فرمانده انتظامی شهرستان اسلام‌آبادغرب مطرح کرد:

افزایش کلاهبرداری به روش اسکیمر در شهرستان اسلام‌آبادغرب/مردم کارت و رمز بانکی را در اختیار فروشنده قرار ندهند

کد خبر: 309384
|
16:53 - 1401/11/11
نسخه چاپی
افزایش کلاهبرداری به روش اسکیمر در شهرستان اسلام‌آبادغرب/مردم کارت و رمز بانکی را در اختیار فروشنده قرار ندهند
فرمانده انتظامی اسلام‌آبادغرب با اشاره به افزایش کلاهبرداری به روش اسکیمر در شهرستان توصیه کرد: مردم کارت و رمز بانکی را در اختیار فروشنده قرار ندهند.

سرهنگ هوشنگ مبارکی در گفتگو بااسلام آباد خبر،اظهار کرد: بررسی پرونده‌های واصله به پلیس فتا طی دو ماه اخیر نشان می‌دهد کلاهبرداری از طریق اسکیمر در شهرستان اسلام آبادغرب افزایش قابل توجهی داشته است.

 

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب افزود: برخی از کلاهبرداران سایبری در پوشش دستفروش یا افراد متشخص در  شهر  حاضر و با استفاده از دستگاه اسکیمر اطلاعات کارت بانکی شهروندان را کپی کرده و در ادامه اقدام به خالی نمودن حساب بانکی آنان کرده‌اند که خوشبختانه با بررسی فنی برخی از این مجرمان در استان‌های مختلف شناسایی شده و پرونده آنان در حال طی مراحل قانونی می‌باشد.

 

این مقام انتظامی توصیه نمود: شهروندان هنگام خرید از فروشگاه‌های مختلف بویژه دستفروشان در داخل و خارج شهرستان، کارت و رمز بانکی آن را در اختیار فروشنده قرار ندهند و شخصا اقدام به کشیدن کارت و وارد کردن  رمز نمایند.

 

سرهنگ مبارکی خاطر نشان کرد:  جهت پیشگیری از این روش کلاهبرداری؛ از در اختیار قرار دادن کارت خود به دیگران تحت هر عنوان خوداری گردد، از اعتماد به افراد ناشناس برای دریافت وجه از دستگاه های خودپرداز با ارائه کارت خود شدیدا" خودداری شود و از انتقال وجه برای افرادی که تحت هر عنوان می‌خواهند از کارت شما به جای دیگر پول انتقال دهند جدا خوداری شود.

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    پربازدیدترین ها