سخنی با مسئولین و مردم در آستانه نزدیک شدن به انتخابات؛

سوء استفاده برخی از نامزدهای انتخاباتی آینده از دیدگاه مقام معظم رهبری به نیروی مردمی

کد خبر: 309575
|
14:49 - 1402/01/06
نسخه چاپی
سوء استفاده برخی از نامزدهای انتخاباتی آینده از دیدگاه مقام معظم رهبری به نیروی مردمی
برخی از نامزدهای انتخاباتی به پیشواز رفته و به یاد برخی از فعالیت‌های عام المنفعه و مردمی افتادند و باز وجود مردم برایشان اهمیت یافته‌است.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، نزدیک شدن به انتخابات و داغ شدن تنور آن، باعث روی آوردن برخی از مسئولین و نامزدهای انتخاباتی آینده به انجام فعالیت‌های مردمی و حضور بی‌سابقه در میان مردم شده است، زیرا مردم منشاء ایجاد تحول و پیروزی در امور می‌باشند. دقت به این موضوع می طلبد که مردم فهیم بیش از پیش به قدرت بالقوه خود پی ببرند و آگاهانه در فعالیت‌های دومینوار برخی از نامزدها گرفتار نشوند.

با توجه به اینکه تنور انتخابات مجلس در حال روشن شدن و حرارت پیدا کردن است، برخی از نامزدهای انتخاباتی به پیشواز رفته و به یاد برخی از فعالیت‌های عام المنفعه و مردمی افتادند و باز وجود مردم برایشان اهمیت یافته‌است.

سوال و نکته قابل بحث اینجاست، این نامزدها چه قدرت بالقوه‌ای در مردم و نیروی مردمی مشاهده کرده‌اند که حال به یاد مردم افتاده‌اند و در مساجد و محلات و میان مردم حضورشان بسیار پررنگ شده است؟ محلات و مساجدی که بعضاً مشکلاتشان همان مشکل و مسائل مختلف زیرساختی و اجتماعی‌شان کماکان تغییری در دوره قیومیت وصدارت آن‌ها نکرده است.

چه شده است نیروهای فعال مردمی که زمانی برای برگزاری یک جلسه جهت حل مشکل مردم محله ساعت‌ها پشت در بسته بوده‌اند، الآن به‌راحتی با آن‌ها جلسه می‌گذارند و مصوبه‌‎ [هرچند بی نتیجه] می‌گیرند.

برای این‌که بیشتر به قدرت واقعی نیروهای مردمی و فعالان اجتماعی محلات پی ببریم و این‌که چرا نامزدهای انتخابانی دوباره به مردم روی آورده‌اند، دعوت می‌کنم بیانیه گام دوم انقلاب و به ویژه سخنرانی امسال مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در مشهد مقدس را به دقت مرور کنیم. در بیانیه گام دوم انقلاب، ایشان به صراحت می‌فرمایند که این حلقه‌های میانی هستند که به عنوان عامل مؤثر باید پای کار بیایند و خلاء مابین مسئولین و مردم جامعه را پر کنند.

در سخنرانی امسال در مشهد مقدس، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز چند نکته مهم در باب نقش مردم بیان کردند که به صورت اختصار به آنها اشاره می شود. رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی فرمودند:

- افکار عمومی باید نسبت به مسائل اصلی کشور آگاه و با آن درگیر باشد. اگر افکار عمومی از یک فکر استقبال نکند، این فکر در عمل به تحقق نخواهد رسید.

- بحث امروز من مرتبط است با موضوع تحول، ... بنده در گذشته هم پیرامون مساله تحول صحبت کرده‌ام لکن امروز می‌خواهم با جزئیات بیشتری به این مساله بپردازم.

-من از شما مردم و جوانان انتظار دارم.

- دعا و تضرع و طلب از خدا آن وقتی اجابت می‌شود که انسان در راه آنچه از خدا خواسته است قدم بردارد. ما تحول را از خداوند متعال می‌خواهیم لکن باید خودمان هم در این مسیر قدم برداریم.

در واقع رهبر انقلاب از نبوغ فکری مردم برای تحول و تحول خواهی مدد خواستند و برای ایجاد تحول بیشتر از مسئولین به مردم  تاکید کردند. البته در کنار این مسائل از نقش دولت در امر تحول به عنوان پشتیبان و قدرت مکمل یاد کردند. نکته اصلی این است که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) معتقدند که اگر فعالیت تحولی شروع شود در ابتدا مردم نسبت به آن کار باید در ذهنشان مقبولیت داشته باشند، به عبارتی دیگر باید کار و یا موضوع را قبول داشته و با تمام وجود این کار را در افکار جامعه مخاطب نیز جاری و ساری کنند. یعنی افکار عمومی باید درگیر آن موضوع باشند و نسبت به آن آگاه، اگر افکار افراد محله و جامعه مخاطبین درگیر موضوع نشوند مطمئناً نسبت به کار و یا موضوع عکس العمل منفی و حتما استقبال نخواهند کرد و  نتیجه مطلوب حاصل نمیگردد.

حال که به اهمیت نیروی مردمی در ایجاد تحول و پیشبرد مسائل و حل مشکلات پی بردیم، دلیل فعالیتهای بی سابقه حضور برخی مسئولین و نامزدهای انتخاباتی در میان مردم مشخص می شود. البته روی این سخن با کسانی است که تا قبل از این، حضورشان در میان مردم کم رنگ بوده و به بازیهای سیاسی بیشتر مشغول بودند تا گوش دادن به درد دل مردم و حل مشکلات آن‌ها.

اما در پایان یک سخن با مسئولین و یک سخن با مردم عزیز؛

خطاب به مسئولین فعلی و نامزد انتخاباتی آینده: نمی شود از مردم دم زده شود و در تصمیمات و رسیدگی به امور منفعلانه برخورد کرد و از نظر و تفکر مردم کمک گرفته نشود و در واقع به جای آن ها تصمیم گرفت. نمی شود خود را مردمی دانست و از مردم دم بزنید، ولی قدمی در حل مشکلات آن ها برداشته نشود. حال که نزدیک به پایان صدارتتان و نزدیک به انتخابات شده است به فکر مردم بیافتید.

خطاب به مردم: اگر ما می‌خواهیم یک تحول و تغییر ایجاد نماییم، ابتدا باید شروع تحول و تغییر از خودمان باشد. منظور از تحول یعنی هم تحول معنوی و هم تحول کاری. باید در این ایام نزدیک به انتخابات به هوش و آگاه باشند که ریلی برای قطار پیشرفت و رسیدن به مقصد مد نظر مسئولین یا نامزدهای انتخاباتی که هدفشان غیر از خدمت به مردم هست نباشیم.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد