یادداشت: علی احمدیان

بازسازی اعتماد از دست رفته مردم با اقدام و عمل

کد خبر: 308719
|
17:15 - 1401/06/13
نسخه چاپی
بازسازی اعتماد از دست رفته مردم با اقدام و عمل
علی احمدیان فعال رسانه در یادداشتی به بحث بازسازی اعتماد از دست رفته مردم با اقدام و عمل پرداخت.

به گزارش اسلام آباد خبر ، علی احمدیان* خبرنگار و  فعال رسانه در یادداشتی به بحث بازسازی اعتماد از دست رفته مردم با اقدام و عمل پرداخت.

 

اعتماد مردم از سرمایه های نظام جمهوری اسلامی است که این اعتماد را می توان به بخش های متعدد دولتی و غیردولتی در حوزه های مختلف، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، عمرانی و … تعمیم داد. گرچه بنای اعتماد خشت به خشت و آجر به آجر روی هم گذاشته می شود و در بلند مدت بدست می آید اما دیوار اعتماد مردم خیلی سریع و به راحتی ترک بر می دارد و اگر نسبت به آن بی اهمیت باشیم بنای اعتماد مردم به راحتی فرو می ریزد و از بین می رود.

 

در آغاز هفته دولت دراسلام آبادغرب با حضور مسئولین شهرستان، 10 طرح عمران شهری  شامل روکش آسفالت و احداث پیاده رو  و ... با اعتبار 210 میلیارد ریال افتتاح شد، پیش از افتتاح طرح فرماندار شهرستان به مزاح و شوخی به نماینده شهرداری گفت: آسفالت شما هنوز افتتاح نشده آب گیر میده!

 

در این یادداشت قصد نداریم فقط نیمه خالی لیوان را ببینیم چون شهرداری با کمترین بودجه و درآمد اقدامات عام المنفعه خوبی انجام داده و به قول شهردار فعلی اسلام آباد برخی محلات محروم و کم برخوردار آسفالت شده که آخرین ترمیم آنها مربوط به سال 1354 زمان طاغوت بوده است.

اما حرف حساب اینست که با وجود مشکلات اقتصادی کشور و با تلاش دولت خدمتگزار و نمایندگان ملت در مجلس بودجه یا سهمیه قیر رایگان به شهرستان اختصاص می یابد و هزاران نفر ساعت هزینه می شود تا به قول عامه خیابانی سیاه (آسفالت) شود پس بهتر است که مسئولین و دستگاه های مربوطه نظارت بیشتری اعمال نمایند تا کار خوب، با کیفیت و ماندگاری انجام شود تا هم رضای خدا و نیز رضایت مردم را بدنبال داشته باشد و این مقوله فقط شامل شهرداری نیست بلکه همه خدمات و اقدامات دستگاه های دولتی و غیردولتی از این قاعده مستثنی نیستند.

 

بدیهی ست که اگر این آسفالت ها از کیفیت مطلوب برخوردار نباشند با اولین بارش باران پاییزی یا زمستانی آسیب می بینند کما اینکه آسفالت برخی راه های روستایی که سال گذشته در شهرستان انجام شده کیفیت مطلبوبی نداشته  که در نگاه اول  شفافیت و صداقت مسئولین ما، در نگاه دوم توانمندی ومسئولیت‌پذیری کارشناسان و متخصصین ما زیر سوال می رود و در مرحله بعدی "اعتماد مردم" به مسئولین همچون چک برگشتی، برگشت می خورد! و این بی اعتمادی مردم در سطح منطقه ای اعتمادی ملی را کاهش می دهد.

 

مثال های فراوانی از حوادث متفرقه در کشور هست که اعتماد مردم را خدشه دار نموده است؛ در حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، اعتماد  تعدادی از ساکنان وافراد بیگناه در زیر آوار سهل انگاری و خطای مهندسی این برج برای همیشه دفن شد ، در حادثه زلزله 21 آبان سال 1396 ریزش بیمارستان اسلام آبادغرب که قرار بود مأمن و پناهگاه مصدومین زلزله باشد، امید مردم را ناامید کرد و با اعلام نتیجه تحقیقات کارشناسی از سوی دادستان وقت شهرستان تحت عنوان بیش از 50 درصد تقلب در ساخت بنای دولتی، "اعتماد مردم" را به کما برد و سال ها زمان نیاز است تا این اعتماد به مردم بازگردد.

 

لذا ضرورت دارد مدیران و مسئولین دولت خدمتگزار آیت الله رئیسی به دور از اقدامات تبلیغاتی و سهم خواهی جریانات سیاسی و سیاسیونی که بقای آنها مشروط به "اعتماد مردم" است، سخت کار کنند و ضمن بازسازی اعتماد از دست رفته مردم با اقدام و عمل، مدیریت را به سمت جلب اعتماد و مشارکت مردم سوق دهند چرا که  شعار خالی خدمت به مردم و سیاسی کاری بدون اقدام و عمل بی‌اعتمادی عمومی را افزایش می دهد و متقابلا" احتمال مشارکت مردم را در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی کاهش می‌دهد.

 

فعال رسانه* 

انتهای پیام/

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها