رئیس بیمه سلامت شهرستان اسلام‌آبادغرب:

90 هزار نفر از جمعیت اسلام آبادغرب تحت پوشش بیمه سلامت هستند

کد خبر: 310262
|
13:49 - 1402/08/01
نسخه چاپی
90 هزار نفر  از جمعیت اسلام آبادغرب تحت پوشش بیمه سلامت هستند
رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: بیش از 90 هزار نفر از جمعیت شهرستان اسلام‌آبادغرب تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، علیرضا آریان در گفتگو با خبرنگار ما ، با تبریک و گرامیداشت آغاز هفته بیمه سلامت، اظهار داشت: بیش از 90 هزار نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت اسلام‌آبادغرب قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت همگانی گامی به سوی تحقق عدالت اجتماعی  است، افزود: در راستای سازمان هوشمند، تمامی نسخ پزشکی و پاراکلینیکی و پرونده‌های بیمارستانی به‌صورت الکترونیک پذیرش و رسیدگی می‌شود.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان اسلام‌آبادغرب با اشاره به نام‌گذاری روز اول آبان تحت عنوان «بیمه سلامت؛ حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر، مشارکت‌های اجتماعی و خیرین سلامت»، افزود : از نیمه دوم سال 1401، سازمان بیمه سلامت ایران با ایجاد صندوق جدیدی به نام صندوق بیمارهای خاص و صعب‌العلاج  توانسته است در این شهرستان علاوه بر ارائه خدمات درمانی به این بیماران، تاکنون بیش از 700 نفر را به‌عنوان بیمار صعب‌العلاج شناسایی وثبت کند.

وی افزود: با تصویب هیئت وزیران و برابر با آیین‌نامه اجرایی بند الف ماده ۷۰، میزان حق بیمه برای پنج دهک اول درآمدی جامعه رایگان شده و بیمه‌شدگان می‌توانند با مراجعه به مراکز دولتی از ارائه خدمات تا ۹۰ درصد بهره‌مند شوند. 

 آریان با اشاره به نحوه پرداخت و میزان حق بیمه برای دهک‌های درآمدی جامعه، ادامه داد: میزان حق بیمه دهک یکم تا دهک پنجم به صورت رایگان است و این افراد می‌توانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی  با اشاره به کاهش میزان پرداختی حق بیمه در دهک‌های ششم تا دهم، عنوان کرد: برای دهک ششم میزان حق بیمه ۲۰ درصد، برای دهک درآمدی هفتم میزان حق بیمه ۳۰ درصد، برای دهک درآمدی هشتم میزان حق بیمه ۴۰ درصد، برای دهک درآمدی نهم میزان حق بیمه ۵۰ درصد و دهک درآمدی دهم به صورت کامل باید پرداخت شود. 

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان اسلام‌آبادغرب خاطرنشان کرد: بیمه سلامت خدمات ناباروری و نازایی را پوشش می‌دهد و برای مادران باردار فاقد بیمه و فرزندان آنها بیمه رایگان صادر خواهد کرد، همچنین برای همه افراد فاقد پوشش بیمه به صورت رایگان بیمه نامه صادر می‌شود.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد