توسط ادارات کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان کرمانشاه صورت گرفت؛

اشاعه منکر بی حجابی بنام «جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب» در اسلام‌آبادغرب

کد خبر: 309649
|
16:53 - 1402/01/27
نسخه چاپی
اشاعه منکر بی حجابی بنام «جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب» در اسلام‌آبادغرب
اجرای «جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب» در اسلام‌آبادغرب توسط ادارات کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاعه منکر بی حجابی همراه بود که حواشی زیادی را بدنبال داشت.

به گزارش اسلام آباد خبر ، پیش از ظهر امروز یکشنبه 27 فروردین 1402 برنامه ای تحت عنوان «جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب» توسط ادارات کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان کرمانشاه با حضور مسئولین شهرستان در سالن انقلاب اسلام‌آبادغرب برگزار شد که در حین اجرا حواشی زیادی به همراه داشت.

هنوز مدت زیادی از فرمایشات وتذکرات مقام معظم رهبری در نوروز و ماه رمضان امسال درخصوص «حجاب» و «امر به معروف و نهی از منکر» نگذشته است که توسط دو دستگاه فرهنگی و تربیتی  وفوق‌الذکرمورد غفلت قرار می‌گیرد.

یکی از حواشی این برنامه در ماه مبارک رمضان، حضور بانوان ورزشکار و تعدادی از دختران دانش آموز با بلوز و شلوار ورزشی و بعضاً بدون پوشش اسلامی که برجستگی‌های بدن آنان نمایان است در این مراسم بوده که در حضورتماشاگران مرد و مسئولین که بنا بر حکم دین اسلام همگی نامحرم هستند، جای بسی سوال و اشکال شرعی وجود دارد و این خود به نوعی اشاعه منکر بی‌حجابی است و یا اگر برنامه مختص زنان و دختران است و می خواهند لباس های راحت ورزشی بپوشند حضور مردان در این برنامه چه معنی دارد؟!

 

حاشیه دیگر اجرای ترانه یا سرود نامناسب در این رویداد فرهنگی است که با اجرای آن و پچ‌پچ درگوشی برخی مسئولین مشخص می‌شود که هیچ‌گونه نظارت و گزینشی در اجرا و محتوای برنامه صورت نگرفته است که صراحتاً مورد تذکر امام جمعه و فرماندار شهرستان قرار گرفت.

 

یکی از نقاط قوت این برنامه تجلیل از «فرنگیس» بانوی مرزنشین اهل گیلانغرب بعنوان نمادمقاومت است که  غفلت‌ها و کج سلیقگی‌های این بخش نیزجای بحث دارد؛ مردمان شهیدپرور اسلام‌آبادغرب و گیلانغرب مشترکات زیادی دارند و به جرأت می توان گفت از هم جدا نیستند اما در کنار تجلیل از«فرنگیس» جای تجلیل از ارزش‌های شهر شهیدان مرصاد(اسلام‌آبادغرب) نظیر؛ «مادر 4 شهید» ، «مادر 5 شهید»، «بانوی مبارز شکنجه شده توسط ساواک در دوران طاغوت » ، «همسر شهید مدافع حرم» و ... خالی است.

 این غفلت ها که ناشی ازعدم شناخت ارزش‌های این دیار پرافتخار و مظلوم، توسط ادارات کل ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان کرمانشاه و ادارات تابعه در شهرستان می‌باشدغیرقابل بخشش است و جا دارد مسئولین این دو اداره کل رسما" از خانواده معظم شهدا و مردم اسلام‌آبادغرب عذرخواهی نمایند.

 

از دیگر افتخارات ورزشی فراموش شده این شهرستان که می توانستند جزئی از این برنامه دختران آفتاب باشند می توان به «سارا شیربیگی» خانم گل فوتسال آسیا، «زهره اسکندری» بانوی فوتسالیست عضو تیم ملی، «هانیه عاشوری» بانوی آلیش‌کار صاحب مدال جهانی و ... اشاره کرد.

حجت الاسلام زمانی موسوی امام جمعه اسلام‌آبادغرب در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفت: مسئولین استان منت اجرای یک برنامه فرهنگی را بر سر مردم اسلام‌آبادغرب می‌گذارند در حالیکه نحوه اجرای این برنامه‌ها ضد فرهنگی‌ است.

وی عنوان کرد: اعتراض و انتقاد خود را به نحوه اجرای برنامه به مسئولین و متولیان امر اعلام کرده است.

 

شایان ذکر است؛ چند سال پیش نیز در دولت روحانی یک برنامه تحت عنوان برنامه بومی محلی در شهرستان اسلام‌آبادغرب برگزار شد که اجرا کنندگان آن هم بصورت نرم بدنبال اشاعه «چهارشنبه‌های سفید» بودند که اداره ورزش وجوانان شهرستان از زیر بار مسئولیت آن شانه خالی کرد و تقصیرات به گردن هیئت ورزش‌های بومی محلی شهرستان افتاد که با واکنش قاطع امام جمعه وقت، مشاور بانوان فرماندار وقت و مسئول هیئت ورزش‌های بومی محلی شهرستان عزل شدند و فرماندار وقت از مردم شهیدپرور و انقلابی شهرستان عذرخواهی نمود.

 

گفتی‌ست؛ بخاطر حفظ شأن خانواده‌های شرکت کننده در این مراسم از انتشار تصاویر مراسم خودداری می شود.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد