هواپیمای ترابری سیمرغ با موفقیت پرواز کرد

کد خبر: 309805
|
20:41 - 1402/03/09
نسخه چاپی
هواپیمای ترابری سیمرغ با موفقیت پرواز کرد
هواپیمای ترابری سیمرغ ساخته متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با موفقیت تست پروازی خود را پشت سر گذاشت.

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل از  راه دانا،هواپیمای ترابری سیمرغ، ساخته متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با موفقیت تست پروازی خود را پشت سر گذاشت.

این هواپیما باز طراحی و توسعه یافته هواپیماهای هم نسل خود است که کاملاً متناسب با نیاز های مورد تقاضای دستگاه های کشوری و لشکری و همچنین لحاظ نمودن شرایط آب و هوایی کشور و مطابق با استانداردها و مقررات بین المللی به همت جوانان این مرز و بوم در وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان، طراحی، تولید و ساخته شده و در اردیبهشت ماه 1401 با حضور وزیر دفاع و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.

سبک‌بودن، میزان حمل بار، شعاع عملیات پروازی، تناسب با شرایط اقلیمی کشور، توان نشستن و برخاستن در باندهای کوتاه، چابکی و سریع بودن این هواپیما در خدمات رسانی هایی از قبیل آمبولانس هوایی از ویژگی ها و کاربردهای هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» است.

طراحی و ساخت این هواپیما علاوه بر ارز آوری قابل توجه، پایین آوردن هزینه ها،اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، تحقق اقتصاد مقاومتی در وزارت دفاع، بلوغ فناورانه و صنعتی و در نهایت انسجام ظرفیت های ملی برای تولید محصولی راهبردی و فناورانه، ورود صنعت هوایی کشور و به ویژه نیروهای مسلح را به باشگاه سازندگان هواپیماهای سنگین و فوق پیشرفته سرعت می‌بخشد.

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع در جمع مدیران ارشد این وزارتخانه با حضور سرلشکر باقری گفت: همزمان با ایام مبارک دهه کرامت و ولادت پر خیر و برکت امام رضا(ع) و در راستای بالابردن اقتدار دفاعی، تست پروازی هواپیمای ترابری سیمرغ ساخته متخصصان سازمان هوایی وزارت دفاع با موفقیت انجام شد.

وزیر دفاع با تبریک این دستاورد ملی به محضر فرمانده معظم کل قوا، رئیس جمهور و مجموعه کارکنان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع گفت: موفقیت ناو دنا پس از 8 ماه دریانوردی، رونمایی از موشک راهبردی و نقطه زن خرمشهر 4 و اکنون پرواز موفقیت آمیز هواپیمای ترابری سیمرغ نشانه ای از گام اساسی وزارت دفاع در جهت تحقق شعار سال و پشتیبانی تمام عیار از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.