزه غزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی مشهود بود. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازقم فردا، تابستان سال 2006 میلادی بود که رژیم صهیونیستی حمله ای گسترده و همه جانبه علیه لبنان انجام داد. این جنگ 33 روز به درازا کشیده شد. مردم لبنان دراین نبرد سی و سه روزه، ارتش رژیم اشغالگر قدس را به خاک سیاه ذلت نشاندند و باردیگر، واژه مقاومت را برای محرومان و ستم دیدگان جهان معنا کردند و به همه یادآور شدند.

گستره عملیات اسرائیل در جنگ سی وسه روزه، تمام مناطق جنوبی لبنان تا جنوب بیروت را شامل می شد. حجم و شدت حملات چنان سنگین بود که خرابی های زیادی را به بار آورد. در روزهای آغازین جنگ بسیاری از تحلیلگران استراتژیک کار حزب الله لبنان را تمام شده تلقی می کردند. سیدحسن نصرالله که رهبری جنبش مردمی و محبوب حزب الله را برعهده دارد، با شجاعت و درایت تمام ، اراده مردم مبارز لبنان را علیه دشمن متجاوز بسیج و معطوف کرد.

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت آمریکا این جنگ را درد زایمان خاورمیانه نامید که قرار بود خاورمیانه جدیدی از آن متولد شود. خاورمیانه ای که در آن از نیروهای مخالف آمریکا و اسرائیل دیگر خبری نخواهد بود. اما روند جنگ به گونه ای دیگر پیش رفت که به دلیل قدرت نظامی اسرائیل و نوع حمایت ها و برنامه ریزی عملیات جنگی، تصورش را هم نکرده بودند. هر روز که از شروع جنگ می گذشت شرایط برای اسرائیل و حامیانش بغرنج تر می شد.

اهداف اعلامی و غیر اعلامی جنگ دست نیافتنی تر می شدند. شرایط منطقه و بین المللی به ضرر اسرائیل و غرب ملتهب تر می شد. حتی در داخل سرزمین های اشغالی و در درون جامعه صهیونیستی شرایط بحرانی شده بود.

اعتراضات ضد جنگ هر روز شدت می یافت و این موضوع شرایط مدیریت و فرماندهی جنگ را تقریبا ناممکن ساخته بود. خصوصا که فرماندهی جنگ در طرف مقابل را فردی برعهده داشت که متخصص جنگ روانی بود و باشناخت کامل و همه جانبه ای که از جامعه صهیونیستی داشت حملات موشکی مستمر حزب الله به مواضع صهیونیست ها را به گونه ای انجام می داد که اثرات روانی آن بر صهیونیست ها شدیدتر و بیشتر از اثرات فیزیکی بود.

 پس از 33 روز مقاومت، در آخر، وجود نیروی ایمان در نزد نیروهای حزب الله لبنان و باور عمیق آنان در تکلیفی که در مبارزه با دشمن به گردن داشتند و همچنین برتری اطلاعاتی حزب الله لبنان نسبت به عملیات رژیم اشغالگر باعث شد که جنگ به نفع حزب الله لبنان خاتمه یابد. از همین رو شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به مناسبت پیروزی حزب الله لبنان در برابر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، ۲۳ مرداد را روز «مقاومت اسلامی» نام‌گذاری کرد تا بدین ترتیب، تجلیل از واژه مقدس «مقاومت» را برای همیشه ماندگار و جاویدان کند.

 



نقش کلیدی شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت

همان طور که گفته شد  ۲۳ مرداد روزی است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، حزب الله به جهان عرب و اسلام عزت دوباره بخشید. روزی که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخت و بذر مقاومت ثمره داد. اهمیت این روز نه در یک تاریخ و رویداد نظامی، بلکه در تحقق راهبردی است که حضرت امام خمینی (ره) پایه‌گذاری کردند و به رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای تداوم یافت. در واقع مقاومت، تنها گزینه حل مساله فلسطین و فراتر از آن، راه حل اسلام حقیقی در تقابل با استکبار است.

اما در این بین شاید تنها فردی که برای نهادینه کردن مقاومت در بین کشورهای اسلامی و منطقه بیش از همه تلاش کرد شهید سلیمانی باشد که به او لقب سیدالشهدای مقاومت را دادند. سپهبد شهید قاسم سلیمانی در مقاومت، بیداری و روشنگری مردم منطقه و دیگر کشورهای جهان نقش بسزایی داشت و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکرد و به معنای واقعی کلمه همیشه حامی مظلومان بوده است.

ازجمله نقاط درخشان و تلاش های این فرمانده بزرگ را می توان در تقویت حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی دید کـه می توان از نمود عینـی آن در نبردهـای متعـددی ازجمله جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و پیـروزی مبارزان فلسطینی در جنگ ۲۲ روزه و ۱۱ روزه و ۲ روزه غزه علیه ارتش مجهز رژیم صهیونیستی  یاد کرد.

حاج قاسم مرزهای مقاومت را پشت دیوارهای اسرائیل برد

سردار اسدالله گنجعلی همرزم حاج قاسم سلیمانی در گفتگو با خبرنگارقم فردابا اشاره به برخی از رشادت ها و خاطراتی از این سردار دلها، عنوان داشت: حاج قاسم سلیمانی یک مکتب داشت که همان مکتب امام خمینی (ره) بود، به فرموده رهبر معظم انقلاب  ایرانی ها افتخار کنند که مردی از یک روستای دور افتاده بر می خیزد و تلاش و مجاهدت می‌کند ، خودسازی می‌کند و تبدیل می شود به چهره برجسته امت اسلامی، این معیار حاج قاسم است.

وی افزود: با مجاهدت های حاج قاسم امروز تهدید مرزهای ماه به هزاران کیلومتر آن طرف‌تر و به نزدیک اسرائیل رفت و  جبهه مقاومت تا مرزهای اسرائیل رفته است. امروز مکتب حاج قاسم  باید در جبهه مقاومت بازتولید  شود.

 



افزایش قدرت مقاومت در منطقه از اهداف شهید سلیمانی بود

همچنین دکتر سعدالله زارعی، کارشناس مسائل بین‌المللی در گفتگو با خبرنگار قم فردابا اشاره به نقش شهید سلیمانی در افزایش قدرت مقاومت در منطقه، اظهار داشت: سردار سلیمانی در دو دهه اخیر تمام برنامه ها و طرح های آمریکا در منطقه را که تریلیون ها دلار هزینه کرده بودند را خنثی کرده و یا برهم زده بود.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اهداف شهید سلیمانی در منطقه، گفت: هدف اول همان خنثی کردن طرح های آمریکا است و هدف بعدی هم توانمند شدن ملت ها و کشورهای منطقه در برابر آمریکایی هاست.

وی اضافه کرد: افزایش قدرت مقاومت در منطقه توسط سردار سلیمانی یکی از اهداف مهم شهید سلیمانی بود.

جریان مقاومت باعث شکست و اختلاف دشمن می شود

این کارشناس مسائل منطقه و بین‌الملل با اشاره به اینکه امروز جبهه مقاومت در شرایط مطلوبی قرار دارد، افزود: در نقطه مقابل جبهه مقاومت، دشمنان یعنی آمریکایی ها و اسرائیلی ها قرار دارند که امروز درشرایط نامطلوبی هستند.

وی گفت: پیام مقاومت در هر جا و هر مکانی وحدت، همبستگی و انسجام است در حالی که این پیام برای دشمنان اختلاف و شکست و هزینه های سنگین است.

زارع در ادامه با اشاره به دستاوردهای مقاومت، خاطرنشان کرد: آورده های مقاومت این است که وقتی اسرائیلی ها  یک نیروی مقاومت را در جنوب دمشق به نام آقای کامل محسن به شهادت می رسانند سریعاً دست به دامن دبیر کل سازمان ملل می شوند که به حزب الله لبنان بگوئید این یک اتفاق ناخواسته بود و ما نمی دانستیم آقای کامل محسن آنجاست و اگر می دانستیم حمله ای انجام نمی دادیم.

وی عنوان کرد: اسرائیل چه زمانی این چنین ادبیاتی در مواجه با مصری ها، اردنی ها، سوریه ها در آن جنگ های تاریخی داشته  است؟ این ادبیات، ادبیات امروز اسرائیل است و این موضوع عمق هراس اسرائیل را نشان می دهد.

 



 امروز لشکر مقاومت حاج قاسم در مقابل توطئه های آمریکا در منطقه می ایستد

این در حالی است که سردار یدالله جوانی در گفتگو با خبرنگارقم فردابا اشاره به اینکه شهید سلیمانی در طی دو دهه ای که در مسیر مقاومت حرکت کرد، تمام طرح ها و برنامه های دشمنان را با شکست و ناکامی مواجه ساخت، اظهار داشت: حاج قاسم پرچمدار مبارزه با تروریسم بود.

وی ادامه داد: آمریکایی ها با این ادعا که او تروریسم است او را به شهادت رساندند که این ننگ ابدی برای آمریکایی ها خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: حاج قاسم توانست با بهره گیری از ظرفیت مردمی در منطقه و مقاومت و باطرح های راهبردی خود همه برنامه های آمریکا را برهم بزند و با شکست روبرو کند.

وی تصریح کرد: امروز مقاومت یک واقعیت تمام عیاری از شرق مدیترانه تا دریای سرخ و عرب و یک لشکر بین الملل اسلامی است که حاج قاسم پدید آورد.

سردار جوانی با اشاره به اینکه امروز مقاومت یک لشکر بین الملل اسلامی است، گفت: امروز نیروهای حزب الله، انصارالله، حشد الشعبی، فاطمیون، زینبیون و حسینیون ظرفیت بسیار بالایی برای مقابله با توطئه های آمریکا در منطقه هستند.

وی  بیان داشت: حاج قاسم توانست مجموعه ای از نیروهای مقاومت را از دنیای اسلام خصوصا از کشورهای اطراف ایران ساماندهی کند و با تروریسم به شکل واقعی مقابله کند.

حفظ عزت و اقتدار ملی نتیجه مقاومت است

مهدی کبیری پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) در گفتگو با خبرنگارقم فردابا اشاره به اینکه امروز غزه هم نماد مقاومت و ایستادگی است، اظهار داشت: باریکه ای که با مقاومت برای خود و مردمش عزت و آبرو را به ثمر آورد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اثر مقاومت و ایستادگی، حفظ عزت و اقتدار ملی است و نتیجه نهایی آن  پیشرفت و استحکام داخلی کشور می‌شود.
جانشین فرمانده سپاه قم با اشاره به اینکه مستکبران به دنبال کم رنگ کردن اراده و روحیه جوانان هستند، گفت:ملتی که اراده‌ی ایستادگی و مقاومت ندارد، لاجرم در زیر دست و پای دشمنانش، حیات خفت بار خود را جستجو خواهد کرد. 

کبیری ادامه داد: این نکته دقیق را حضرت آقا به این شکل بیان فرموده‌اند: " هر حرکتی که منجر به این بشود که نسل جوان احساس کند باید از صحنه‌ی مقاومت کناره بگیرد، این حرکت، باواسطه یا بی واسطه، مربوط به آمریکا و نظام استکباری است؛ این یک معیار کلی است." 

وی تاکید کرد: امروز بر همه‌ی ما تکلیف است که با الگو گیری از قله‌ها و نمادهای مقاومت، همچون سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی، جوانان و نوجوانان را در مسیر مقاومت و ایستادگی، تقویت و آگاه سازیم.


انتهای پیام/

    پربازدیدترین ها