طائب:

آمریکایی‌ها باور دارند پیشرفت ایران فروپاشی آمریکا را شتاب می دهد

کد خبر: 309152
|
19:54 - 1401/09/17
نسخه چاپی
آمریکایی‌ها باور دارند پیشرفت ایران فروپاشی آمریکا را شتاب می دهد
مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: برآورد آمریکایی ها ایجاد ناامنی در ایران با دوگانگی حجاب و بی حجابی و از مسایل معیشتی بود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارششبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین طائب مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز در ویژه برنامه روز دانشجو در دانشگاه فردوسی مشهد با با اشاره به جایگاه فتنه اخیر در تقابل بین جبهه اسلام و استکبار، اظهار کرد: دشمن در این مقطع همه توان خود را برای ایجاد فتنه به میدان آورد زیرا دو روند در حال شکل گیری در یک مقطع حساس است.

وی با تاکید بر اینکه از نظر جبهه استکبار با محوریت آمریکا، دهه جدید دهه تعیین سرنوشت آمریکا و جهان است و آمریکایی ها معتقدند تا سال ۲۰۳۰ سرنوشت رهبری جهان و یکپارچه شدن یا تقسیم مدیریت جهان، شکل می گیرد، گفت: برای سند این مطلب می توانید به سند امنیت ملی آمریکا که چند هفته پیش منتشر شده است، مراجعه کنید.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آمریکا دهه ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ را یک دهه تعیین سرنوشت برای خود می داند و طبیعی است همه تلاش خود را در این دهه متمرکز می کند تا هم با چالش های درونی خود مقابله کرده و هم چالش و تهدیدهای بیرونی را با استفاده از فرصت هایی که در حال محدود شدن است، حل کند.

حجت الاسلام طائب با اشاره به چالش های بیرونی آمریکا، گفت: آنها در اسناد و اهداف خود تحلیل می کنند که خاورمیانه قلب جهان است و تا قلب را فتح نکنیم، نمی توانیم جهان را تصرف کنیم به همین دلیل امنیت اسرائیل و نفت ارزان اولویت آنها در خاورمیانه است.

وی با اشاره به رشد اقتصادی چین، اظهار کرد: با توجه به برخورداری از قدرت دفاعی، تکنولوژی و اقتصادی، آمریکایی ها چین را تهدید اول خود برمی شمرند و چالش و تهدید دیگر را روسیه می دانند که صلح را در اروپا به مخاطره انداخته و بی ثباتی را به سایر مناطق گسترش می دهد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسائل تایوان و اوکراین را نقشه‌ی آمریکایی‌ها برای چین و روسیه برشمرد و افزود: آنها در ایران نیز بی ثباتی و مهار قدرت را طراحی کردند و در این راستا مهار قدرت انقلاب را با بی ثباتی منطقه ای و بی ثباتی کشورهای مقاومت و تضعیف عناصر قدرت جمهوری اسلامی در داخل را با اغتشاش عملی کردند.

حجت‌الاسلام طائب با اشاره به عدم موفقیت غربی‌ها در بی ثبات‌نشان دادن کشورهای مقاومت و همچنین اخراج آمریکا از افغانستان، گفت: برآورد آمریکایی ها این بود که با شبکه امنیتی در سایه، افغانستان را کنترل کنند اما با فضاحت این شبکه را با چند پرواز از افغانستان خارج کردند.

وی یکپارچگی جمهوری اسلامی ایران و وحدت رو به افزایش مردم با حاکمیت را عامل عصبانیت آمریکایی ها برشمرد و گفت: یکپارچگی در حاکمیت در داخل ایران، پیشرفت جمهوری اسلامی در دور زدن تحریم ها، فروش نفت در کنار مذاکرات همه اینها آمریکایی ها را ناراحت کرد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متدکر شد: نگاه آمریکایی ها به درون این است که ایران به سرعت و شتاب دارد گذشته را جبران و در عرصه های مختلف تولید قدرت می کند و اگر این تولید قدرت اتفاق بیفتد و مقاومت قوی شود، مرحله فروپاشی آمریکا شتاب می گیرد لذا تمرکز کردند در مقطع کنونی اغتشاش شکل بگیرد.

حجت الاسلام طائب با اشاره به اینکه چند اتفاق در سال جاری برای آمریکا مهم است که نخست، انتخابات اسرائیل است که طی روزهای آینده اتفاق می افتد، اظهار کرد: امریکا می خواهد القا کند ایران مذاکرات را به هم زد اما واقعیت این است یک برآورد امریکا در منطقه اشتباه بود و فکر نمی کردند دولت بنت در اسرائیل ساقط شود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ایجاد فتنه جدید برای این است که آمریکایی ها زمان ندارند زیرا در داخل آمریکا روند قدرت یابی در حال تسریع است لذا پروژه اغتشاشات در ایران و بی ثباتی در کشورهای مقاومت را پیگیری کردند.

حجت الاسلام طائب با اشاره به تحلیل وقایع اخیر در کشور، گفت: برآوردشان این بود دو مسئله می تواند نا امنی ها را گسترش بدهد یکی دوگانگی حجاب و بی حجابی و دیگری مسائل صنفی دانشگاه ها و مسائل معیشتی که از دانشگاه ها شروع کنند و بعد در فرهنگیان و سایر اقشار ادامه دهند. بعد مسائل قومی و مذهبی را پیش بکشند و و انشقاق ایجاد کنند و بعد از آن کار را وارد مرحله امنیتی کنند.

وی ادامه داد: چون آمریکا در ناآرامی‌های ایران شکست خورد، پیغام بازگشت به میز مذاکره می‌فرستد. آمریکا اکنون می‌خواهد علاوه بر موضوعات موشکی، منطقه‌ای و هسته‌ای، در مورد موضوعات پهپادی و حقوق بشری نیز با ایران مذاکره کند.