عرضه مرغ در کرمانشاه با نرخی بالای ۸۰ هزار تومان؛

یک گرم طلا ۳۱ مرغ می‌ارزد

کد خبر: 309646
|
15:15 - 1402/01/26
نسخه چاپی
یک گرم طلا ۳۱ مرغ می‌ارزد
آشفته بازار قیمت مرغ سبب ایجاد مشکلات جدی برای مردم شده تا جایی که یا مرغ یافت نمی‌شود یا با قیمت گزاف عرضه می‌شود.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی مرصاد، از ابتدای سال جدید در بازار مرغ و گوشت کرمانشاه شاهد نابه‌سامانی‌های جدی بوده‌ایم که در نتیجه آن مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است‌.

از هفته گذشته تاکنون نرخ مرغ و گوشت با نوسانات فراوانی مواجه بوده تا جایی که اکنون با قیمتی بالای ۸۰ هزار تومان به فروش می‌رسد درحالی که برای آن نرخ مصوب تعیین شده است.

هرچند مسئولان امر برای ساماندهی  وضعیت فعلی ادعا می‌کنند که از طریق عرضه مرغ و گوشت درصدد ساماندهی بازار هستند اما به‌واقع بخش فراوانی از این اقلام از دسترس عموم مردم خارج است و شاید بازاری برای کبابی‌ها و رستوران‌ها فراهم آورده است.

افزون بر ناکارآمدی اقدامات انجام شده در عرصه مرغ و گوشت، متولیان امر در جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برای تشریح چرایی وضعیت موجود پاسخگو نبودند و در این میان مردم همچنان قربانیان شرایط فعلی هستند.

 

حداکثر قیمت مرغ ۷۰ هزار تومان است

رامین پهلوانی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: مرغ قیمت مصوب دارد و باید حداکثر تا ۷۰ هزار تومان فروخته شود.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان کرمانشاه گفت: نظارت بر بازار مرغ و گوشت با جدیت انجام می‌شود و با افرادی که نرخ مصوب را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

پهلوانی خاطرنشان کرد: هر زمان که تقاضا بر عرضه پیشی می‌گیرد با گرانی مواجه می‌شویم که به نظر می‌رسد اکنون علت افزایش قیمت مرغ کاهش جوجه‌ریزی است.

گران‌فروشی در بازار مرغ و گوشت کرمانشاه

قهرمان شاهی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: تعزیرات حکومتی با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی بر بازار از جمله بازار مرغ و گوشت نظارت دارد.

وی با بیان اینکه بازرسی‌های مذکور در امتداد گشت‌های مشترک ویژه ماه رمضان است، افزود: در این راستا با افراد متخلف   برخورد می‌شود.

شاهی تصریح کرد: اتحادیه‌ مرغ و گوشت قیمت‌ها را روزانه اعلام می‌کنند و در صورت عرضه با نرخ بالاتر برای افراد متخلف پرونده تشکیل خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: عدم درج قیمت و گران‌فروشی عمده‌ترین تخلفات قصابی‌ها و مراکز عرضه مرغ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با توجه به وضعیت موجود در بازار گوشت و مرغ کرمانشاه متولیان امر باید دست به کار شوند و تصمیمی عاجل اتخاذ کنند و اجازه ندهند عرصه زندگی بیش از این بر مردم تنگ شود.

 

انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد