یادداشت: محمدجواد مهرشاد

سخنی با استاندار جدید؛ دوری از تکیه بر "تجربه های بی افتخار"

کد خبر: 309229
|
16:30 - 1401/10/04
نسخه چاپی
سخنی با استاندار جدید؛ دوری از تکیه بر "تجربه های بی افتخار"
محمدجواد مهرشاد در یادداشتی باعنوان سخنی با استاندار جدید؛ وی را از تکیه بر "تجربه های بی افتخار" برحذر داشت و به استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی انقلابی توصیه نمود.

به گزارش اسلام آباد خبر ،   *محمدجواد مهرشاد در یادداشتی باعنوان سخنی با استاندار جدید؛ وی را از تکیه بر "تجربه های بی افتخار" برحذر داشتند.

 

در دنیای حقیقی هیچ محیطی خالی از تهدید نیست و افول زمانی تحقق میابد که یک مجموعه تهدیدات محیط را نشناسد و به تبع این عدم شناخت در مقابل آنها چاره اندیشی نداشته باشد.

 

در محیط پیرامونی ما و در شرایط کنونی ما محیط انتصابات استان و گذر از سابق به حال محل بحث است.

 

در دوران جناب امیری مقدم، اصرار بیش از حد بر عدم تغییر مدیران و تا حد امکان تکیه بر "تجربه های بی افتخار" موج می زد. پیش‌فرض این بود که اگر یکی بماند و با تجربه وضع موجود را حفظ کند بهتر از آن است که یکی بیاید همه چیز را بهم بریزد و موفق نشود و داشته های فعلی را هم از دست بدهیم.

این پیش‌فرض بی شک غلط است و مغایر با تحول خواهی ، بیانیه گام دوم ، اسناد بالادستی ، نگرش رهبر معظم انقلاب و حتی مهدویت است.

 

در دوران جنابعالی می توان دو تصویر را از آینده ترسیم کرد یکی زشت و دیگری زیبا

یکی ناظر بر ویرانشهر و دیگری ناظر بر آرمان شهر، که البته ترسیم هر دو لازم است و انذار و بشارت لازمه هر حرکت و رشدی است.

 

بر اساس نگاه به این دو تصویر شما را از دو گروه برحذر می دارم

اول کسانی که نگاه لیبرالی دارند، اصرار بر بقاء تجربه های بی افتخار دارند و شما از چیزی می ترسانند که وجود ندارد. اینها هم اکنون در ساختار مدیریتی استان جایگاه های اصلی را دارند و به لطف استاندار قبل در این دولت یا جایگاه خود را دارند یا تغییر جایگاه داده اند اما حذف نشده اند و حتی تعدیل نیافته اند.

 

گروه دوم متدین نماهای متوهمی هستند که ویژگی اصلی آنها بی سوادی است. از مدیریت می گویند اما مدیریت را نمیشناسند. تعهد را برجسته میکنند اما تخصص را سانسور می نمایند. درس های مدرسه و دانشگاه را به سختی پاس کرده اند و در هیچ آزمونی قبول نشده اند ولی جوان بودن، دین دار بودن، اهل فلان مجموعه ارزشی بودن و.... را ملاک توانمندی خود می دانند و مدعی مدیر شدن هستند. اینها عقده هایی دارند از بدست آوردن جایگاه هایی که لیاقت آنرا ندارند. اینها به بهانه ارزش ها آینده مردم و توسعه استان را ذبح می کنند. و البته برای تدوام حضور خود بر توسعه توهم توطئه و توهم خیانت و ایجاد تصویر زشت از بعضی افراد  اصرار دارند. و میخواهند اثبات کنند شما فقط آنها را دارید و بقیه دشمن هستند.

 

به کمک تیم های ارزیاب آمایش سازمانی انجام دهید و ظرفیت ها انسانی درون سازمان ها را استخراج کنید بجای آنکه روابط، خس و خاشاک را به سوی شما پرتاب کند برای بیرون آوردن گنج ها بکوشید.

افرادی را بیابید که در اوج تدین و تعهد به ارزش ها ، تحصیل کرده و نخبه باشند، وضعیت کنونی استان را بر اساس رفرنس قوی بشناسند و برای هر چالشی به دنبال راهکارهای علمی و آزمون شده باشند. به محیط دانشگاه وابسته باشند و دانشگاه های استان را مرکز تصمیم سازی بدانند.

 

امیدواریم همانطور که در عرصه آموزش عالی و حوزه تربیت کارنامه درخشانی داشته اید در این عرصه هم بدرخشید و برندی جدید از استاندار طراز انقلاب اسلامی را رونمایی بنمایید.

 

و آخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين

 

 

* محمدجواد مهرشاد مدیر موسسه راهبردی محراب

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها