دادستان اسلام آبادغرب خبر داد:

دستگیری 6 تبعه غیرمجاز افغانی در اسلام آبادغرب

کد خبر: 310217
|
08:01 - 1402/07/17
نسخه چاپی
دستگیری 6 تبعه غیرمجاز افغانی در اسلام آبادغرب
دادستان اسلام آبادغرب از دستگیری 6 تبعه غیرمجاز افغانی که در این شهرستان به کارگیری شده بودند خبر داد.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  سید سجاد ملایری در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: 6 تبعه غیرمجاز افغانی که در منطقه حسن آباد شهرستان اسلام آبادغرب جهت برداشت محصولات کشاورزی به کارگیری شده بودند دستگیر شده اند.


وی افزود: دستورات لازم جهت بازداشت کارفرما، پیمانکار یا افرادی که این اتباع غیرمجاز افاغنه را به کارگیری کرده اند صادر شده است.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به بند«ج» ماده 11 قانون بخشی از درآمدهای دولت عنوان کرد: قانون گذار صراحتاً اعلام کرده هر کارفرمایی که به صورت غیرمجاز از نیروی کار خارجی استفاده کند یا در مشاغلی بجز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند به 5 برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال جریمه می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: ماده 181 قانون کار نیز صراحت دارد؛ کارفرمایانی که اتباع بیگانه را که فاقد پروانه کار هستند یا مدت پروانه کار آنها منقضی شده به کار گمارند، علاوه بر اعلام مراتب به وزارت کار با توجه به شرایط 91 روز تا 180 روز حبس دارد.

وی افزود: نامه دادستانی نیز به فرمانداری و معاونت مربوطه و فرماندهی انتظامی شهرستان ارجاع شده است و مردم عزیز اگر چنین مواردی را رویت نمودند با پاسگاه یا کلانتری محل هماهنگ نمایند تا نسبت به دستگیری اتباع غیرمجاز اقدام و کارفرمایان متخلف بازداشت شوند.

دادستان اسلام آبادغرب تصریح کرد: طرح شناسایی، دستگیری و طرد اتباع غیرمجاز در سراسرکشور به ویژه استان کرمانشاه و شهرستان اسلام آبادغرب در حال اجرا است و اتباع غیرمجاز افاغنه پس از دستگیری به اردوگاه معین شده کشوری ارجاع و سپس به کشور خودبازگردانده می‌شوند.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد