مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام‌آبادغرب:

قانون جدید انتخابات مجلس سرعت و دقت بیشتری را در اختیار ناظرین و مجریان انتخابات قرار می دهد

کد خبر: 309995
|
07:20 - 1402/05/07
نسخه چاپی
قانون جدید انتخابات مجلس سرعت و دقت بیشتری را در اختیار ناظرین و مجریان انتخابات قرار می دهد
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام‌آبادغرب گفت: قانون جدید انتخابات مجلس هم مطالبه مقام معظم رهبری بوده و هم نسبت به قانون قبلی تفاوت‌هایی دارد ازجمله؛ سرعت، دقت و نظارت بیشتر و بهتری را در اختیار ناظرین و مجریان انتخابات قرار می دهد

به گزارش اسلام آباد خبر ، حجت الاسلام مهدی مرادی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اصلاح قوانین انتخابات یکی از مطالباتی بود که رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متعدد نمایندگان مجلس یازدهم بارها تأکید فرمودند و از با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب سیاست‌های کلی "انتخابات" را که با مشورت مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده بود، در مهر ماه سال ۹۵ ابلاغ کرده بودند، در نهایت نمایندگان مجلس "طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی" را با لحاظ کردن سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را  در دستور بررسی قرار دادند.

 

وی افزود: مجلس شورای اسلامی در سال گذشته طرح مذکور را در دستورکار خود قرار داد و پس از چند ماه بررسی در کمیسیون و صحن و حذف موارد اختلافی طرح را به تصویب رساند و به گفته سخنگوی شورای نگهبان این قانون از تاریخ تصویب لازم‌الاجراست و انتخابات پیش‌رو با قانون جدید بروزرسانی شده برگزار می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه اسلام‌آبادغرب عنوان کرد: یک جریان سیاسی خاص با دامن زدن به ماده مورد اختلاف این طرح قصد داشت تصویب آن را به تعویق بیندازد که با هوشیاری نمایندگان مجلس ناکام ماندند و طرح تصویب شد.

وی افزود: این طرح قانون جدید انتخابات مجلس هم مطالبه مقام معظم رهبری بوده و هم نسبت به قانون قبلی  تفاوت‌هایی دارد ازجمله؛ سرعت، دقت و نظارت بیشتر و بهتری را در اختیار ناظرین و مجریان انتخابات قرار می دهد، در این قانون جدید دستگاه‌های نظارتی  به ویژه شورای نگهبان فرصت کافی را بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس دارد و همین باعث می‌شود حق هیچ فردی ضایع نشود.

 

حجت الاسلام مرادی گفت: در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس رعایت حقوق مردم و داوطلبان در اولویت قرار دارد که این خود موجب زمینه‌سازی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌شود.

وی افزود: در قانون جدید وزارت کشور موظف شده که با در نظر گرفتن سهولت رأی دادن، تسریع در شمارش آرا، حضور و مشارکت رأی‌دهندگان، فرآیند رأی دادن و شمارش آرا را در حداقل یک هشتم حوزه‌های دارای تعدد کرسی مجلس، به صورت کاملاً الکترونیکی برگزار کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به دیگر نکات مثبت قانون جدید انتخابات مجلس گفت: در قانون جدید شیوه تبلیغات انتخاباتی و فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی هم پیش‌بینی شده است که در قانون پیشین خلاء قانونی وجود داشت.

 

انتهای پیام/

 

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

    آخرین مطالب